2024-03-25, 17:10
Medlem
Hej!

Jag kör phenibut 2ggr per vecka (alltid strikt med detta, trots problem med benso o opiater och kratom) ärr för rädd för atn.

Är dock uppe i doser på ca 4g per gång för ett skönt schwing. Tar cirka 3-4 på morgonen på tom mage uppenbarligen, kör nu FAA för HCl är för surt för magen.

Försöker trappa ner benso samtidigt, jag vet det är korstolerans. Ligger på mellan 10-40mg diazepam om dagen samt då 4g pb X2 vecka (tisdag o lördag oftast).

Kommer pb påverka benso nedtrappning? Pb är den enda drogen jag klarar att hålla mig 2ggr/vecka på, och enligt ovan poster verkar 8g per vecka, med många dagar emellan inte så farligt?

Uppskattar alla som varit i liknande situation eller bara har råd

Mvh
Citera
2024-03-26, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joponen
Hej!

Jag kör phenibut 2ggr per vecka (alltid strikt med detta, trots problem med benso o opiater och kratom) ärr för rädd för atn.

Är dock uppe i doser på ca 4g per gång för ett skönt schwing. Tar cirka 3-4 på morgonen på tom mage uppenbarligen, kör nu FAA för HCl är för surt för magen.

Försöker trappa ner benso samtidigt, jag vet det är korstolerans. Ligger på mellan 10-40mg diazepam om dagen samt då 4g pb X2 vecka (tisdag o lördag oftast).

Kommer pb påverka benso nedtrappning? Pb är den enda drogen jag klarar att hålla mig 2ggr/vecka på, och enligt ovan poster verkar 8g per vecka, med många dagar emellan inte så farligt?

Mvh

riktigt pundigt och oansvarigt att ta så höga doser. phenibut är inte säkert i dem doserna vet du va?
Citera
2024-03-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kicktorsk
Även jag har fått krypa till korset. Råkat använda 50 g sista 30 dagarna, vilket är mkt mer/frekvent än tidigare användning.
(Minns inte hur mitt bruk såg ut innan denna period men gissar på relativt frekvent användning upp till 5 dagar on x tillfällen, minns ej.

Sista 30 dagarna har sett ungefär såhär ut

5 dagar on
2 dagar off
5 dagar on
2 dagar off
7 dagar on
2 dagar off
7 dagar on

I snitt ca 2g/dag, enstaka dagar 4 g, sista 2 dagarna i sista 7dagars perioden tog jag mindre..1.0 g samt 0.7g

Blivit rädd då jag läst så mkt om jobbiga at på denna. Verkar dock gå ganska bra

Höll upp 2-3 dagar, fick lite av en vän, tog 0.5 g, minskade segheten lite granna.

Har köpt på mig löjligt mkt kosttillskott som jag varvar hejvilllt.

Agmatine
L-theanin
Citronmeliss
Beta-alanine
Taurin
Ashwaganda

Tar förutom det. B-vitaminer, zink, kreatin, mm och quitiapin 800-1200 mg, har även melatonin, propavan och theralen för sömn.

Just det, även kört 5-htp sen jag gick av sista 7 dagarna.

Kanske bara är placebo men jag har iaf ännu inte ”stupat”/knasat

Träffar folk, tränar, promenader. Går segt men går…

Känner mig lite nere och trött, annars ganska ok.

Hoppas det fortsätter så…

Inte konsitgt att du känner dig trött. Du trycker din kropp med downers. phenibut, melatonin, propavan, theralen, citronmeliss, 5htp, ashwagandha, l-teanin är du galen, människa? dina b-vitaminer och allt kreatin kan du skita i när du tar allt det där för upptagen är ju totalt blockerat. kanske dags att lägga skiten på hyllan ett tag? wake the f up.
Citera
2024-03-26, 23:35
Medlem
Tidsresenarens avatar
Man är borta ett par dagar och plötsligt har tråden exploderat, kul! 🤩 Jag kommer uppdatera med nya erfarenheter inom kort.

Citat:
Även jag har fått krypa till korset. Råkat använda 50 g sista 30 dagarna, vilket är mkt mer/frekvent än tidigare användning.
(Minns inte hur mitt bruk såg ut innan denna period men gissar på relativt frekvent användning upp till 5 dagar on x tillfällen, minns ej.

