2025-05-11, 08:53
Medlem
Himla tjatande om Trump.
Han må sakna vett o etikett och säjer saker som media slänger ut som sanningar, men tror vi ser bara det negativa i våra svenska media för att svensk media tycker illa om hans politik.

Amerikanska folket har valt Trump inte bara en gång utan två gånger, det är alltså amerikanska folkets val av president.

De har själva valt honom en gång till trots att de redan sett honom som president tidigare.
Citera
2025-05-11, 10:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Himla tjatande om Trump.
Han må sakna vett o etikett och säjer saker som media slänger ut som sanningar, men tror vi ser bara det negativa i våra svenska media för att svensk media tycker illa om hans politik.

Amerikanska folket har valt Trump inte bara en gång utan två gånger, det är alltså amerikanska folkets val av president.

De har själva valt honom en gång till trots att de redan sett honom som president tidigare.
donalds är det enda som pratas i denna tråd.
Och ja, amerikaner är korkade, och speciellt när jag sett en del bönder snyfthistorier att de insett att de röstade fel.
Dom klarade ju faan inte ens tänka 4år tillbaka och det fiaskot med tullar och bönder.

Menlösa tullar som höll på att krascha börsen, vad är det för bra med sådan politik menar du?
Är att donalds pudlar tullar och misslyckande förhandlingar något bra?
För det berättar ju faktiskt det exakt omvända och dålig politik.(Det är lugnt, förstår att agendan och hur donalds aldrig kan ha fel kommer nu :lol. )
Citera
2025-05-11, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
donalds är det enda som pratas i denna tråd.
Och ja, amerikaner är korkade, och speciellt när jag sett en del bönder snyfthistorier att de insett att de röstade fel.
Dom klarade ju faan inte ens tänka 4år tillbaka och det fiaskot med tullar och bönder.

Menlösa tullar som höll på att krascha börsen, vad är det för bra med sådan politik menar du?
Är att donalds pudlar tullar och misslyckande förhandlingar något bra?
För det berättar ju faktiskt det exakt omvända och dålig politik.(Det är lugnt, förstår att agendan och hur donalds aldrig kan ha fel kommer nu :lol. )

Jag menar inte att tullarna hit o dit och diverse andra saker är bra men amerikanerna har själva valt honom inte bara en gång utan två gånger och de har demokrati med fria val.
Så något av det han utlovat måste ju tilltala de som röstat på honom.

Sen tror jag att vi i svensk media enbart pratar om Trumps dåliga sidor då våra media inte röstar på Trump.

Om vi ser hur det ser ut i Sverige så önskar jag vi haft någon politiker som handfast kunde skapat lagar och regler och gjort något åt vad jag upplevt som nederlag de senaste 20-30 åren.
Citera
2025-05-11, 10:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag menar inte att tullarna hit o dit och diverse andra saker är bra men amerikanerna har själva valt honom inte bara en gång utan två gånger och de har demokrati med fria val.
Så något av det han utlovat måste ju tilltala de som röstat på honom.

Sen tror jag att vi i svensk media enbart pratar om Trumps dåliga sidor då våra media inte röstar på Trump.

Om vi ser hur det ser ut i Sverige så önskar jag vi haft någon politiker som handfast kunde skapat lagar och regler och gjort något åt vad jag upplevt som nederlag de senaste 20-30 åren.
Ja, dom är rätt korkade och rösta på en som orsaka dom så mycket problem som innan och bönderna.
Och i dessa områden så spelar ju det heller ingen större roll om du är bonde, då bönder som går i KK orsakar problem i samhället.

Och hade dom inte glömt vad donalds gjorde mot dom sist, så hade de fått sälja sin soja, donalds fixade som dom inte kan detta nu.
Citera
2025-05-11, 13:25
Medlem
whogivesafucks avatar
Då visar sig mutkolven från sin normala sida.
Är duktigt vidrigt som han håller på.

"Trump administration poised to accept 'palace in the sky' as a gift for Trump from Qatar:" Sourceshttps://abcnews.go.com/Politics/trump-administration-poised-accept-palace-sky-gift-trump/story?id=121680511

Undrar vad motgåvan är/var?
Citera
2025-05-11, 13:27
Medlem
whogivesafucks avatar
"The Trump Family’s Corruption Knows No Bounds"
https://whowhatwhy.org/cartoon/donal...of-1b-a-month/
Citera
2025-05-11, 16:40
Moderator
Ancistruss avatar
För er som vill diskutera planet Trump fick finns en alldeles egen tråd för det. (FB) Donald Trump får superlyxigt Boeing 747-8 av Qatar

/Mod
Citera
2025-05-12, 01:08
Medlem
Ganska tydligt att Trump har tillgång till en avancerad AI.

Trump i förra mandat perioden och faktiskt innan han blev president jämfört med nu är oproportionerligt stort. Gissar på att han använder elitens privata version av grok eller gpt.
Citera
2025-05-13, 17:43
Medlem
Flus avatar
Trump har beställt en gigantisk militärparad till sin födelsedag 14 juni. 6600 soldater, 150 fordon och 50 helikoptrar ska paradera genom Washington DC.

Det är alltså samme Trump som kallade stupade amerikanska soldater för "suckers" och "losers" och vars familj inte tjänat i försvaret på fem generationer som låter sig hyllas.

https://edition.cnn.com/2025/05/01/p...trump-birthday
Citera
2025-05-13, 17:46
Medlem
I ett surrealistiskt och uppriktigt sagt förödmjukande ögonblick somnade Donald Trump just under sin egen briefing i Saudiarabien.
https://x.com/allenanalysis/status/1922288837188837728
Citera
2025-05-13, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Trump har beställt en gigantisk militärparad till sin födelsedag 14 juni. 6600 soldater, 150 fordon och 50 helikoptrar ska paradera genom Washington DC.

Det är alltså samme Trump som kallade stupade amerikanska soldater för "suckers" och "losers" och vars familj inte tjänat i försvaret på fem generationer som låter sig hyllas.

https://edition.cnn.com/2025/05/01/p...trump-birthday
DOGE borde ta en titt på detta uppenbara slöseri med skattepengar.
Citera
2025-05-14, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
DOGE borde ta en titt på detta uppenbara slöseri med skattepengar.

Hela världen blir korrupt på nolltid nu. Sälj era aktier! Skaffa akapolypsoserier NU!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in