2024-04-01, 11:51
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men hur är det tänkt att man ska kunna bygga ett hållbart samhälle då om folk är alldeles för olika? Ska man typ spela teater och låtsas att man är liberal samtidigt som man åker hem till sin religiösa och/eller etniska enklav?

Man behöver varken spela teater eller vara en joker.

Men, vad man behöver göra är att visa respekt i landet som man bor i. Man anpassa sig efter landets lager och regler.

Hänger man för mycket fast på sin kultur och "hemland" i för många år då give man aldrig en ärlig chans det land som man nu kallar sitt hem.

Herregud, så respektlöst! Man lever och bor i ett land och ändå vill man varken integrera sig eller förstår landets kultur.
Senast redigerad av Blackrose23 2024-04-01 kl. 11:53.
Citera
2024-04-01, 11:58
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Beror ju på vilka kulturella skillnader som menas i inlägget m. En MENA muslimsk tjej kanske inte har något gemensamt med en svensk man för skiljer sig religion och kulturella aspekter som förväntas av familjen. Någon muslimsk tjej får rätta mig om jag har fel men en kristen MENA tjej/kvinna är inte långt ifrån den svenska mannen i kultur och religion förutom att MENA kvinnor är mer religiösa kristna och är symboliskt för familjen och förfäderna

Nåväl vad som är mer oroande dock mellan en MENA kvinna och svensk man är politik och utseende. En svensk man är liksom för vit/blond och barnen kanske inte kommer ha gemensamma drag även om det är fint med ett barn som ser lite annorlunda ut så måste man ju tänka på barnet

Och var hittar du religiösa svenska män då? Jag har t.ex. ingen i den yttre bekantskapskretsen, i den inre så blir de för övrigt inte insläppta. Fanns visst någon kusin till min farsa som var präst men han är nog död sen många år.
Citera
2024-04-01, 12:20
Citat:
Och var hittar du religiösa svenska män då? Jag har t.ex. ingen i den yttre bekantskapskretsen, i den inre så blir de för övrigt inte insläppta. Fanns visst någon kusin till min farsa som var präst men han är nog död sen många år.

Kanske man ska vara försiktig vad man önskar sig. Religiösa människor har för extrema ideologier.

Att tro på Gud ska man mår bra av och inte vara hatisk.

Så jag hade hållit mig borta från människor som är religiösa (=extrema)
Citera
2024-04-01, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Det låter som att du har väldigt svårt för att kvinnor från Mellanöstern helst föredrar sina egna i majoriteten av fallen? Folk undviker helst förhållanden där det är för mycket kulturkrockar och att man helt enkelt är för olika. Inget konstigt alls, tvärtom rätt klokt.

Det skylls alltid på att svenskar är rasister när dessa invandrare har svårt att integreras när i vilka verket är invandrarna som är rasister och därför de inte kan eller vill integreras. Man måste börja prata om invandrarnas rasism.
Citera
2024-04-01, 12:34
Medlem
DixieDs avatar
Citat:

Det är väl just därför som MENA kristen kvinna har svårigheter med svenska män. För min del är det superviktigt att mannen jag delar mitt liv tillägnar sitt liv åt kristendomen och Jesus.

Såna män finns inte i Sverige men i södra Europa kan en MENA kvinna och en man komma överens då man har samma religiösa vy
Citera
2024-04-01, 12:35
Medlem
Citat:
Men hur är det tänkt att man ska kunna bygga ett hållbart samhälle då om folk är alldeles för olika? Ska man typ spela teater och låtsas att man är liberal samtidigt som man åker hem till sin religiösa och/eller etniska enklav?

Syftet med massinvandringen har alltid varit att splittra samhället, skapa parallellsamhällen.
Citera
2024-04-01, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Det skylls alltid på att svenskar är rasister när dessa invandrare har svårt att integreras när i vilka verket är invandrarna som är rasister och därför de inte kan eller vill integreras. Man måste börja prata om invandrarnas rasism.

Att integreras är inte samma sak som att man tvunget ska ingå i en relation med folk som man vet inte kommer att fungera i längden. Att integreras är att jobba, betala skatt, följa lagar, respektera landets traditioner & tala någorlunda ok svenska.
Citera
2024-04-01, 16:10
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23
Kanske man ska vara försiktig vad man önskar sig. Religiösa människor har för extrema ideologier.

Att tro på Gud ska man mår bra av och inte vara hatisk.

Så jag hade hållit mig borta från människor som är religiösa (=extrema)
Religion kom inte till för att skapa intriger i världen. Snarare tvärtom. Men ingen tvingar dig att sitta med religiösa. Sedan är inte alla som påstår sig vara religiösa alltid ”rättlärda”. Vissa är varken integrerade eller utbildade, det är oftast tantpatruller som kläcker frön nere på gården och pratar illa om allt och alla, tävlar med sina barns framgångar osv. Vissa saknar pedagogik och implementerar förbud som kompensation. Andra använder religion som verktyg för att bedriva igenom sina intressen.

Vad jag försöker säga är, ja det finns olika typer av brister men om man har förmågan att se hur alla olika element tillsammans bygger upp en person och hur en person väljer att utöva sin religion så blir det lättare att hitta klokare typer. Nu gäller detta inte bara muslimska medborgare i Sverige, utan kristna medborgare också som vill se över sina alternativ här eller någon annanstans.
Senast redigerad av DinKurdia 2024-04-01 kl. 16:28.
Citera
2024-04-01, 16:48
Medlem
Svenska män skulle kunna bilda relationer med muslimska kvinnor eftersom det enda som skiljer är att de tror vissa saker.

Det som är mer avgörande är att den svenska mannen accepterar hennes tro och inte nedvärderar den.

Samt den muslimska kvinnan vill ha en relation med en svensk man.
Citera
2024-04-01, 17:01
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Svenska män skulle kunna bilda relationer med muslimska kvinnor eftersom det enda som skiljer är att de tror vissa saker.

Det som är mer avgörande är att den svenska mannen accepterar hennes tro och inte nedvärderar den.

Samt den muslimska kvinnan vill ha en relation med en svensk man.

Hur löser du följande då om det nu stämmer? Hittade det på något som hette DIVA portal.

Citat:
Blandäktenskap inom islam definieras som att gifta sig utanför tron och skiljer mellan män samt kvinnor. Män är tillåtna att gifta sig med en kvinna från de Abrahamitiska religionerna (Judisk/Kristen). Kvinnor däremot får enbart ingå äktenskap med en muslimsk man.
Citera
2024-04-01, 17:29
Medlem
Citat:
Hur löser du följande då om det nu stämmer? Hittade det på något som hette DIVA portal.

Det låter olagligt.

Klar diskriminering av män.

Svenska män och muslimska kvinnor borde samverka här. Det ligger i bådas intresse att kvinnor är fria välja vilken man hon vill.
Citera
2024-04-01, 17:56
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det låter olagligt.

Klar diskriminering av män.

Svenska män och muslimska kvinnor borde samverka här. Det ligger i bådas intresse att kvinnor är fria välja vilken man hon vill.

Tycker inte det är någon bra idé att ni svenska män vill satsa på MENA kvinnor. Förut innan den nya politiken så skulle det vara en god idé men vi kvinnor kommer lämna Sverige en dag och tillbaka till våra länder precis som SD önskade

Det är väl så att så fort våra länder blev bättre så skulle vi ge tillbaka våra medborgarskap och åka tillbaka? Jag minns något liknande om jag inte har fel

Så varför ni ska satsa på kvinnor som lever som gäster här?
Senast redigerad av DixieD 2024-04-01 kl. 18:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in