2024-03-31, 15:28
Medlem
Jag kan faktiskt inte släppa det här fallet, efter att ha läst fupen.
Mår så himla dåligt en så vacker och ung tjej efter att ha läst alla meddelanden och kollat alla bilder blir jag mörkrädd.. Hon var så otroligt snäll och stöttande, Hur kunde han vara så rädd för sin familj att han ansåg att den ända utvägen var att mörda denna stackars flicka? Hur är det möjligt? Hur gick det ens så långt?? det som skrämmer mig mest är att hon hade en helt vanlig dag och helt plötsligt blir mördad av någon hon älskade och litade på. Relationen med hennes mamma och hur mycket dem sågs knäcker mig.. Må hon vila i frid mår så dåligt av det här önskade man kunde gjort något..
Citera
2024-03-31, 15:32
Medlem
Och bevisningen? lär han dömmas? vad jag har läst så är det endast dna under hennes naglar som tillhör honom? någon som läst ordentligt som kan svara ifall det fanns mer bevis?
Citera
2024-03-31, 15:33
Medlem
Betongbalettens avatar
Vet inte riktigt om jag tycker att det här kan klassas som ett hedersmord.
Snubben har uppenbarligen en personlighetsstörning (psykopat/sociopat). Det framgår dels av förhören, där man märker hur osäker och famlande han blir när han ska försöka reagera "känslomässigt korrekt" (och misslyckas kapitalt varje gång), dels att han berättat för andra hur svårt han har att känna känslor i allmänhet, och empati i synnerhet.
Hur han ständigt bedrar, ljuger och slingrar sig gentemot sin omgivning, till synes utan några som helst skamkänslor.

Vid mordet satt då detta vider till snubbe i en rävsax. Tjejen har legat på i över ett års tid om att han ska berätta för familjen om deras förhållande, nu är hon höggravid och dessutom ska dom flytta till en gemensam lägenhet. Tror hon. Han har nog inte en tanke på detta. Han är van att förhala och slingra sig, men den här situationen lyckas han inte ta sig ur. Tiden tickar obarmhärtigt ner.
Och, grädde på moset: hans ständiga otrohet har nu definitivt kommit till S kännedom.

Jag tror att han helt enkelt såg ett mord som den enda möjliga lösningen på sin bajssits. Ingen flytt, inget barn, inget trassel med familjen. För dom hade givetvis reagerat och blivit klart oimponerade. Ogift, få barn med en svensk icke-muslimsk tjej. Knappast populärt.

Men, att han valde att mörda henne och barnet av rädsla för t ex uteslutning ur släkten känns mer som en jävligt dålig psykopatlösning på ett problem än en Fadimes-pappa-handling. Jag tänker t ex på Mats Alm, som mördade Linda Chen någon vecka före ett bröllop som han prokastrinerat och där alla icke-utförda förberedelser snart skulle brisera i ansiktet på honom.

Dock ska sägas att jag inte tagit mig genom hela FUP:en än. Möjligen att synen ändras när jag läst samtliga vittnesförhör.
Citera
2024-03-31, 15:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickenyfiken11
Mår så himla dåligt en så vacker och ung tjej efter att ha läst alla meddelanden och kollat alla bilder blir jag mörkrädd.. Hon var så otroligt snäll och stöttande, Hur kunde han vara så rädd för sin familj att han ansåg att den ända utvägen var att mörda denna stackars flicka? Hur är det möjligt? Hur gick det ens så långt?? det som skrämmer mig mest är att hon hade en helt vanlig dag och helt plötsligt blir mördad av någon hon älskade och litade på. Relationen med hennes mamma och hur mycket dem sågs knäcker mig.. Må hon vila i frid mår så dåligt av det här önskade man kunde gjort något..

Det blir ju så här när man ger sig in med människor ifrån helt väsensskilda kulturer och religioner, utan att ta reda på någonting i förväg. Samhället, skolan, myndigheterna och alla andra som inte har upplyst om vad hederskulturen innebär, utan bara jamsat på med sitt mantra att man ska möta varje ny människa som en individ, och inte ha några "fördomar" utifrån hans religion, kultur, ursprungsland etc. - är medskyldiga när sådant här händer. Samt naturligtvis alla som bestämde att dessa primitiva grupper skulle få komma in här från början. Mona Sahlin, Reinfeld, Annie Lööf och många, många fler bär skulden till Sagas död.

Och det var ju inte första gången heller. Finns fler fall där en muslimsk kille har gjort en svensk flicka med barn, och sedan mördat henne när hon vägrat abort. Kommer till och med ihåg ett fall (det gällde en kille från Irak och en 14-årig svensk tjej), där tjejen bara TROTT att hon var med barn. Obduktionen visade att hon aldrig varit det... Mammans kommentar till händelsen, var att hon var glad över att hon lyckats uppfostra sin dotter till en fin människa som trodde på alla människors lika värde etc.. Den mamman såg inte heller att hon bar skulden till dotterns död.
Citera
2024-03-31, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Finns fler fall där en muslimsk kille har gjort en svensk flicka med barn, och sedan mördat henne när hon vägrat abort. Kommer till och med ihåg ett fall (det gällde en kille från Irak och en 14-årig svensk tjej), där tjejen bara TROTT att hon var med barn. Obduktionen visade att hon aldrig varit det... Mammans kommentar till händelsen, var att hon var glad över att hon lyckats uppfostra sin dotter till en fin människa som trodde på alla människors lika värde etc.. Den mamman såg inte heller att hon bar skulden till dotterns död.
Kapade av halva ditt inlägg här, men vem var det?
Citera
2024-03-31, 16:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av procedur
Kapade av halva ditt inlägg här, men vem var det?

