Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
Ja, just det ja, jag glömde att enligt rabiata feministkärringars logik så är det bara kvinnors berättelser man alltid ska tro på.

Så är det säkert.
Personligen har jag dock i min närmsta krets pojkar som blivit utsatta - så just det biaset hittar du inte hos mig.
Ingen av dem jag känner skulle dock berätta om sin utsatthet som "något ballt man gjorde förr .. hehe"
Det jag reagera på när Dogge sitter och ljuger i hop sin historia är just hans dåliga omdöme med hänsyn till hur barn utsätts och att de flesta barn ser det inte som "en ball grej".
Vi låtsas att det han berättar är sant.
1) Hur upplever de andra barnen incidenten nu i efterhand?
2) Om tjejen tjatades till att vara med killen med gips - hur frivillig var hon då?
3) Hur känner sig killen med gips som först ratas, sedan utsätts för ett övergrepp som framtjatats av hans kamrater - trots att tjejen inte ville ha honom i närheten. Hur upplever han ett övergrepp som framtvingats av hans kamrater?
4) Dogge kallar tjejen "lösaktig" - vad ger det för signaler till barn och unga som har Dogge som idol? Vad säger det om hans kvinnosyn? "Lösaktig" var inte ett ord man använde om tjejer på 80-talet, sexuellt var vi mycket friare i synen på att ligga än man är idag - även om tjejer sällan hade så många många olika ligg (tydligen är 100 och fler inte onormalt) som tydligen är vanligt idag.
Så vad förmedlar han med det uttrycket om kvinnor och om sin syn på kvinnor.
Om hans story är sann så riskerar ju han att riva upp ett rejält trauma hos övriga - i synnerhet för pojken i gips.
Det hans dåliga omdöme jag vänder mig emot - alldeles oavsett om storyn är sann eller inte. Inte hans roll i det hela.