2024-03-24, 07:55
Medlem
Provat olika varianter av detta. Ska bara slå fast att för mig ger 5000 mg i megados bäst effekt. Mår helt sjukt bra och stark stenadeffekt.

Mår så sjukt bra på gabapentin.

I värsta fall slösar ni bort 5000 mg om ni provar megados då folk reagerar olika tydligen på staggering vs megados.

Inte pratats mycket alls om megados i denna tråden.
Citera
2024-03-24, 12:04
Medlem
inspulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Provat olika varianter av detta. Ska bara slå fast att för mig ger 5000 mg i megados bäst effekt. Mår helt sjukt bra och stark stenadeffekt.

I värsta fall slösar ni bort 5000 mg om ni provar megados då folk reagerar olika tydligen på staggering vs megados.

Jag gör samma sak, 2 300mgare per timme hela dagen lång och mår alltid jätte bra på gabapentin. Inte konstigt dock när jag älskar gabaergics överlag.
Citera
2024-03-31, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards

Provade igår o grunda med 800 mg o sen 600 mg varje halvtimme.

Gillar även det bättre än 300 mg varje halvtimme. Tar halva dagen isåfall..

800 mg första timmen sen 600 mg varje halvtimme till 3600 mg. 400 mg i sista intaget.

Gav grym stenadeffekt initialt, sen grym torrfylla. Sov som en bäbis.

Slår bara ett slag igen för annat än 300 mg varje halvtimme.
Citera
2024-03-31, 16:00
Medlem
yournotlikemes avatar
Gabapentin kan vara trevligt i rätt dos i en dag. Efter det behöver du redan då dubbla dosen för att möjligtvis få samma effekt igen.
Citera
2024-04-01, 20:00
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Gabapentin kan vara trevligt i rätt dos i en dag. Efter det behöver du redan då dubbla dosen för att möjligtvis få samma effekt igen.

Ja det är svårt att få ett rus mer än 2-3 dagar på raken, däremot så kan man få ett allmänt välmående i flera veckor och månader
Citera
2024-04-18, 08:25
Medlem
BlurryFace69s avatar
Upplever ni gaba bra mot värk jämfört med Lyrica? Luriga är rävgift enl mig , tänkte pröva gaba mot värken bara det inte är klassat.

Gaba verkar inte vara narkotikaklassat. stämmer det?
Citera
2024-04-18, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Upplever ni gaba bra mot värk jämfört med Lyrica? Luriga är rävgift enl mig , tänkte pröva gaba mot värken bara det inte är klassat.

Gaba verkar inte vara narkotikaklassat. stämmer det?

Ger inget mot värk enl mig. Har den mot RLS och det funkar ypperligt. Heller inget att bli skön på. Känns ganska lik lyrica men utan flumpotential.
Citera
2024-05-14, 10:57
Medlem
emmuuts avatar
Tog 3200mg igår och fick en helt okej effekt. Tagit samma idag och funkade ganska bra igen. Tog 800mg varje timme, 4 tabletter totalt. Den påminner lite om lyrica men ändå inte.

Inget jag kommer köpa igen dock. För svag effekt enligt mig. Ändå lite mysigt men skulle vilja bli lite mer flummig.
Citera
2024-05-15, 18:07
Medlem
MrBabyBoys avatar
Jag förstår inte riktigt likheten med Lyrica som alla säger. Det stämmer inte. Gabapentin gör så att jobbiga känslor i bröstet försvinner och du mår fint/bättre. Det ger inget direkt rus som Lyrica gör.
Citera
2024-05-15, 23:36
Medlem
Gått in på gaba för nån vecka sen från saroten pga neuropatisk smärta. Saroten va bra och hade effekt men somnade som en gris och kunde inte vakna när dosen höjdes.
Äter fn 600mg gabapentin om dagen som ska höjas sakta men säkert till 2,4g om dagen. Äter samtidigt 36mg Ritalin och har väl funkar bra hittills.
Problemet är att jag inte kan skita ens under pistolhot och börjar uppleva mig lätt manisk och samtidigt irriterad med kort stubin. Är det vanliga bieffekter? Läst andra i tråden som skiter på sig så fattar inte varför min tarm hamnat på tvären.
Insåg ju rätt snabbt att de inte va att flumma på men man kan väl i alla fall få skita
Citera
2024-05-17, 19:03
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Vilka substanser passar bäst tillsammans med Gabapentin?

Jag, som en inbiten Gabapentinanvändare tycker att Gabapentin passar bra ihop med det mesta.

Alkohol
Så länge det inte handlar om överdrivna, toxiska doser så upplever jag att Gabapentin gör att sinnesstämningen fortsätter att vara god trots att promillehalten sjunker. Alla kunniga vet att alkohol är en depressiv substans som bara ger god effekt så länge promillehalten är stigande. Gabapentin "kirrar biffen". Dessutom är Gabapentin utmärkt för för att bota baksmälla om man skulle drabbas av det.

Metylfenidat (Ritalin & Concerta)
Om man vill berusa sig på Metylfenidat och undvika dess obehagliga biverkningar så kan en kombination med Gabapentin fungera bra. Gaba är inte lika stark som benso eller Lyrica men är definitivt bättre än ingenting.

Bensodiazepiner
Rekommenderas inte, så länge det inte handlar om små doser. Personligen har jag blandat 1 mg Alprazolam med 1200 mg Gabapentin med väldigt trevlig effekt men det kunde lika gärna ha slutat illa!
Ska ni blanda, ta det jävligt försiktigt!

Opiater/Opioider
Nu är vi ute på djupt vatten!
Personligen så älskar jag att blanda Buprenorfin och Gabapentin. Jag har dock hög tolerans på båda substanserna. Jag tar 16 mg Buprenorfin varje dag och vissa dagar tar jag 3-4 gram Gabapentin. För en ovan person så skulle det vara dödligt!
Dosering för en nybörjare skulle kunna vara 0,2 mg Buprenorfin nasalt och 600 mg Gabapentin oralt.
Citera
2024-05-17, 19:17
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Gabapentin

Kan likt Lyrica (Pregabalin) fungera bra mot GDA och diverse ångestsyndrom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in