2024-03-31, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia
Nja, jag tror inte att det är så enkelt bara för att det inte finns förbud. Det finns andra faktorer som gör att man väljer bort varandra.

Jo men några Kurdiska kvinnor kan tycka de vill vara med en svensk man eller någon annan man t.ex Fransman.

Vi måste uppmuntra kvinnor från Mellanöstern bestämma efter vad de själva vill.

Kvinnor ska inte tvingas
Citera
2024-03-31, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo fast det beror på att Asiater är mer att de bestämmer över sig själv.

Synd det finns en brist på Kina-kvinnor annars skulle de passa bra.

Sydostasien och östasien, deras lugna temperament passar svenska män bra och de är inte så stora som svenskor heller.
Senast redigerad av LilaGubben 2024-03-31 kl. 18:33.
Citera
2024-03-31, 20:01
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo men några Kurdiska kvinnor kan tycka de vill vara med en svensk man eller någon annan man t.ex Fransman.

Vi måste uppmuntra kvinnor från Mellanöstern bestämma efter vad de själva vill.

Kvinnor ska inte tvingas
Ingen tvingas till någonting oroa dig inte för det. Personligen föredrar jag mina egna (iranier). När jag sa att jag är öppen för andra män så menade jag att det inte måste vara en kurd. Det kan vara pers, azerer, mazandarani, osv… Ledsen om jag var otydlig.

Men jag är ingen representant för alla kurder. Det finns säkert kurder som har svenska partners. Min storasyster är halvkurd och har en svensk partner.
Citera
2024-03-31, 20:06
Medlem
Citat:
Ingen tvingas till någonting oroa dig inte för det. Personligen föredrar jag mina egna (iranier). När jag sa att jag är öppen för andra män så menade jag att det inte måste vara en kurd. Det kan vara pers, azerer, mazandarani, osv… Ledsen om jag var otydlig.

Men jag är ingen representant för alla kurder. Det finns säkert kurder som har svenska partners. Min storasyster är halvkurd och har en svensk partner.

Undermedvetet känner du ett tvång att välja en från din egen region annars hade du inte varit så inskränkt. En annan sak om du hade träffat alla svenska män i hela Sverige redan.
Citera
2024-03-31, 20:21
Medlem
Citat:

Fantastiskt !
Citera
Maviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Maviel 2024-03-31, 21:28
Moderator
Håll er till topic och undvik chattande i tråden. För detta finns Laidback. Inlägg som är off topic kan komma att varnas och upprepade varningar kan leda till avstängning för ohörsamhet.

/Moderator
2024-04-01, 01:18
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Det beror på vilka kvinnliga invandrare vi pratar om. MENA-brudar hoppar inte i säng det första dom gör vilket gör att män med behov söker ut, visst det finns säkert undantag bland kvinnor som är barn till politiska flyktingar eller i överlag är mer sekulära.

Latinabrudar är t.ex tvärtom. De kommer från festliga kulturer, många karnivaler med bikinis och fjädrar. Eller det kanske var uppe i karribien. 🤔 Aja. Men det gör också att latinos söker ut till mena-brudar.

Indier är lite som konservativa kurder, väldigt klanorienterade. Fast de har en helt annan indelning av människor, de har kastsystem. Tillber olika avatarer.

Så frågan är vilka utlänningar pratar vi om?

Tycker detta är ett mycket bra inlägg och poängterande.

Finns ju just extremt många olika typer av invandrare från sinsemellan väldigt annorlunda typer av kulturer med olika värderingar.
Citera
2024-04-01, 01:31
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Jag väljer inte mina kompisar och partners efter etnicitet. Olikheter kan vara bra i relationer, men inte om man är för olika. Vilket vi tyvärr är. Annars är jag öppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23
Jag tror många MENA/invandrare tjejer skulle mår bra av att gifta sig med svenska män.

Ni kan försöker svartmåla svenska män så mycket ni vill, men innerst inne vet ni att många är bra och hederliga män. Lugna och sansad med respekt för kvinnor.

Men, det är inte lätt för MENA/invandrare tjejer att leva med svenska män. Det är nästan omöjligt skulle jag säger. Det är en stor krock på många sätt.

Jag instämmer med er bägge två. Bra kommentarer.

Självklart kan den extrema kärleken övervinna en massa stora hinder, men tror som er två att det kan vara mycket svårare när man skall överbrygga totalt olika kulturer, religioner och värdegrunder.

Det är som västerländsk man mycket enklare för mig att synka med, attraheras av och träffa en västerländsk kvinna.

Sedan skulle jag till begreppet västerlänning även inkludera kvinnor från Östeuropa (iaf. de kristna länderna), USA, Kanada, Australien, Nya Zeeland, etc. och inte enbart kvinnor från Västeuropa.

Men att jag som Europeisk man skulle synka med och attraheras av tex. en strängt islamistisk kvinna är nog extremt osannolikt (även om inget i livet är absolut omöjligt).
Senast redigerad av peterpanp 2024-04-01 kl. 01:49.
Citera
2024-04-01, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Undermedvetet känner du ett tvång att välja en från din egen region annars hade du inte varit så inskränkt. En annan sak om du hade träffat alla svenska män i hela Sverige redan.

Det låter som att du har väldigt svårt för att kvinnor från Mellanöstern helst föredrar sina egna i majoriteten av fallen? Folk undviker helst förhållanden där det är för mycket kulturkrockar och att man helt enkelt är för olika. Inget konstigt alls, tvärtom rätt klokt.
Senast redigerad av JeffDahmer 2024-04-01 kl. 10:32.
Citera
2024-04-01, 11:09
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Det låter som att du har väldigt svårt för att kvinnor från Mellanöstern helst föredrar sina egna i majoriteten av fallen? Folk undviker helst förhållanden där det är för mycket kulturkrockar och att man helt enkelt är för olika. Inget konstigt alls, tvärtom rätt klokt.

Måste fråga dig då du är vettig på forumet
Är det så stor skillnad mellan en MENA kristen kvinna och en exempelvis spanjor/italienare eller fransmän i jämförelse med MENA kristen kvinna och svensk man?

Jag är bara ute efter vilka kulturella skillnader mellan en MENA kvinnor och sydeuropeiska män kan stå men MENA kvinna och svensk man är långt ifrån varandra vilket jag håller med om
Citera
2024-04-01, 11:13
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer

Men hur är det tänkt att man ska kunna bygga ett hållbart samhälle då om folk är alldeles för olika? Ska man typ spela teater och låtsas att man är liberal samtidigt som man åker hem till sin religiösa och/eller etniska enklav?
Citera
2024-04-01, 11:23
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men hur är det tänkt att man ska kunna bygga ett hållbart samhälle då om folk är alldeles för olika? Ska man typ spela teater och låtsas att man är liberal samtidigt som man åker hem till sin religiösa och/eller etniska enklav?

Beror ju på vilka kulturella skillnader som menas i inlägget m. En MENA muslimsk tjej kanske inte har något gemensamt med en svensk man för skiljer sig religion och kulturella aspekter som förväntas av familjen. Någon muslimsk tjej får rätta mig om jag har fel men en kristen MENA tjej/kvinna är inte långt ifrån den svenska mannen i kultur och religion förutom att MENA kvinnor är mer religiösa kristna och är symboliskt för familjen och förfäderna

Nåväl vad som är mer oroande dock mellan en MENA kvinna och svensk man är politik och utseende. En svensk man är liksom för vit/blond och barnen kanske inte kommer ha gemensamma drag även om det är fint med ett barn som ser lite annorlunda ut så måste man ju tänka på barnet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in