Sista 30 dagarna har sett ungefär såhär ut

5 dagar on
2 dagar off
5 dagar on
2 dagar off
7 dagar on
2 dagar off
7 dagar on

I snitt ca 2g/dag, enstaka dagar 4 g, sista 2 dagarna i sista 7dagars perioden tog jag mindre..1.0 g samt 0.7g

Blivit rädd då jag läst så mkt om jobbiga at på denna. Verkar dock gå ganska bra

Höll upp 2-3 dagar, fick lite av en vän, tog 0.5 g, minskade segheten lite granna.

Har köpt på mig löjligt mkt kosttillskott som jag varvar hejvilllt.

Agmatine
L-theanin
Citronmeliss
Beta-alanine
Taurin
Ashwaganda

Tar förutom det. B-vitaminer, zink, kreatin, mm och quitiapin 800-1200 mg, har även melatonin, propavan och theralen för sömn.

Just det, även kört 5-htp sen jag gick av sista 7 dagarna.

Kanske bara är placebo men jag har iaf ännu inte ”stupat”/knasat

Träffar folk, tränar, promenader. Går segt men går…

Känner mig lite nere och trött, annars ganska ok.

Hoppas det fortsätter så…

Det där är ju intressant, för jag har på sistone forskat i rimliga substitut för Phenibut då man ju inte bör ta det så ofta.

Så vilket / vilka bör man köpa anser du (eller någon annan i tråden), eller är det kanske mer effektivt att köra en mikrodos Phenibut?

Något som kan vara klyschigt i sammanhanget, men bra kost, motion och mindfulness (Neville Goddard metoder, robotic affirmations etc) är huvudnycklarna till en god hälsa, medan Phenibut och annat egentligen ska vara komplement / bonus grejer.
Citera
2024-03-27, 13:36
Medlem
Tidsresenarens avatar
Har provat Phenibut igen några gånger; startdoser på 200 mg i torsdags och ca 400 mg i fredags, i måndags och idag. När den fungerar som bäst känner man sig avslappnad, inspirerad och med självförtroende. Den tar också bort ev stissighet som kan uppkomma av Elvanse, så de funkar bra ihop (och således bör också göra det för er som har normala dopamin-nivåer utan medicin).

Samtidigt, de gånger jag fyllde på med nya lite mindre doser under dagen upplevde jag ingen bättre effekt. Nästan som att det är nån ribba där, redan på relativt små doser, så det var nog helt onödigt. Sömnen har varit bra dagarna jag tagit det.

Till skillnad från förut tycker jag nog att den faktiskt hjälper med fysiska obehag och smärtor, som jag har i varierande grad (som jag givetvis redan arbetar med på andra sätt). T ex i fredags blev det sammantaget en kanonbra effekt och även idag överlag bra, men att effekten upplevs olika bra från gång till gång kan bero på andra omständigheter givetvis.

Kan också hålla med vad några andra skrivit tidigare gällande att människor man möter verkar ”uppskatta” en på något undermedvetet sätt, jäkligt mysko. Jag tror det har att göra med att när man mår bra så filtrerar man in och tolkar saker på ett bättre sätt, samma saker som man kanske annars hade upplevt som irriterande om man mår dåligt. Annars är jag ett fan av EIYPO-teorin, som går ihop med det här också.

Sammantaget, mycket bra. 🤗
Citera
2024-03-28, 10:41
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Sant, men vad jag läst så är det inte giftigt alls. Och som sagt så vet jag bevisligen att levern inte påverkas. Phenibut kan vara bra för alkolister som håller på att supa bort levern.
Ta det för helvete lugnt, det stressar ju kroppen och är inte bra i längden, precis som alla andra droger.

