Citat:
Ursprungligen postat av
UnfilteredFountain
Du har fel, om vi alla skulle leva som på stenåldern idag skulle det bli en naturkatastrof. Det är inte en hållbar livstil med dagens mängd människor.
Lär dig läsa.
ja, om vi alla idag skulle börja leva som jägare & samlare så skulle det inte funka? Varför Jo för att IDAG är vi 8 miljarder, DÅ; under jägar och samlartiden, så var vi kanske nån miljon människor på hela planeten.
hade människan inte blivit en odlare, någon som kan producera och samla på sig överskott, så hade vi inte blivit 8 miljarder, utan vi hade kunnat fortsätta vara samlar och jägare och alltså INTE hamnat där vi är idag, avseende klimatförsötrelse, överutnyttjande, massutdöende av andra arter etc etc.