Citat:
Ursprungligen postat av
Junifived69
Att han är en idiot till person kanske, ”vidrig psykopat” som hans före detta lärare kallade honom, en fegis som inte kunde berätta för föräldrarna om situationen han själv satt sig i. jag har svårt att tro att föräldrarna ska ena stunden säga du har syndat och gjort nån med barn och det är emot tron, att de senare även ska säga att han borde mörda saga och ungen som också är emot tron, vilket är mycket större synd om man ska jämföra mörda någon/ göra någon gravid. Att döda en människa inom islam= att man har dödat the whole mankind. Hoppas du hänger med peace
Nej jag tror inte heller att föräldrarna rakt ut uppmanade honom till dådet.
Men jag tror förutsättningarna, dvs, hela kulturen (vad man nu väljer att lägga i det) fick honom att anse att det var en bra idé.
Någonting beror det på att en minoritet av befolkningen står för den ena sådana här incidenten efter den andra.
Om ”Islam” inte har med detta att göra, så har muslimerna ett stort problem med folk som bekänner sig till den tron, och då alltså uppenbarligen är fel på det.
En vän jag hade tyckte själv att han var ganska religiös (muslim) och han berättade än den ena, och än den andra levnadsregeln och varför det var så bra.
Jag tyckte det verkade konstigt en hel del av det, och när jag läste olika tolkningar var dom HELT avvikande från vad som faktiskt stog (eller tolkades av era skriftlärda)
Detta har jag sett mer av.
Är det isåfall en identitet man tar, fastän man egentligen inte alls lever som man skall?