Hur vet du att de inte påverkar? Utsöndras de via lever eller njurarna?
Citera
2024-03-28, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Hur vet du att de inte påverkar? Utsöndras de via lever eller njurarna?
Fan vet jag, men jag råkar veta att det inte påverkar levern iaf. Lämnade prover pga strul med körkortet en gång i tiden, då tog jag flera gram om dan.
Det är egentligen bara alkohol som påverkar levern skulle jag säga rent generellt
Citera
2024-03-28, 12:29
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Fan vet jag, men jag råkar veta att det inte påverkar levern iaf. Lämnade prover pga strul med körkortet en gång i tiden, då tog jag flera gram om dan.
Det är egentligen bara alkohol som påverkar levern skulle jag säga rent generellt

Du utgår från enbart leverblodproverna då? Har själv problem med levern men normala levervärden.
Citera
2024-03-28, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Du utgår från enbart leverblodproverna då? Har själv problem med levern men normala levervärden.
Ja. Bara att leverenzymerna inte blev förhöjda alls. Tror de kollade tre olika levervärden
Citera
2024-03-28, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joponen
Hej!

Mvh

Phenibut kommer påverka benso nedtrappnigen. Jag hade trappat ut phenibuten först, om du har den möjligheten
Citera
2024-03-28, 20:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Man är borta ett par dagar och plötsligt har tråden exploderat, kul! 🤩 Jag kommer uppdatera med nya erfarenheter inom kort.

Det där är ju intressant, för jag har på sistone forskat i rimliga substitut för Phenibut då man ju inte bör ta det så ofta.

Så vilket / vilka bör man köpa anser du (eller någon annan i tråden), eller är det kanske mer effektivt att köra en mikrodos Phenibut?

Något som kan vara klyschigt i sammanhanget, men bra kost, motion och mindfulness (Neville Goddard metoder, robotic affirmations etc) är huvudnycklarna till en god hälsa, medan Phenibut och annat egentligen ska vara komplement / bonus grejer.

Jag har kört agmatine parallellt med phenibut, och inbillar mig att det ev har bidragit till att jag har kunnat hålla dosen någorlunda konstant runt 2 gram/dag.

Jag UPPLEVER att jag haft ungefär samma effekt, trots väldigt många intag, att jag ej behövt gått upp i dos. (Tollerans)

Tog även Subutex vid tillfälle och noddade på 0.66 mg, vilket defenitivt ej hade hänt utan agmatine. Tveksamt om det hade hänt ens på doser upp mot 2.0 mg

Ikväll (dag 4 utan Butt) dricker jag alkohol, vilket gör mig deprimerad. Om jag känner mig själv rätt så kommer jag imorgon kompensera med phenibutt, men då får det vara en engångsdos på kanske 0.8, följt att fortsatt ”abstinens”.

Självklart funkar meditation mm, men det kräver ju även en insats. En ansträngning… Jag är sjukt trött på att missbruka olika substanser….

Har kollat in en intressant substans som heter emoxypine, ska vara rejält lugnande. Tänker att det ev skulle kunna vara en substans att använda för att må lite bättre. Finns att köpa på ett ställe som heter något i stil med swissherbs. Mfl ställen.
Citera
2024-03-28, 21:12
Medlem
Citat:
Jag har kört agmatine parallellt med phenibut, och inbillar mig att det ev har bidragit till att jag har kunnat hålla dosen någorlunda konstant runt 2 gram/dag.

Jag UPPLEVER att jag haft ungefär samma effekt, trots väldigt många intag, att jag ej behövt gått upp i dos. (Tollerans)

Tog även Subutex vid tillfälle och noddade på 0.66 mg, vilket defenitivt ej hade hänt utan agmatine. Tveksamt om det hade hänt ens på doser upp mot 2.0 mg

Ikväll (dag 4 utan Butt) dricker jag alkohol, vilket gör mig deprimerad. Om jag känner mig själv rätt så kommer jag imorgon kompensera med phenibutt, men då får det vara en engångsdos på kanske 0.8, följt att fortsatt ”abstinens”.

Självklart funkar meditation mm, men det kräver ju även en insats. En ansträngning… Jag är sjukt trött på att missbruka olika substanser….

Har kollat in en intressant substans som heter emoxypine, ska vara rejält lugnande. Tänker att det ev skulle kunna vara en substans att använda för att må lite bättre. Finns att köpa på ett ställe som heter något i stil med swissherbs. Mfl ställen.
Emoxypine verkar ju intressant!

https://www.reddit.com/r/quittingphe...te_is_amazing/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in