Citat:
Ursprungligen postat av
DRAVKCAB
Jag förstår att du blev synnerligen besviken att det inte blev någon tvångsförsäljning. Den seriositet ni ser på denna monstruösa styggelse till rättsfall som förskräcker större delen av det juridiska etablissemanget tillsammans med alla företag i fastighetsbranschen i NY som närsomhelst riskerar bli bankrutta om Letitia James skulle känna för det är ju en väldigt bra åskådliggörande av erat låga omdöme och obefintliga känsla för rätt och fel.
Jag tror i vanlig ordning att ni kommer få era förhoppningar grusade och slagna i spillror.
För vilken gång i ordningen är det nu Palm?
450m blev 175m. 175m kommer slutligen bli betydligt mindre. Det kommer sluta med en Letitia James förvisad från all meningsfullt arbete i offentlig tjänst och en bot för Trump som kommer bli en fnysning för en miljardär.
Varför skulle jag vara besviken. Vi vet bägge två att de fastigheter som det står Trump antingen;
1. Är fastigheter som Don Poorleone äger noll procent av, men fastighetsägaren har köpt en ”branding” av fastigheten i kommersiellt syfte. Dessa fastigheter går inte att sälja.
2. Vi vet dessutom att en stor del av Trumps fastigheter är andelsägda, och att därför värdet på dessa inte kan omsättas av Don Poorleone, själv, utan andelsägarna måste vara med på ett eller annat sätt. Skulle inte heller förvåna om andelsägarna har någon form av veton.
3. Vi vet att många av fastigheterna är kraftigt belånade, med i många fall räntor som gränsar till ockerräntor. Dessa är också lågt värderade, de den som köper fastigheten sannolikt måste lösa lånen.
4. En mix av 2 och 3 ovan.
Så nej, en försäljning lockade inte mig särskilt.
Dock du och flera svagbegåvade MAGA-iter, verkar tro att detta nu är överspelat för Don Poorleone. Jag kan upplysningsvis säga, att så inte är fallet. Böterna/skulden är fortsatt närmare 500 M USD, ända till en dom säger annorledes och det vet vi bägge, inte kommer att ske. Så Don Poorleone kommer fortsatt att få finansiera dessa 500 M USD, plus de ca 100 USD i EJ Caroll caset. Lycka till säger jag till Don Poorleone.