2024-04-01, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnfilteredFountain
Nej för då skulle de som inte kör alls vara de bästa bilförarna, du förstår väl att det inte stämmer.

Olycksstatisitsk gäller ENKOM de som vistas och agerar i trafik på vilket sätt de nu gör det. Jag vågar påstå att det gör minst 99% av alla människor nångång under sina liv.
Samma fenomen gäller olyckstatistisk för just framförande av fordon.

Forskar man på denna statistisk så framgår det rätt snart att gruppen unga män dominerar totalt i vårdslöst trafikbeteende som mest orsakar olyckor....kör för fort, för våghalsigt, i fel väderlek etc...etc...
Liksom extremt välkänt faktum, som jag inte fattar varför vi ska behöva diskutera ens.

Kvinnor är som kön säkrare bil- och MC-förare, de tar mer sällan idiotiska och vårdslösa beslut i trafiken som unga män gör. Vad gäller äldre män, så vet jag inte hur statistiken ser ut, möjligt de kör lika säkert som kvinnor, men gruppen unga män ingår alltså när man jämför just kön.

Citat:
Precis så teknikutveckling krävs nu när vi blivit så många, om du inte vill mörda ett antal miljarder människor, men vad skulle syftet med det vara? Döda människor så att de resterande människorna kan leva detta primitiva liv som vi gjorde för flera tusen år sedan? Hur skulle du klara dig utan internet och inte kunna skriva en massa trams här?

Teknikutveckling samt! att vi börjar föda färre människor, så vi får ner antalet människor på detta klot, långsamt och säkert.
Senast redigerad av Merapi 2024-04-01 kl. 10:00.
Citera
2024-04-01, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Den absoluta majoriteten tävlar inte i rally eller Formel-1. Det är mycket stor skillnad på att köra en formel-1 bil på bana och köra en vanlig personbil på de allmänna vägarna.

Går överhuvudtaget inte att jämföra.

Kvinnor är bättre bilförare än män eftersom de håller hastigheterna, inte kör påverkade i alls samma utsträckning, inte tar onödiga risker, inte överskattar sin förmåga/skicklighet.

Titta på hur hemtjänstbilarna ser ut, där absoluta majoriteten är kvinnor som kör.

Man kan tro att bilarna medverkat i folkrace.

Du jämför bilkörning mellan könen på liknande sätt man jämför landslagen i fotboll.
”-Damerna är bättre. Dom har tagit fler medaljer…”.

Bilkörning handlar inte enbart om hur krockstatistiken ser ut. Även fast just kvinnor vill det.
Då har man tagit EN sak ur bilkörningen och kör statistik på det om vem som kör bäst.

Då kan vi ta parkering istället. Eller körning med släp/husvagn. Och där är kvinnor helt sämst. Deras hjärna förstår inte.

Jag får köra in bilen i garaget när vi varit på fest och hon varit nykter och kör hem från festen. Dvs mindre risk att bilen skadas om jag kör in den full, än att hon kör in den nykter.
Citera
2024-04-01, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Olycksstatisitsk gäller ENKOM de som vistas och agerar i trafik på vilket sätt de nu gör det. Jag vågar påstå att det gör minst 99% av alla människor nångång under sina liv.
Samma fenomen gäller olyckstatistisk för just framförande av fordon.

Forskar man på denna statistisk så framgår det rätt snart att gruppen unga män dominerar totalt i vårdslöst trafikbeteende som mest orsakar olyckor....kör för fort, för våghalsigt, i fel väderlek etc...etc...
Liksom extremt välkänt faktum, som jag inte fattar varför vi ska behöva diskutera ens.

Kvinnor är som kön säkrare bil och MC-förare, de tar inte massa idiotiska och vårdslösa beslut i trafiken som unga män gör. Vad gäller äldre män, så vet jag inte hur statistiken ser ut.

Nej försäkringsbolagen för statistik på orsakade olyckor som försäkringstagaren kräver ersättning för. Inte hur mycket de kör. Så baserat på detta är en försäkringstagare som aldrig kör den bästa bilföraren.

Citat:
Teknikutveckling samt! att vi börjar föda färre människor, så vi får ner antalet människor på detta klot, långsamt och säkert.

Så teknikutvecklingen är helt nödvändig som jag sagt.
Detta står män för.
Citera
2024-04-01, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnfilteredFountain
Nej försäkringsbolagen för statistik på orsakade olyckor som försäkringstagaren kräver ersättning för. Inte hur mycket de kör. Så baserat på detta är en försäkringstagare som aldrig kör den bästa bilföraren.

Så teknikutvecklingen är helt nödvändig som jag sagt.
Detta står män för.

Statistisk över trafikolyckor förs inte enkom av försäkringsbolag och jag har ingenstans pratat om hur mycket någon kör.

Fakta kvarstår, ska man jämföra könen avseende vem som ligger bakom flest trafikolyckor så är det män som dominerar, främst unga män. End of story.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/man-farligare-i-trafiken-an-kvinnor

Nej direkt teknikutveckling, dvs de som sitter bakom "ritborden" står även kvinnor för, nu för tiden.
och indirekt dvs det som gör teknikutveckling möjligt har båda könen stått för genom alla tider.
Senast redigerad av Merapi 2024-04-01 kl. 10:43.
Citera
2024-04-01, 11:13
Medlem
Citat:
Statistisk över trafikolyckor förs inte enkom av försäkringsbolag och jag har ingenstans pratat om hur mycket någon kör.

