Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Det fetade. Jag uppfattar att du menar att jag ”ljuger” när jag inte tror på IPCC:s påstående att ”människan driver uppvärmningen till ca 100 procent sedan 1850-1900”. Ja, i så fall ”ljuger” jag enligt din terminologi men det är inte den faktiska betydelsen av verbet ljuga. Jag ”förnekar” inte heller att IPCC påstår detta. Du behöver använda rätt ord om du vill göra dig förstådd och som jag många gånger upprepat så tror jag inte på IPCC:s synnerligen förenklade förklaringsmodell.
Ja, du förnekar detta. Och länkar till bloggar som anför konspirationsteorier.
Du hävdar att du brukar referera till vetenskap och ska skina lite och refererar till climate.gov och som i sin tur bl.a kallar koldioxid för jordens termostat. Ja. Just precis den texten som precis din egen länk leder till. Verkar du inte ens ha läst. Och verkar vilja mena att du och de vetenskapliga källorna du referar till skulle vara överens.
Du är överens med de konspiratoriska bloggar du refererar till. Vetenskapen du länkar till är ju den du förnekar.
Hur svårt kan detta vara?
IPCC har inte någon förenklad modell. De sammanställer forskningen på området. Det de kommer med är det mest vetenskapligt betydelsefulla som existerar på området. Men det är inte deras modell. Det är en sammanställning av forskningsläget. Det är ju inte första gången du får detta beskrivet. Det jag undrar över är, när ska det gå in?