2024-04-03, 22:00
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Ja, lend lease har jag nämnt i tidigare inlägg. Ingen säger emot västs insatser. Det är fel att säga väst, vi kan säga bara storbritannien och usa från väst. Andra gerilla grupper i södra Europa bidrog med. Men, hitler riktade majoriteten av sin styrka mot östfronten. Det fanns ingen större stryka i väst Europa under Barbarossa operationen. Sovjetunionen slog nazi Tyskland och det är ett faktum.

Nej. Barbarossa misslyckades p.g.a. den ryska vintern. Det var Kung Bore som segrade över tyskarna där.
Citera
2024-04-03, 22:04
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Skulle kunna länka till en källa som handlar om Rysslands investeringar på nätet för påverkan.
Den är massiv.
Du anar inte hur stor omfattningen är.
Men nu är det sent och jag är trött.

Det finns en annan orsak.
Hat till Nato, USA, EU, Nuland, CIA.
Eller man har skador från Serbien.
Du kan också läsa på AfS sida för att få en annan skrämmande upplevelse.

Tack för att du uppmärksammar mig på denna fråga. Man hör mycket om dylik påverkan/propaganda, men det framstår alltid som lite diffust. Ska kolla mer om detta framöver.
Citera
2024-04-03, 22:05
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Det var Kung Bore som segrade över tyskarna där.

Det och tvåfrontskrig.. ..Starta aldrig ett tvåfrontskrig.
Citera
2024-04-03, 22:09
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ja okej, Och då är du ett Ukraina troll?
Är det så vi ska ha det 😂

Det här verkar vara svårt för dig att förstå, men jag vill ha fred och frihet. Jag vill att mina grannar ska knacka på dörren när dom har stopp i avloppet. Jag kommer därefter att försöka åtgärda detta stopp i avloppet, det även om jag måste kalla in en spolbil. (Läs, det är dyrt)

Vad tusan du nu är och jag backar lite från att kalla dig för ett Ryskt troll, det är att du är obildad, du saknar kunskaper som vi andra här i tråden har. Men jag noterar att du har fullständigt spammat sönder denna tråd denna dag..
Citera
2024-04-03, 22:12
Medlem
Stor risk att Ukrainas frontlinje kollapsar.

https://www.politico.eu/article/ukraine-great-risk-front-line-collapse-war-russia/
Citera
2024-04-03, 22:14
Medlem
Citat:
Ryssland är ett land. Väst världen är ett vagt begrepp. Vad är väst världen? Det finns många länder i västvärlden. Det är inte ett. Vad händer om vi får ”ryssvänliga” partier i några av västvärldens länder? Får man ens det?
Ryssland hör definitivt inte till en civilisation som byggts upp på kolonialism, våldtäkter och folkmord. Där har du rätt.

Det säger du? Stalin var en mjukis som behandlade folket med ömhet och respekt alltså. Förutom de miljoner han avrättade eller lät dö i fånglägren då. Som Putin fortsätter med i rysk anda.
Citera
2024-04-03, 22:23
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ryssland är ett land. Väst världen är ett vagt begrepp. Vad är väst världen? Det finns många länder i västvärlden. Det är inte ett. Vad händer om vi får ”ryssvänliga” partier i några av västvärldens länder? Får man ens det?
Ryssland hör definitivt inte till en civilisation som byggts upp på kolonialism, våldtäkter och folkmord. Där har du rätt.

Det finns många olika länder i Europa med olika kulturella skillnader. Men där finns också väldigt mycket gemensamt i den västerländska civilisationen som har utvecklats under tusen år - och mer än två tusen år (2700 år) om man tar med det gamla Grekland och Rom, och det ska man naturligtvis göra.

"Jag vill leva och dö i Europa". Så sjöng Jan Hammarlund överväldigad av känslan av sin europeiska tillhörighet. Kanske lite påtänd också, vem vet?

Du kan ju bara jämföra den västerländska civilisationens historia och utveckling inom vetenskap, filosofi, konst, arkitektur, teknologi, musik, litteratur o.s.v. o.s.v. Vad har Ryssland?
Citera
2024-04-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Det här verkar vara svårt för dig att förstå, men jag vill ha fred och frihet. Jag vill att mina grannar ska knacka på dörren när dom har stopp i avloppet. Jag kommer därefter att försöka åtgärda detta stopp i avloppet, det även om jag måste kalla in en spolbil. (Läs, det är dyrt)

Vad tusan du nu är och jag backar lite från att kalla dig för ett Ryskt troll, det är att du är obildad, du saknar kunskaper som vi andra här i tråden har. Men jag noterar att du har fullständigt spammat sönder denna tråd denna dag..
Svängde in för att uppdatera mig om Ukraina läget. Blev direkt påhoppad från en del här för att jag hade annan åsikt. Lite sjukt om du frågar mig.
Jag tycker som dig, vill ha frihet och fred. Vill inte bli stämplad bara för att jag inte tycker som någon annan.
Citera
2024-04-03, 22:26
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vill bara applådera ett inlägg med i mitt tycke mycket vettigt resonemang .

Tack för det 👍

Om vi inte ser någon toppmilitär som blir arresterad inom kort, så vet vi.

Under 2:a vk så ville svenska regeringen att svenska pressen skulle jobba ihop med regeringen och sprida desinformation. Var inte helt självklart, vilket kan tyckas märkligt.
Citera
2024-04-03, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det säger du? Stalin var en mjukis som behandlade folket med ömhet och respekt alltså. Förutom de miljoner han avrättade eller lät dö i fånglägren då. Som Putin fortsätter med i rysk anda.
Stalin var en galning. Psykopat. Kommunist. Tycker inte man ska likställa kommunister med ryssar.
Citera
2024-04-03, 22:31
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Det och tvåfrontskrig.. ..Starta aldrig ett tvåfrontskrig.

Risky business.
Citera
2024-04-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Det finns många olika länder i Europa med olika kulturella skillnader. Men där finns också väldigt mycket gemensamt i den västerländska civilisationen som har utvecklats under tusen år - och mer än två tusen år (2700 år) om man tar med det gamla Grekland och Rom, och det ska man naturligtvis göra.

"Jag vill leva och dö i Europa". Så sjöng Jan Hammarlund överväldigad av känslan av sin europeiska tillhörighet. Kanske lite påtänd också, vem vet?

Du kan ju bara jämföra den västerländska civilisationens historia och utveckling inom vetenskap, filosofi, konst, arkitektur, teknologi, musik, litteratur o.s.v. o.s.v. Vad har Ryssland?
Tycker inte man ska jämföra en världsdel, om man kan kalla det så med 1 land. I så fall får du jämföra väst med öst..
Ryssland är en 1000 årig gammal civilisation med en rik historia. Vill du jämföra så kan du jämföra med 1 land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in