Citat:
Ursprungligen postat av
UnfilteredFountain
Nej för då skulle de som inte kör alls vara de bästa bilförarna, du förstår väl att det inte stämmer.
Olycksstatisitsk gäller ENKOM de som vistas och agerar i trafik på vilket sätt de nu gör det. Jag vågar påstå att det gör minst 99% av alla människor nångång under sina liv.
Samma fenomen gäller olyckstatistisk för just framförande av fordon.
Forskar man på denna statistisk så framgår det rätt snart att gruppen unga män dominerar totalt i vårdslöst trafikbeteende som mest orsakar olyckor....kör för fort, för våghalsigt, i fel väderlek etc...etc...
Liksom extremt välkänt faktum, som jag inte fattar varför vi ska behöva diskutera ens.
Kvinnor är som kön säkrare bil- och MC-förare, de tar mer sällan idiotiska och vårdslösa beslut i trafiken som unga män gör. Vad gäller äldre män, så vet jag inte hur statistiken ser ut, möjligt de kör lika säkert som kvinnor, men gruppen unga män ingår alltså när man jämför just kön.
Citat:
Precis så teknikutveckling krävs nu när vi blivit så många, om du inte vill mörda ett antal miljarder människor, men vad skulle syftet med det vara? Döda människor så att de resterande människorna kan leva detta primitiva liv som vi gjorde för flera tusen år sedan? Hur skulle du klara dig utan internet och inte kunna skriva en massa trams här?
Teknikutveckling samt! att vi börjar föda färre människor, så vi får ner antalet människor på detta klot, långsamt och säkert.