2024-04-01, 04:37
Medlem
Paniksyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I vilken icke-muslimsk grupp förekommer hedersmord?

Håller med om att muslimska hedersmord är största gruppen, men since you "asked"

- Indiska subkontinenten
- Nepal
- Philippinerna
- "crimes of passion" mord i Latinamerika där män mördar sina tjejer pga de tror de är otrogna kan jämföras pga att de tenderar få straffrabatt.
Senast redigerad av Paniksyrran 2024-04-01 kl. 04:42.
Citera
2024-04-01, 05:04
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junifived69
Mordet och hans ageranden har inget med varken är islam eller somalier att göra simpelt, matter of fact så är detta inom islam ett dubbelmord och ska straffas med döden
Ok, så vad HAR det med att göra då?
Jag lovar att jag inte skall tjafsa emot om du har en rimlig förklaring.
Citera
2024-04-01, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Ok, så vad HAR det med att göra då?
Jag lovar att jag inte skall tjafsa emot om du har en rimlig förklaring.

Att han är en idiot till person kanske, ”vidrig psykopat” som hans före detta lärare kallade honom, en fegis som inte kunde berätta för föräldrarna om situationen han själv satt sig i. jag har svårt att tro att föräldrarna ska ena stunden säga du har syndat och gjort nån med barn och det är emot tron, att de senare även ska säga att han borde mörda saga och ungen som också är emot tron, vilket är mycket större synd om man ska jämföra mörda någon/ göra någon gravid. Att döda en människa inom islam= att man har dödat the whole mankind. Hoppas du hänger med peace
Citera
2024-04-01, 05:56
Medlem
Citat:
Att han är en idiot till person kanske, ”vidrig psykopat” som hans före detta lärare kallade honom, en fegis som inte kunde berätta för föräldrarna om situationen han själv satt sig i. jag har svårt att tro att föräldrarna ska ena stunden säga du har syndat och gjort nån med barn och det är emot tron, att de senare även ska säga att han borde mörda saga och ungen som också är emot tron, vilket är mycket större synd om man ska jämföra mörda någon/ göra någon gravid. Att döda en människa inom islam= att man har dödat the whole mankind. Hoppas du hänger med peace

Jag tror inte att han är så värst religiös heller, att rädslan för att berätta för föräldrarna fick han att göra dessa handlingar är För mig helt obegripligt. Bara i den här förundersökningen så kommer det fram att han träffat tjejer utan att han är gift med de. Saga, Rebecka och Diana. Saga och Rebecka har han haft sex med vilket förekommer i fupen, i Dianas fall så lutar det åt det hållet också men osäkert. I slutet av Dagen så var han rädd för lite utskällning som i slutändan skulle gå över med tiden, jag känner flera somalier som har gjort tjejer gravida men inte fan har de blivit uteslutna eller mördade för den saken. Det är värre för tjejer som är muslimer som blir gravida innan äktenskap. Jag funderar på om det kan finns något annat motiv än det som åklagaren hävdar.
Ps jag tror att han har mördat henne läs brevet han skickar till hans kompis, där får jag i alla fall känslan om att han har gjort det
Citera
2024-04-01, 06:03
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:

Nej jag tror inte heller att föräldrarna rakt ut uppmanade honom till dådet.

Men jag tror förutsättningarna, dvs, hela kulturen (vad man nu väljer att lägga i det) fick honom att anse att det var en bra idé.

Någonting beror det på att en minoritet av befolkningen står för den ena sådana här incidenten efter den andra.

Om ”Islam” inte har med detta att göra, så har muslimerna ett stort problem med folk som bekänner sig till den tron, och då alltså uppenbarligen är fel på det.

En vän jag hade tyckte själv att han var ganska religiös (muslim) och han berättade än den ena, och än den andra levnadsregeln och varför det var så bra.
Jag tyckte det verkade konstigt en hel del av det, och när jag läste olika tolkningar var dom HELT avvikande från vad som faktiskt stog (eller tolkades av era skriftlärda)
Detta har jag sett mer av.

Är det isåfall en identitet man tar, fastän man egentligen inte alls lever som man skall?
Senast redigerad av scoremax 2024-04-01 kl. 06:12.
Citera
2024-04-01, 06:16
Medlem
Hans brott är relaterat till hederskulturen. Hans motiv är ju utgånget av trycket från föräldrarna på vad som är "acceptabelt" och då väljer han att göra sig av med BO:s existens.

Då islam och klanmentaliteten sätter gruppen före individen brukar ju blattemuslimer inte heller se grova brott begångna av den egna klanens medlemmar som något hemskt eller "dåligt" så länge det drabbar konkurrerande klaner, etniciteter eller ideologier än islam.

Flera har ju återgivit hur muslimer som har begått alltifrån mord till våldtäkt som vid frigivning har blivit behandlad av hela släkten vid återkomsten till förorten som om de hade tagit studenten, d.v.s. a "home-coming party".

Jag misstänker att hans föräldrar inte ser något problem med mordet, däremot är de sura över den negativa uppmärksamheten och att deras "fina" klan blir "baktalad". Allt för muslimer handlar om yta, vad som finns bakom deras mörka inre är de inte så noga med.
Citera
2024-04-01, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Hans brott är relaterat till hederskulturen. Hans motiv är ju utgånget av trycket från föräldrarna på vad som är "acceptabelt" och då väljer han att göra sig av med BO:s existens.

