2024-03-30, 16:18
  #11257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Glad Påsk på dej! Ska du ut i trafiken så var försiktig, många män ute på vägarna idag 😱

Nej jag kör inte idag så jag måste vara världens bästa förare enligt dig, ingen risk för att jag orsakar en olycka.
Citera
2024-03-30, 17:39
  #11258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fast ibland slutade dessa "oskyldiga" slagsmål riktigt illa och oftast var det ett gäng killar som gav sig på en ensam utstött kille. Oftast var det också äldre starkare killar som gav sig på yngre svagare killar.

Män slåss/krigar oftast inte med någon/något som är starkare än dem.

Killar/män är lika elaka, lika mycket mobbare som tjejer/kvinnor.

Den här retoriken som män kör med att män är så schyssta och härliga alltid är bs.

Ibland/sällan, inte oftast. Nu vet jag inte värld du lever i men det är långt mycket vanligare att folk slåss 1 vs 1. Du har uppenbarligen inte fått på käften tillräckligt ofta/nog för att kunna uppskatta hur lärorikt det faktisikt kan vara.

Ta krig som exempel. Du sitter här med din vaginala mentalitet för att riktiga män stog upp mot en större/starkare samling män under det bästa världskriget. Precis som Ukraina nu (står(!) och) pissar Ivan rakt i ansiktet.

Hävdar inte på något vis att vãld eller män som fenomen är 'bra', tänk effektiv valuta. Eller 'bättre' som du skrev.
Citera
2024-03-31, 21:53
  #11259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnfilteredFountain
Nej skickligheten som bilförare mäter du i biltävlingar, inte hur ofta bilförare råkar ut för olyckor. Annars skulle farmor Agda som aldrig kör bil vara bättre bilförare än farfar Bertil som kört i 60 år och haft en olycka i sitt liv.

Du pratar ju själv om att "inte överskattar sin förmåga/skicklighet". Du har alltså en förståelse för förmåga/skicklighet.
Statistiken talar sitt tydliga språk och även försäkringsbolagen håller med. Kvinnor kör i snitt mycket bättre än män.

I övrigt har kvinnor numera bättre betyg i skolan än män, i alla ämnen.
Citera
2024-04-01, 03:01
  #11260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Statistiken talar sitt tydliga språk och även försäkringsbolagen håller med. Kvinnor kör i snitt mycket bättre än män.

I övrigt har kvinnor numera bättre betyg i skolan än män, i alla ämnen.

Då visar statistiken att de som inte kör alls är de allra bästa förarna då de aldrig råkar ut för olyckor. Det är inte riktigt så man mäter vem som är bäst bilförare.

Att tjejer får bättre betyg trots att de sedan i praktiken lyckas sämre tyder också på en könsdiskriminering, de ges bättre betyg för att de är tjejer och inte för att de är bättre.
__________________
Senast redigerad av UnfilteredFountain 2024-04-01 kl. 03:06.
Citera
2024-04-01, 03:07
  #11261
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Statistiken talar sitt tydliga språk och även försäkringsbolagen håller med. Kvinnor kör i snitt mycket bättre än män.

I övrigt har kvinnor numera bättre betyg i skolan än män, i alla ämnen.

Och hur gick det skiftet till? ..och hur fort?

Nature or nurture?

..ett övernaturligt jättehopp i 1-2 generationer av kvinnor vad gäller förmåga eller social ingenjörskonst?
Citera
2024-04-01, 04:40
  #11262
Medlem
Full-Retards avatar
En sak är säker och det är att kvinnor är bättre än män på att snacka skit.

Ta en harmonisk plats utan kvinnor och introducera kvinnor så är skitsnacket igång på mindre än 1 sekund.
Citera
2024-04-01, 07:00
  #11263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Och hur gick det skiftet till? ..och hur fort?

Nature or nurture?

