Citat:
Ursprungligen postat av
DinKurdia
Jag väljer inte mina kompisar och partners efter etnicitet. Olikheter kan vara bra i relationer, men inte om man är för olika. Vilket vi tyvärr är. Annars är jag öppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blackrose23
Jag tror många MENA/invandrare tjejer skulle mår bra av att gifta sig med svenska män.
Ni kan försöker svartmåla svenska män så mycket ni vill, men innerst inne vet ni att många är bra och hederliga män. Lugna och sansad med respekt för kvinnor.
Men, det är inte lätt för MENA/invandrare tjejer att leva med svenska män. Det är nästan omöjligt skulle jag säger. Det är en stor krock på många sätt.
Jag instämmer med er bägge två. Bra kommentarer.
Självklart kan den extrema kärleken övervinna en massa stora hinder, men tror som er två att det kan vara mycket svårare när man skall överbrygga totalt olika kulturer, religioner och värdegrunder.
Det är som västerländsk man mycket enklare för mig att synka med, attraheras av och träffa en västerländsk kvinna.
Sedan skulle jag till begreppet västerlänning även inkludera kvinnor från Östeuropa (iaf. de kristna länderna), USA, Kanada, Australien, Nya Zeeland, etc. och inte enbart kvinnor från Västeuropa.
Men att jag som Europeisk man skulle synka med och attraheras av tex. en strängt islamistisk kvinna är nog extremt osannolikt (även om inget i livet är absolut omöjligt).