2023-05-22, 13:48
Medlem
Igår hade jag en riktigt trevlig mild påverkan på starkare skalan av gabagoodness Gabapentin.
Ingen slöddrig röst. Ökat välbehag, lätt ruskänsla. Bra påverkar tills jag gick o la mig o somnade skönt o sov mkt bra. Tog första 300 mg vid 11-tiden. Sen var 30e minut 300 mg till tills jag var uppe i 3000mg. Var bra dos för bra torrfylla för mig så har tolerans uppbyggt. Tidigare krävts mindre doser.

1430 kom bra mild torrfylla in i bilden o var kvar tills jag somnade på kvällen runt 1900-tiden. Lägger mig alltid tidigt då jag är morgonmänniska.

Jag grät aldrig igår då jag är en man.
Citera
2023-05-25, 20:13
Medlem
Halloween2s avatar
Första gången jag testar detta. Tog 2gram gick och la mig på sängen och råkade somna. Vaknar upp och känner mig lite påverkad. Lite små skön. Skulle nog försökt att tagit mer... Nästa gång kanske.
Citera
2023-07-21, 02:53
Medlem
KringExs avatar
Visst har ni märkt vilken skillnad det är att ta Gabapentin på tom mage eller tillsammans med en fet måltid?
Effekten må komma lite senare men den blir starkare.
Jag har påpekat detta till FASS men dom står fast vid att samtidigt födointag inte påverkar biotillgängligheten

Vill jag ha snabb effekt så tar jag dock på tom mage. Då brukar det börjar kännas efter ca 1 timme. Med mycket mat i magen brukar det ta ca 2 timmar och peakar efter ca 3 timmar.

Vad tror ni om Gabapentinens framtida fråga när det gäller narkotikaklassning btw?
Jag tror tyvärr att denna substans kommer att narkotiklassas
Senast redigerad av KringEx 2023-07-21 kl. 03:03.
Citera
2023-07-21, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Visst har ni märkt vilken skillnad det är att ta Gabapentin på tom mage eller tillsammans med en fet måltid?
Jag har påpekat detta till FASS men dom står fast vid att samtidigt födointag inte påverkar biotillgängligheten

Vill jag ha snabb effekt så tar jag dock på tom mage. Då brukar det börjar kännas efter ca 1 timme. Med mycket mat i magen brukar det ta ca 2 timmar och peakar efter ca 3 timmar.

Vad tror ni om Gabapentinens framtida fråga när det gäller narkotikaklassning btw?

Allt är bättre o ta på tom mage. Den kommer nog inte nark klassas det borde isf hänt för länge sedan. Eller iaf i samma veva som Lyrica blev nark klassad. Den har funnits i typ 30 år, med Lyrica så hade den funnits i typ 10 år när den blev nark klassad. Dock har den blivit en "missbrukar" drog på senaste tiden, det finns stickor för det. Går inte du laro...kanske ska chilla ner med gabapentinet
Citera
2023-07-22, 05:17
Bannlyst
Citat:

Som sagt, allt slår snabbare och bättre på tom mage, ALLT. Alkohol, benso, opiater, lyrica, gabapentin m.m. Att ta något när man är riktigt mätt känns nästan som slöseri enligt mig.

Sverige är ett fittland när det kommer till dessa saker. De klassade till och med melatonin som man kan köpa receptfritt i alla andra länder. Allt som kan få folk att må lite skönt eller vara ångestdämpande klassar de. Det må ta lite tid men det är bara en tidsfråga, det kommer garanterat klassas med tiden 100% garanterat.
Citera
2023-07-22, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Som sagt, allt slår snabbare och bättre på tom mage, ALLT. Alkohol, benso, opiater, lyrica, gabapentin m.m. Att ta något när man är riktigt mätt känns nästan som slöseri enligt mig.

Sverige är ett fittland när det kommer till dessa saker. De klassade till och med melatonin som man kan köpa receptfritt i alla andra länder. Allt som kan få folk att må lite skönt eller vara ångestdämpande klassar de. Det må ta lite tid men det är bara en tidsfråga, det kommer garanterat klassas med tiden 100% garanterat.