Men nu hänvisade ju ni till försäkringsbolagen som inte alls mäter hur bra försäkringstagaren kör.

Citat:
Fakta kvarstår, ska man jämföra könen avseende vem som ligger bakom flest trafikolyckor så är det män som dominerar, främst unga män. End of story.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/man-farligare-i-trafiken-an-kvinnor

Nej det är inte fakta. Har du ens satt dig in i undersökningen och granskat exakt vilka data som detta baseras på? Hur ska du ens veta hur ofta min mamma och pappa kör deras bil? Detta blir inte mer en subjektiva gissningar.

Citat:
Nej direkt teknikutveckling, dvs de som sitter bakom "ritborden" står även kvinnor för, nu för tiden.
och indirekt dvs det som gör teknikutveckling möjligt har båda könen stått för genom alla tider.

Det kan du ju drömma om men i verkligheten är det män som drivit tekniken framåt. Utan männen skulle du inte kunnat skriva ett enda inlägg här.
Citera
2024-04-01, 11:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Den absoluta majoriteten tävlar inte i rally eller Formel-1. Det är mycket stor skillnad på att köra en formel-1 bil på bana och köra en vanlig personbil på de allmänna vägarna.

Går överhuvudtaget inte att jämföra.

Kvinnor är bättre bilförare än män eftersom de håller hastigheterna, inte kör påverkade i alls samma utsträckning, inte tar onödiga risker, inte överskattar sin förmåga/skicklighet.

..och ändå så ingår det halkbana / sladdande och girtester i förarutbildningen? ..du vet, sånt som man även gör i tävlingar. ..det ingår även att lära sig en del om fordonsteknik. Varför? Jo, för att ha en säkerhetsbuffert.

Kvinnor kör försiktigare, inte bättre. De kostar säkert mindre i olyckor men män kan hantera en bil bättre. Män som grupp är bättre på att hantera plötslig halka, oväntade hinder / väjningar och paniksituationer JUST för att män tar ut svängarna (övar i säkerhetsbufferten) mer.

Jag flyger lite olika luftfartyg. Vi tränar extremsituationer för att ha en säkerhetsbuffert när maskin eller omgivning ställer högre krav på oss än vad vardagen utmanar oss med. Bedömningslandningar utan motor, sidvindslandningar, jord, gyttja och gräs o.s.v.

Män kör snabbare / farligare / kostsammare MEN är bättre bilförare när det kommer till svåra situationer. Situationer som mycket väl kan vara egenskapade men absolut också påtryckta från omgivningen.

Män är BÄTTRE bilförare, kvinnor är FÖRSIKTIGARE bilförare. (ja, som grupp).

Fråga; ..när du ska köra ifrån Zombierna som jagar dig, vill du ha en kvinna eller man bakom ratten?
Citera
2024-04-01, 11:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
När fick pojkar bättre betyg än flickor?

På den tiden förhållandet pojkar / flickor var samma i BÅDE nationella prov OCH lärarsatta betyg.

Numera så är fortfarande pojkar bättre i nationella prov MEN får sämre lärarsatta betyg.

Vad tror DU är orsaken?
Citera
2024-04-01, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

De är bättre på att föda barn, och suga kuk. Men du kanske tycker män är bättre på det sistnämnda .
Citera
2024-04-01, 11:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
..och ändå så ingår det halkbana / sladdande och girtester i förarutbildningen? ..du vet, sånt som man även gör i tävlingar. ..det ingår även att lära sig en del om fordonsteknik. Varför? Jo, för att ha en säkerhetsbuffert.

Kvinnor kör försiktigare, inte bättre. De kostar säkert mindre i olyckor men män kan hantera en bil bättre. Män som grupp är bättre på att hantera plötslig halka, oväntade hinder / väjningar och paniksituationer JUST för att män tar ut svängarna (övar i säkerhetsbufferten) mer.

Jag flyger lite olika luftfartyg. Vi tränar extremsituationer för att ha en säkerhetsbuffert när maskin eller omgivning ställer högre krav på oss än vad vardagen utmanar oss med. Bedömningslandningar utan motor, sidvindslandningar, jord, gyttja och gräs o.s.v.

Män kör snabbare / farligare / kostsammare MEN är bättre bilförare när det kommer till svåra situationer. Situationer som mycket väl kan vara egenskapade men absolut också påtryckta från omgivningen.

Män är BÄTTRE bilförare, kvinnor är FÖRSIKTIGARE bilförare. (ja, som grupp).

Fråga; ..när du ska köra ifrån Zombierna som jagar dig, vill du ha en kvinna eller man bakom ratten?
Det är ju just detta män inte kan. De kör in i hindren eller kör av vägen istället.
Citera
2024-04-01, 11:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
På den tiden förhållandet pojkar / flickor var samma i BÅDE nationella prov OCH lärarsatta betyg.

Numera så är fortfarande pojkar bättre i nationella prov MEN får sämre lärarsatta betyg.

Vad tror DU är orsaken?
Och när var det?
Citera
2024-04-01, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
De är bättre på att föda barn, och suga kuk. Men du kanske tycker män är bättre på det sistnämnda .

Har du gjort ett blindtest och jämfört?
Citera
2024-04-01, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel
Föda barn. Typ förutsättningen för vår existens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in