Citat:
Haha ja. Förövrigt så är ju du en person som jag uppfattar som någon med en del innanför pannbenet här på Flashback.Nu är jag sexist också bara för att jag råkade nämna att man kanske inte har tid att reflektera och bearbeta all annan skit om ens fru går och dör precis när man ska få barn....
Du måste inse att alla har inte suttit 24/7 och analyserat sitt liv i detalj som du verkar ha gjort. Frågan är om du inte gjort det lite för mycket om du läser in sexism i det jag skrev.
Kanske en blandning av Dogges garv och axelryckning och att se allt genom offer/förövarperspektivet vore att föredra.
Ibland är man bara sju år, gnider sig mot en 15årig tjej, förstår inte riktigt vad som händer och har kanske inte djupt dykt och vänt och vridit så mycket på det sen heller.
Du måste inse att alla har inte suttit 24/7 och analyserat sitt liv i detalj som du verkar ha gjort. Frågan är om du inte gjort det lite för mycket om du läser in sexism i det jag skrev.
Kanske en blandning av Dogges garv och axelryckning och att se allt genom offer/förövarperspektivet vore att föredra.
Ibland är man bara sju år, gnider sig mot en 15årig tjej, förstår inte riktigt vad som händer och har kanske inte djupt dykt och vänt och vridit så mycket på det sen heller.
Jag har inte suttit och analyserat allt med mitt liv. När jag var svårt psykiskt dålig för rätt många år sedan gick jag igenom mitt liv om igen men jag var såpass mycket i botten att ingenting gott kom ur ältandet annat än påtaglig negativitet samt att jag också tappade humöret när jag triggades av människor. Givetvis har jag i samband med att jag återvann min mentala hälsa och mitt välbefinnande utvecklats från det giftiga tillstånd jag föll ner i när jag tappade balansen och drabbades av psykisk ohälsa..
Däremot så är jag uppvuxen i ett hem som trots att min förälder också led av psykisk ohälsa innebar normer och värdegrunder gällande andra människor. I skolan när invandrarpojkarna särbehandlade negativt reagerade min förälder illa och pekade ut det som pågick som rasism och förklarade för mig innebörden trots att jag precis bara börjat skolan..innan dess hade jag tragglats i det med att inte stjäla då jag gjort några för många dumma saker som in efattade snatteri. Innan dess lärde jag mig att inte slåss och bråka. Efter att jag fick lära mig vad som var fult med rasism, förklarades diskriminering och pekades ut. Därefter höll jag på att få huvudet bortslitet när jag kom hem och använde ordet bög baserat på homofobin i skolan och fick jämlikhet förklarat sedan när jag svor omkring själv som en rännstensungar vissa men knappa föreläsningar om sexism, ett ämne som den sexistiska generationen knappast själva var bra på att uppfostra andra bättre kring och så fortsatte det. I min trappa bodde exempelvis Peter Karlssons mördares mamma och bror och jag fick även där strikta föreläsningar om uppträdanden mot andra människor såsom att oskyldiga inte ska dömas för andras brott och "guilty by association" inte fungerar som koncept (åtminstone inte i mitt barndomshem) varav jag aldrig hade ens tittat snett, den tid som gick tills de flyttade. Anlade ett helt neutralt ansiktsuttryck och rörde aldrig en min. Precis som jag var uppfostrad till att inte mobba och så vidare eller hoppa in vid mobbning. Men gjorde jag fel ibland? Absolut. Det gjorde jag. Sedan ändrade jag beteenden.
Dogges föräldrar kanske helt saknade värdegrunder men hans lärare mm bör ha tagit vid .mina lärare var akademiker och det jag inte fattade tog de vidare att fostra in. Allt jag inte förstod, det som var mig främmande och annat förklarade de efter våra normer värderingar i samhället och även Dogge och alla hans vänner gick i svenska skolor med värdegrunder där barnens felbeteenden diskuterades.
Ingen människa är en ö, inte heller Doggelito. Grejen är att han trampade i klaveret genom att gå för mycket in i sina sexuella berättelser utan att vilja inse att det inte är lämpligt som familjeunderhållning. Barnfamiljer skrattar inte.
Senast redigerad av SablarKonstaplar 2024-03-28 kl. 20:58.
Senast redigerad av SablarKonstaplar 2024-03-28 kl. 20:58.
Frågan är om inte detta är även ännu mera är höjt i dunkel numera än tidigare på grund av det rådande klimatet. Usch, den här världen alltså. Den är verkligen sjuk..