Förklara då varför det inte hänt på nästan 30 år, tror det lanserades i Sverige 1994 och 1993 i USA. Det borde ha skett, personligen tror jag det är ett för svagt medel för att narkotika klassas. Knappt så Lyrica blev klassat och det är iaf 3 gånger så potent. Men jag kanske kommer ha fel det får framtiden visa.
Citera
2023-07-24, 10:02
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Förklara då varför det inte hänt på nästan 30 år, tror det lanserades i Sverige 1994 och 1993 i USA. Det borde ha skett, personligen tror jag det är ett för svagt medel för att narkotika klassas. Knappt så Lyrica blev klassat och det är iaf 3 gånger så potent. Men jag kanske kommer ha fel det får framtiden visa.

Hur "starkt" ska ett läkemedel vara för att narkotiklassas då? Gabapentin går i allra högsta grad att berusa sig på, man kan känna stark åtrå efter det och man får en ganska otrevlig avtändning om man använder det länge och sedan slutar utan att trappa ut det

Jag vill såklart inte att det ska narkotiklassas men jag tror tyvärr att det kommer att göra det 😭
Citera
2023-07-24, 16:56
Medlem
Citat:
Hur "starkt" ska ett läkemedel vara för att narkotiklassas då? Gabapentin går i allra högsta grad att berusa sig på, man kan känna stark åtrå efter det och man får en ganska otrevlig avtändning om man använder det länge och sedan slutar utan att trappa ut det

Jag vill såklart inte att det ska narkotiklassas men jag tror tyvärr att det kommer att göra det 😭

Klart det går att berusa sig på med det är inget som prioriteras av missbrukare, det är mer en substans som används för att behandla AT symptom från andra droger eller förstärka andra droger. Säger inte att det inte går att berusa sig på, men tar man Lyrica som exempel det är 3 ggr starkare och du tar ofta hela dosen på en gång. Gabapentin 3 gånger svagare och delas ofta upp flera gånger. Varför har man inte nark klassat det på 30 år isf?
Citera
2023-07-24, 20:03
Medlem
Citat:
Klart det går att berusa sig på med det är inget som prioriteras av missbrukare, det är mer en substans som används för att behandla AT symptom från andra droger eller förstärka andra droger. Säger inte att det inte går att berusa sig på, men tar man Lyrica som exempel det är 3 ggr starkare och du tar ofta hela dosen på en gång. Gabapentin 3 gånger svagare och delas ofta upp flera gånger. Varför har man inte nark klassat det på 30 år isf?
Det blev klassat i UK 2019, samt något till EU-land jag inte minns.
Jag skulle bli förvånad om det inte blir klassat här inom något år.
Citera
2023-07-29, 12:13
Medlem
Har jag förstått det rätt att Gabapentin ger mindre o mindre effekt desto mer man tar, tills man nått maxdos per dygn 3600 mg?

Till exempel mer effekt från 1200 mg till 1500 mg än 3300 mg till 3600 mg.

Frågar för jag tyckte inte skillnaden mellan fått i sig 3000 mg skiljde sig så mkt från att ha fått i sig 3600 mg.

Kan ju då spara 6 tabletter exempelvis om det inte blir nån större förbättring i effekt.

Tar Gabapentin då och då för att må bättre-så bra som möjligt..(vill samtidigt inte slösa på.tabletter i onödan om jag har mer användning för dom senare tillfälle - den som spar han har)
Citera
2023-07-31, 17:19
Medlem
Har börjat ta dessa mot ångest 2 x100 mg. Känner mig väldigt påverkad av dom, typ lite halvfull/dåsig… är detta nåt som försvinner med tiden? Alltså att kroppen vänjer sig och man känner sig mer normal? Kan ju inte gå runt i en dåsighets-bubbla hela tiden. Och hur lång tid tar det tills det lägger sig?
Någon som har koll?

Tar det enbart i medicinsk syfte mot ångest. Inte ute efter rus.
Citera
2023-08-01, 18:05
Medlem
Citat:
300 mg gabapentin är lika starkt som 50-75 mg pregabalin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in