Jag mindes fel, hon var 16 år och han var (påstått) också det:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dblJE/stampade-beatrice-till-dods

Ville inte göra abort
Det var den 4 maj som Beatrice försvann för att sedan hittas ihjälslagen vid ett stenblock i en skogsdunge i Västerås.

Hon hade på kvällen mött 16-åringen, en kille hon tidigare haft en relation med, för att prata.

16-åringen har själv sagt att han var arg på Beatrice för att hon var med barn men inte ville göra abort. Pojken, som är från Irak, säger att hans familj aldrig hade accepterat om han gjort en svensk flicka med barn utanför äktenskapet.

Han hade försökt allt – att muta, övertala och tjata – men Beatrice ville ändå inte avsluta graviditeten. När de möttes i skogsdungen bad han henne ännu en gång att göra abort men hon sa att hon inte visste hur hon ville göra.
Citera
2024-03-31, 16:41
Medlem
Horungen måste dömas! INGET annat är acceptabelt.
Citera
2024-03-31, 16:46
Medlem
Citat:
Så går det när man beblandar sig med negrer. Tur att hon inte hann skita ut ungen iallafall.
Citera
2024-03-31, 16:47
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:

Människor dör varje sekund, bryr du dig mer för att hon var vacker?
Speciellt kvinnor som blir mördade av sina män, händer alltså väldigt ofta men du fastnade just på den här?
Citera
2024-03-31, 17:10
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Du är fan dum på riktigt. IQ badboll. Du är fan dummare än negrerna.

Jag förstår att det känns så när du uppenbarligen saknar förmågan att förstå dig på lite mer komplexa saker här i livet.

Om du bara håller dig till att sära på benen, din instagram och din sminkväska så blir allting jättebra.

Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Vet inte riktigt om jag tycker att det här kan klassas som ett hedersmord.
Snubben har uppenbarligen en personlighetsstörning (psykopat/sociopat). Det framgår dels av förhören, där man märker hur osäker och famlande han blir när han ska försöka reagera "känslomässigt korrekt" (och misslyckas kapitalt varje gång), dels att han berättat för andra hur svårt han har att känna känslor i allmänhet, och empati i synnerhet.
Hur han ständigt bedrar, ljuger och slingrar sig gentemot sin omgivning, till synes utan några som helst skamkänslor.

Vid mordet satt då detta vider till snubbe i en rävsax. Tjejen har legat på i över ett års tid om att han ska berätta för familjen om deras förhållande, nu är hon höggravid och dessutom ska dom flytta till en gemensam lägenhet. Tror hon. Han har nog inte en tanke på detta. Han är van att förhala och slingra sig, men den här situationen lyckas han inte ta sig ur. Tiden tickar obarmhärtigt ner.
Och, grädde på moset: hans ständiga otrohet har nu definitivt kommit till S kännedom.

Jag tror att han helt enkelt såg ett mord som den enda möjliga lösningen på sin bajssits. Ingen flytt, inget barn, inget trassel med familjen. För dom hade givetvis reagerat och blivit klart oimponerade. Ogift, få barn med en svensk icke-muslimsk tjej. Knappast populärt.

Men, att han valde att mörda henne och barnet av rädsla för t ex uteslutning ur släkten känns mer som en jävligt dålig psykopatlösning på ett problem än en Fadimes-pappa-handling. Jag tänker t ex på Mats Alm, som mördade Linda Chen någon vecka före ett bröllop som han prokastrinerat och där alla icke-utförda förberedelser snart skulle brisera i ansiktet på honom.

Dock ska sägas att jag inte tagit mig genom hela FUP:en än. Möjligen att synen ändras när jag läst samtliga vittnesförhör.

1. GM är en nogger. Detta innebär att impulskontroll och konsekvenstänk är någon helt annanstans.

2. Noggern ville väl inte bli far. Ordet "pappa" är alla noggers värsta skräck. Det är som vitlök för vampyrer.

Jag tror inte att det behöver vara mer komplicerat än så.
Citera
2024-03-31, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Människor dör varje sekund, bryr du dig mer för att hon var vacker?
Speciellt kvinnor som blir mördade av sina män, händer alltså väldigt ofta men du fastnade just på den här?
Det är synd om precis alla som blir utsatt för sånt här, förstår inte varför du fördjupar dig i varför detta just tog hårt på mig. Vissa fall sitter hårdare än andra och just denna påverkar mig. Skaffa ett liv!
Citera
2024-03-31, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Jag förstår att det känns så när du uppenbarligen saknar förmågan att förstå dig på lite mer komplexa saker här i livet.

Om du bara håller dig till att sära på benen, din instagram och din sminkväska så blir allting jättebra.

1. GM är en nogger. Detta innebär att impulskontroll och konsekvenstänk är någon helt annanstans.

2. Noggern ville väl inte bli far. Ordet "pappa" är alla noggers värsta skräck. Det är som vitlök för vampyrer.

Jag tror inte att det behöver vara mer komplicerat än så.

Han lär nog frias i hovrätten om inte redan i tingsrätten. Detta är fan inte utom rimligt tvivel, DNA under naglar går att förklara bort med tanke på att de ändå var ett par.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in