2024-03-05, 06:09
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
Om man har tagit Lyrica i några dagar och byter till gabapentin, känner man av gabapentinet eller är det för likt Lyrica..DVS är det samma verksamma ämne i dom?
Tacksam för svar..

Det är inte samma verksamma ämne i Gabapentin som i Lyrica då det i Gabapentin är just det verksamma ämnet Gabapentin och i Lyrica är det verksamma ämnet Pregabalin. Dock är dom nära släkt och väldigt sköna att kombinera. Jag kör 5100 - 5700mg Pregabalin (Lyrica) och 3 - 4000mg Gabapentin på det men oftast delar jag upp Gaben i två doser under dagen samtidigt som Lyrican verkar. Och har även Baklofen på recept vilket också är en nära släkting till både Ly och Gab och det händer ibland att jag slänger in 25 - 37,5mg Baklo på detta då jag ofta bara däckar om jag tar mer av den. Rekommenderar dock ej att ta dessa höga doser på varken Ly eller Gab om man verkligen inte är insatt och vet vad man gör. Har varit beroende av Ly i flera år så jag hat byggt upp en riktigt hög tolerans på det.

/Mvh
Citera
2024-03-05, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Det är inte samma verksamma ämne i Gabapentin som i Lyrica då det i Gabapentin är just det verksamma ämnet Gabapentin och i Lyrica är det verksamma ämnet Pregabalin. Dock är dom nära släkt och väldigt sköna att kombinera. Jag kör 5100 - 5700mg Pregabalin (Lyrica) och 3 - 4000mg Gabapentin på det men oftast delar jag upp Gaben i två doser under dagen samtidigt som Lyrican verkar. Och har även Baklofen på recept vilket också är en nära släkting till både Ly och Gab och det händer ibland att jag slänger in 25 - 37,5mg Baklo på detta då jag ofta bara däckar om jag tar mer av den. Rekommenderar dock ej att ta dessa höga doser på varken Ly eller Gab om man verkligen inte är insatt och vet vad man gör. Har varit beroende av Ly i flera år så jag hat byggt upp en riktigt hög tolerans på det.

/Mvh

För mig funkar det inte alls att blanda gaba med lyrica. Nlir tung i huvudet på ett oskönt sätt. O mest trött. Funkar bättre o ta enskilt
Citera
2024-03-06, 23:49
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abcukm
För mig funkar det inte alls att blanda gaba med lyrica. Nlir tung i huvudet på ett oskönt sätt. O mest trött. Funkar bättre o ta enskilt

Man funkar ofta helt olika på dessa substanser.

Exempelvis för min Mamma så räcker det med en halv 300mg Ly och en halv Baklofen typ 2 - 3 ggr i veckan.

Så mår hon riktigt bra och kan sitta och njuta av sin konst då hon är en konstnär och detta hjälper hhenne att göra riktigt fina bilder

/.Mvh
Citera
2024-03-08, 01:21
Medlem
Phobiazis avatar
Jag misstänker att de var utländska då 300mg och 600mg kändes inte, gula kapslar..? Aldrig varit så imponerad eftersom lyrica finns, men fick tag på 800mg tabbar gaba för ett tag sedan och jävlar vad dem kickade, särskilt om man tog 1, väntade 2h och slängde i sig 1 till med nå blå... Men har svårt att hitta den igen, finns dem 800mg i Sverige, kanske ovanligt att de skrivs ut? Är ju bra mycket billigare än lyrica...
Citera
2024-03-08, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Uppåt 50.000g tror jag du kan ta för att nå LD50. Så du kan ta en hel del men det är bara onödigt då på ett förenklat språk så höjs din tolerans och du blir inte mer berusad om du tar över 3600mg. Alltså att 10.000g ger samma känsla som 3600.

Så om en helt utan tolerans megadoser sig till 40000mg. Vad skulle hända? No death men vilken hemsk trip eller
Citera
2024-03-08, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Så om en helt utan tolerans megadoser sig till 40000mg. Vad skulle hända? No death men vilken hemsk trip eller

förlust av medvetande, andningssvårigheter, kramper.
Citera
2024-03-10, 11:46
Medlem
Har Gabapentin svår utsättningsproblematik?
Citera
2024-03-14, 13:27
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakbenzo

Jag skulle påstå det. Beror ju på många faktorer, hur länge man ätit och hur mycket etc. Efter en hundra låda 600 mg mår jag dåligt i två dygn, dålig aptit, stissig men inte sömnlös.
Citera
2024-03-14, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Jag skulle påstå det. Beror ju på många faktorer, hur länge man ätit och hur mycket etc. Efter en hundra låda 600 mg mår jag dåligt i två dygn, dålig aptit, stissig men inte sömnlös.
Jag har tagit den i små mängder, 300-600 mg/dag, 5-7 dagar i veckan under 3 år.
Nu har jag varit utan en vecka och ångesten är till och från ganska påtaglig. Även en del fysiska symptom så som sjukdomskänsla osv.
Citera
2024-03-15, 11:48
Medlem
Citat:

Har man ätit tillräckligt länge för att få utsättningssymtom kan man sänka dosen med 100mg var 5e dag för att minimera symtom. Av egen erfarenhet så är det en rätt enkel nertrappning som inte ger värst mycket obehag.
Citera
2024-03-15, 12:18
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:

Inte för mig. Det enda som händer om jag avslutar höga doser under lång tid är att jag får väldigt svårt att sova i ungefär en vecka.
Citera
2024-03-18, 11:45
Medlem
Norrens avatar
Är gaba narkotikaklassat ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in