2024-03-30, 23:16
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Han gick alltså från att hävda "Ukraina tar Krim sommaren 2023" till "Ukraina och Väst borde vinna den industriella kapplöpningen 2024".

Alltså vilken spåtant..
Efter en snabb titt i din posthistorik i denna tråd så frågar jag mig själv vad du är ute efter när skriver saker här?
Citera
2024-03-30, 23:30
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Han gick alltså från att hävda "Ukraina tar Krim sommaren 2023" till "Ukraina och Väst borde vinna den industriella kapplöpningen 2024".

Alltså vilken spåtant..

Han sa under förutsättningen väst stöttade med vapen. Hade detta skett hade var enda rysk soldat i Ukraina varit borta.

Nu kom Trump och Maga och pissade på allt.
Citera
2024-03-31, 00:22
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Antalet handikappade ökade med 507000 bara under 2023 i ryssland. Kriget slukar enorma resurser och antaket förluster i soldater kan räknas i miljoner totalt:

https://twitter.com/Doktor_Klein/status/1773475876560105797

Och Ukraina hade bara förlorat 13 000 soldater enligt Zelensky?
Citera
2024-03-31, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Ett argument som bortser från att desinformatörernas avsikt är att provosera vilket dom lyckas med om man svarar. Kanske särskilt när bluffen är agnad med med en saftig redan avslöjad lögn är det viktigt att inte replikera. Att haka på uppenbara osanningar (som att Ryssland inte är ansvarig för invasionen) för femtioelfte gången är att ge lögnen en spridning och ett trådförstörande utrymme den inte är värd.

Du har så klart rätt och detta är ingen enkel fråga. Är det gamla lögner och helt absurda påståenden så kan man ju hävda att de inte ska bemötas utan anmälas och ignoreras. Problemet blir ju om någon inte har hört det tidigare. Står de oemotsagda kan de hjälpa att sprida ryzzlands lögner och det vill vi inte.

Uppenbara försök att förstöra ska så klart anmälas och ignoreras men det är nog tyvärr inte svart eller vitt.

Jag har inte det slutgiltiga svaret och det misstänker jag att du inte heller har. Vi får göra så gott vi kan, helt enkelt.
Citera
2024-03-31, 08:03
Medlem
Hardstekts avatar
Det finns ingen möjlighet för Ukraina att vinna utan att involvera nato och starta ett tredje världskrig.

Det är i princip ett skyttegravskrig där båda sidor skickar folk till slakt. Där varje vinst kräver enorma resurser och människoliv. Ryssland är en mycket större nation och mer män att skicka till slakt. Ryssland kommer vinna eftersom de kan slakta fler av sina egna.
Citera
2024-03-31, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Det finns ingen möjlighet för Ukraina att vinna utan att involvera nato och starta ett tredje världskrig.

Det är i princip ett skyttegravskrig där båda sidor skickar folk till slakt. Där varje vinst kräver enorma resurser och människoliv. Ryssland är en mycket större nation och mer män att skicka till slakt. Ryssland kommer vinna eftersom de kan slakta fler av sina egna.

Även om du kanske inte tror det, men Ryssland har redan förlorat. Hårt sanktionerade, hatade av västvärlden, ett ledarskikt som har arristeringsorder hängande över sig, ungdomar som flyr landet, etc, etc.

Hur dom skall bli vinnare i denna situation är för mig en fullkomlig gåta.
Citera
2024-03-31, 09:03
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BothSidesNow
Även om du kanske inte tror det, men Ryssland har redan förlorat. Hårt sanktionerade, hatade av västvärlden, ett ledarskikt som har arristeringsorder hängande över sig, ungdomar som flyr landet, etc, etc.

Hur dom skall bli vinnare i denna situation är för mig en fullkomlig gåta.

Det där stämmer inte längre. Västvärlden är inte lika dominerande längre som för 20år sedan.
Citera
2024-03-31, 09:08
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Det där stämmer inte längre. Västvärlden är inte lika dominerande längre som för 20år sedan.
Låt mig gissa BRICS kommer ta över blir nästa argument?
Citera
2024-03-31, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Låt mig gissa BRICS kommer ta över blir nästa argument?

Ja, synd det där med Argentina. Inbjudan till Argentina var dödsstöten för väst. Istället vinner han som går till val på att införa USD som valuta

Svårt att vara vatnik
Citera
2024-03-31, 09:16
Medlem
Jack.Elams avatar
Ontopic igen:
Det verkar som att Ukraina kommer få jobba lite hårdare för att sänka det som är kvar av den Ryska flottan. Ska kolla men jag tror deras nya Seababydrönare kan nå hamnar på den Ryska sidan av svarta havet så det är nog bara en tidsfråga innan resten är sänkt.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1774316421540905386
Citat:
The Black Sea Fleet has almost completely left Crimea — Ukrainian Navy speaker

"Most of the combat units, if you take the cruise missile carriers - in fact, all are relocated, except for one loser, which still has not launched a single missile, although it is considered a cruise missile carrier."
Citera
2024-03-31, 09:22
Medlem
attogs avatar
Citat:

Mycket möjligt.
Vet inte vad det har för betydelse i detta.
Väst dominerar utveckling av den högre nivån.

Om Ryssland tror sig kunna utveckla sig i samma takt som väst, utan väst. Låt de för all del tro det.
Citera
2024-03-31, 09:33
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ja det är väl uppenbart.

Starka argument där. Får jag föreslå nedanstående artikel?

https://freepolicybriefs.org/2024/03/14/sanctions-russia-war-ukraine/
Citat:
Sanctions on Russia: Getting the Facts Right

The important strategic role that sanctions play in the efforts to constrain Russia’s geopolitical ambitions and end its brutal war on Ukraine is often questioned and diminished in the public debate. This policy brief, authored by a collective of experts from various countries, shares insights on the complexities surrounding the use of sanctions against Russia, in light of its illegal aggression towards Ukraine. The aim is to facilitate a public discussion based on facts and reduce the risk that the debate falls prey to the information war.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in