Då islam och klanmentaliteten sätter gruppen före individen brukar ju blattemuslimer inte heller se grova brott begångna av den egna klanens medlemmar som något hemskt eller "dåligt" så länge det drabbar konkurrerande klaner, etniciteter eller ideologier än islam.

Flera har ju återgivit hur muslimer som har begått alltifrån mord till våldtäkt som vid frigivning har blivit behandlad av hela släkten vid återkomsten till förorten som om de hade tagit studenten, d.v.s. a "home-coming party".

Jag misstänker att hans föräldrar inte ser något problem med mordet, däremot är de sura över den negativa uppmärksamheten och att deras "fina" klan blir "baktalad". Allt för muslimer handlar om yta, vad som finns bakom deras mörka inre är de inte så noga med.

Du kan nog ha rätt i det du säger. Så länge ingen ser så är det okej så i hans fall så är det okej att knulla runt, tills att nån blev gravid vilket syns och då är bye bye för stackars flickan.

Ska bli intressant o höra hans förklaringar på rättegången. Hoppas prime crime levererar
Citera
2024-04-01, 07:51
Medlem
Han är en råtta. Feg och utan ryggrad. Grundlurar Sara med fagra ord och löften om en framtid. Hon är naiv på gränsen till dum. De hade på ett och och åtta månader inte sovit i samma rum en enda natt. Han var tvungen att va hos "familjen".

Han får henne att tro att de ska flytta ihop i en gemensam lägenhet. Det har han ingen ärlig avsikt att göra och tiden börjar bli knapp. Han skulle berätta för familjen om flyttplaner och en förlossning som skulle ske om en och en halv månad framåt. Han, de fega råttan, vågade inte berätta eller kanske rättare sagt han ville inte berätta.

Han mamma dominerade familjen. Saken handlar om en familjs heder. Därför kommer straffet bli livstid!

Har kommit en tredjedel i förhören med honom och det framgår tydligt vilken egoistisk råtta han är.

Men Sara har varit oerhört blåögd. Att hon blev gravid vad det sämsta som kunde hända. Kanske ville hon blir det och blev det. Vem vet?
Citera
2024-04-01, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Han är en råtta. Feg och utan ryggrad. Grundlurar Sara med fagra ord och löften om en framtid. Hon är naiv på gränsen till dum. De hade på ett och och åtta månader inte sovit i samma rum en enda natt. Han var tvungen att va hos "familjen".

Han får henne att tro att de ska flytta ihop i en gemensam lägenhet. Det har han ingen ärlig avsikt att göra och tiden börjar bli knapp. Han skulle berätta för familjen om flyttplaner och en förlossning som skulle ske om en och en halv månad framåt. Han, de fega råttan, vågade inte berätta eller kanske rättare sagt han ville inte berätta.

Han mamma dominerade familjen. Saken handlar om en familjs heder. Därför kommer straffet bli livstid!

Har kommit en tredjedel i förhören med honom och det framgår tydligt vilken egoistisk råtta han är.

Men Sara har varit oerhört blåögd. Att hon blev gravid vad det sämsta som kunde hända. Kanske ville hon blir det och blev det. Vem vet?
Därför fungerar inte mångkultur i sin helhet.

Saga kommer inte förbli den sista tyvärr.

Det enda lämpligaste vore utvisning av hela familjen tillbaka till Somalia, inklusive hövdingmamman.
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2024-04-01 kl. 08:17.
Citera
2024-04-01, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Därför fungerar inte mångkultur i sin helhet.

Saga kommer inte förbli den sista tyvärr.

Det enda lämpligaste vore utvisning av hela familjen tillbaka till Somalia, inklusive hövdingmamman.

Det har du så rätt i! Men utvisning finns inte som alternativ.

Och tyvärr är det kört. Detta är det nya nya. Tyvärr.

Nu måste man förbättra kontrollen av bidrag av alla slag. Försvåra och ställa högre krav på de som lever klanliv i utanförskap.

Islam är den största förstöraren!
Citera
2024-04-01, 08:56
Medlem
Citat:
Han lär nog frias i hovrätten om inte redan i tingsrätten. Detta är fan inte utom rimligt tvivel, DNA under naglar går att förklara bort med tanke på att de ändå var ett par.

Trapphuset var ju nystädat efter hans sista officiella besök hos Saga... men ändå så hittar hunden Amina (hon är tränad att inte markera på spår som är äldre än 24h) Amins dna i trappen utanför Sagas lgh...

Sen är där ju dna:et på handskarna.. skoavtrycket på sängen (tog nog spjärn mot den för att klara hålla Saga nere då han ströp henne med lampsladden) stod det något om att de inväntar rätt svar angående storlek ? isåfall lär det nog överensstämma med Amins skostorlek..
Indicier ja, men de dnaspår som hittats blir nog det lilla som avgör så han döms till livstid ändå...
Senast redigerad av Dinos..katt 2024-04-01 kl. 09:08.
Citera
2024-04-01, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Ja, det är ett indiciemål. Åklagaren garderar sig om dödsorsaken ifrågasätts genom att kalla ett flertal vittnen, bl a Sagas barnmorska, för att styrka att Saga ville ha sitt barn. Dvs för att utesluta självmord.

Varför satt först en annan person häktad för mordet? På vilka grunder? Jag har missat.
Menar du hans vän Amir kanske? För han satt ju häktad ett tag misstänkt för medhjälp till mord samt grovt skyddande av brottsling.
Senast redigerad av Dinos..katt 2024-04-01 kl. 09:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in