..ett övernaturligt jättehopp i 1-2 generationer av kvinnor vad gäller förmåga eller social ingenjörskonst?
När fick pojkar bättre betyg än flickor?
Citera
2024-04-01, 08:15
  #11264
Medlem
cateatdogs avatar
Kvinnor har oftast större social kompetens. Jag har eget men min fru är ansiktet utåt. Hon nätverkar och skapar bättre content på sociala medier.
Detta är något jag noterat många gånger i flera bolag. Kvinnor och män är svagare (har större respekt) för drivna kvinnor.
Citera
2024-04-01, 09:04
  #11265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Kvinnor har oftast större social kompetens. Jag har eget men min fru är ansiktet utåt. Hon nätverkar och skapar bättre content på sociala medier.
Detta är något jag noterat många gånger i flera bolag. Kvinnor och män är svagare (har större respekt) för drivna kvinnor.

De har större behov av sociala kontakter men att säga att de är bättre är högst subjektivt. Kolla vad som händer på arbetsplatser med mycket kvinnor, funkar aldrig.
Citera
2024-04-01, 09:29
  #11266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnfilteredFountain
Då visar statistiken att de som inte kör alls är de allra bästa förarna då de aldrig råkar ut för olyckor. Det är inte riktigt så man mäter vem som är bäst bilförare.

Att tjejer får bättre betyg trots att de sedan i praktiken lyckas sämre tyder också på en könsdiskriminering, de ges bättre betyg för att de är tjejer och inte för att de är bättre.

Olycksstatistik är det bästa måttet för hur bra någon agerar i trafiken, oavsett hur/ med vad den tar sig fram.
Vad ska man annars mäta menar du? Vem som kör fortast?

Tjejer får bättre betyg än killar i skolan för att deras hjärnor, i den åldern man går i skolan, ligger före killars i mognad. Killar är ikapp runt 15-16 först.
Citera
2024-04-01, 09:39
  #11267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnfilteredFountain
Du har fel, om vi alla skulle leva som på stenåldern idag skulle det bli en naturkatastrof. Det är inte en hållbar livstil med dagens mängd människor.

Lär dig läsa.

ja, om vi alla idag skulle börja leva som jägare & samlare så skulle det inte funka? Varför Jo för att IDAG är vi 8 miljarder, DÅ; under jägar och samlartiden, så var vi kanske nån miljon människor på hela planeten.

hade människan inte blivit en odlare, någon som kan producera och samla på sig överskott, så hade vi inte blivit 8 miljarder, utan vi hade kunnat fortsätta vara samlar och jägare och alltså INTE hamnat där vi är idag, avseende klimatförsötrelse, överutnyttjande, massutdöende av andra arter etc etc.
Citera
2024-04-01, 09:45
  #11268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Olycksstatistik är det bästa måttet för hur bra någon agerar i trafiken, oavsett hur/ med vad den tar sig fram.
Vad ska man annars mäta menar du? Vem som kör fortast?

Nej för då skulle de som inte kör alls vara de bästa bilförarna, du förstår väl att det inte stämmer.


Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Lär dig läsa.

ja, om vi alla idag skulle börja leva som jägare & samlare så skulle det inte funka? Varför Jo för att IDAG är vi 8 miljarder, DÅ; under jägar och samlartiden, så var vi kanske nån miljon människor på hela planeten.

hade människan inte blivit en odlare, någon som kan producera och samla på sig överskott, så hade vi inte blivit 8 miljarder, utan vi hade kunnat fortsätta vara samlar och jägare och alltså INTE hamnat där vi är idag, avseende klimatförsötrelse, överutnyttjande, massutdöende av andra arter etc etc.

Precis så teknikutveckling krävs nu när vi blivit så många, om du inte vill mörda ett antal miljarder människor, men vad skulle syftet med det vara? Döda människor så att de resterande människorna kan leva detta primitiva liv som vi gjorde för flera tusen år sedan? Hur skulle du klara dig utan internet och inte kunna skriva en massa trams här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in