Citat:
Ursprungligen postat av
Nickenyfiken11
Jag kan faktiskt inte släppa det här fallet, efter att ha läst fupen.
Mår så himla dåligt en så vacker och ung tjej efter att ha läst alla meddelanden och kollat alla bilder blir jag mörkrädd.. Hon var så otroligt snäll och stöttande, Hur kunde han vara så rädd för sin familj att han ansåg att den ända utvägen var att mörda denna stackars flicka? Hur är det möjligt? Hur gick det ens så långt?? det som skrämmer mig mest är att hon hade en helt vanlig dag och helt plötsligt blir mördad av någon hon älskade och litade på. Relationen med hennes mamma och hur mycket dem sågs knäcker mig.. Må hon vila i frid mår så dåligt av det här önskade man kunde gjort något..
Det blir ju så här när man ger sig in med människor ifrån helt väsensskilda kulturer och religioner, utan att ta reda på någonting i förväg. Samhället, skolan, myndigheterna och alla andra som inte har upplyst om vad hederskulturen innebär, utan bara jamsat på med sitt mantra att man ska möta varje ny människa som en individ, och inte ha några "fördomar" utifrån hans religion, kultur, ursprungsland etc. - är medskyldiga när sådant här händer. Samt naturligtvis alla som bestämde att dessa primitiva grupper skulle få komma in här från början. Mona Sahlin, Reinfeld, Annie Lööf och många, många fler bär skulden till Sagas död.
Och det var ju inte första gången heller. Finns fler fall där en muslimsk kille har gjort en svensk flicka med barn, och sedan mördat henne när hon vägrat abort. Kommer till och med ihåg ett fall (det gällde en kille från Irak och en 14-årig svensk tjej), där tjejen bara TROTT att hon var med barn. Obduktionen visade att hon aldrig varit det... Mammans kommentar till händelsen, var att hon var glad över att hon lyckats uppfostra sin dotter till en fin människa som trodde på alla människors lika värde etc.. Den mamman såg inte heller att hon bar skulden till dotterns död.