2024-03-28, 19:18
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Världen var inte lika skitnödig när Dogge var ung som den tyvärr är idag.

Skitnödig var ordet! Så sant som det är sagt!

Dumt nog förstod inte Dogge att sådant ändå inte kan berättas trots att det var barns "lek" och trots att det har passerat 40 år.
Citera
2024-03-28, 19:22
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Nej det är saker som samhället aldrig lyfter fram och fullständigt korrekt.

Kräv att Dogge istället presenterar de här deltagarna och "förövaren" så vi får höra deras sida av saken och vad som skedde.

Jag har bättre koll på verkligheten än vad du har och att kritisera Dogge är att försvara pojkar som utsätts från att betraktas med löje, stolpskott.

Du svarade inte på mina frågor.

Vem ska kunna kräva det och till vilket syfte? Jag skulle ha svårt att tro att någon av övriga inblandade vill berätta sin sida efter hur Dogge behandlas i sociala medier och hur hans liv påverkats negativt av det. Det finns ingen vinning i att träda fram.

Det är uppenbart att så inte är fallet.
Citera
2024-03-28, 19:24
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
En 15-årig tjej låter killar som är 7-8 år göra sexuella saker med hennes nakna kropp. Jag vågar nog lova att dessa killar absolut inte känner sig som några offer på något vis. Detta var nog snarare en riktigt häftig upplevelse för dom.

Världen var inte lika skitnödig när Dogge var ung som den tyvärr är idag.

Om vi utgår från att Dogges story stämmer så tycker det största offret i hela historien är den lille 7-årige pojke som, med gipsat ben, blev grovt misshandlad av tjejens pappa så till den mildra grad att pappan bröt armen på pojken. Ingen verkar uppmärksamma den delen av historien. Kanske för att det är uppenbart båg? Dogge skrattar i alla fall åt detta vilket i sig är sjukare än gruppknullet om det är sant.

En vuxen man hade aldrig kommit undan med att misshandla ett litet barn så svårt, inte ens på 80-talet. Så antingen ljuger Dogge om sin ålder i efterhand eller så är han jävligt iskall som skrattar åt barnmisshandeln.

Jag tror sanningen är att de var tonåringar storväxta nog att kunna ta emot ett välförtjänt kok stryk för sitt handlande.
Citera
2024-03-28, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Ja, han låter VERKLIGEN som ett offer när han berättar sin story.

De flesta tjejer som påstår sig bli "våldtagna" i dagens samhälle känner sig lite som Dogge när han berättar när de väl blir dunkade. Dagen efter så kommer ångesten retroaktivt.

Ska man då straffa alla dessa lösaktiga horor som fläker ut sig när de anmäler? Dogge är ju offret här i hans utsaga. Men han tog övergreppet som en man och lipar inte som tjejer gör, han gjorde det hela till ett skämt dessutom.
Citera
2024-03-28, 19:25
Avslutad
Citat:
Studier visar att du har helt fel.

Sedan vet jag inte vad du påstår med "inte vågar stå upp för min tid som ung" Inte fan höll jag på med sådant som sex och gruppvåldtäkter i lågstadiet och jag har varit otroligt öppen med allt från min uppväxt när det kommer att växa upp med psykiskt dålig förälder till sexuella övergrepp jag utsattes för i tonåren till kortare tid då jag var lite på glid. Har aldrig förskönat ett skit men jag skulle aldrig berätta "roliga historier" om socioekonomiskt utsatta barns svårigheter och problembeteenden. När jag var i nedre tonåren så blev kopplingen tydligt med att utsatta flickor var sexuellt gränslösa. De var offer inte "lätta på foten". Och då kan jag vittna om att de samtidigt var såpass störda pga utsattheten att även deras dåliga beteenden mot andra och däribland mig, var gränslösa. De var fortfarande ändå offer och inte något annat.

Då jag varit ung och hört historier förr så kan vi gissa att Dogge utelämnade saker såsom att tjejen var full eller drogpåverkad när de gruppvåldtog henne.

Tråkigt att höra om det du råkat ut för som ung, men bara för att du gick igen ett sådant helvete betyder inte att alla tjejer och killar med ett gränslöst sexuellt beteende från den tiden gick igenom samma saker som du.

Jag är också uppväxt i förorten på den tiden och rörde mig i liknande kretsar som Dogge, utan att vi har haft med varandra att göra eller hade gemensamma bekanta. Jargongen i dessa grupper av ungdomar verkar du inte ha någon kunskap om. På den tiden hängde vi alla med varandra, oavsett hudfärg tack vare intresset för hip hop-kulturens alla bitar.

Både tjejer och killar var så pass gränsöverskridande på den tiden att vi idag skulle bli halshuggna av PK-maffian på öppen gata. Vet inte hur många galna grejer jag kan berätta om från den tiden som då var ganska normalt för unga i den kretsen. Ska vi inte våga berätta om våra minnen från tiden som unga, bara för att pissnödiga kappvändare som dig tycker att vi ska straffas för det?

Jag lovar att det kommer en tid för er också, där det lilla luftslott ni byggt upp kommer att föras bort med vinden. Att hetsa, hänga ut och straffa människor för hur de levde som unga kommer att slå tillbaks på er i framtiden.
Citera
2024-03-28, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vilken jävla dåre. Pratar om en gruppvåldtäkt som han med nöje deltog i som barn.

Han var ett barn och har inte tagit skada av det skedda, och det är väl bra. Alla människor är inte lika känslig som du.
Citera
2024-03-28, 19:27
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Jag vill bara belysa hyckleriet i det, för efter MeeToo vet vi hur kvinnorna blev behandlade och det här är en jämförelse. Skillnaden är att Dogge inte sett sig som ett offer och inte berättar om historien som utnyttjad, utan som en rolig grej. I lagens mening är han dock ett offer.

Nej, varför skulle mina åsikter ändras då? Menar du att jag skulle misstro kvinnan för att hon är kvinna i det läget? Det enda som skiljt åt är att jag tror att många här inne som misstror Dogge inte hade misstrott kvinnan bara för att hon är kvinna.

Du behöver inte tro på Dogge, jag kritiserar mest sättet det görs på, hur han hängs ut som klandervärd utifrån användares egna tolkningar.
Heh, okej. Nej, jag tror som sagt inte på Dogge.

Det här är ett diskussionsforum, så det är klart att folk diskuterar trovärdigheten i det han sagt, o.s.v. Det ligger i ett diskussionsforums natur. Jag tycker det är helt normalt att ett forum fungerar på det viset, och inte konstigt på något sätt.
Citera
2024-03-28, 19:30
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
De flesta tjejer som påstår sig bli "våldtagna" i dagens samhälle känner sig lite som Dogge när han berättar när de väl blir dunkade. Dagen efter så kommer ångesten retroaktivt.

Ska man då straffa alla dessa lösaktiga horor som fläker ut sig när de anmäler? Dogge är ju offret här i hans utsaga. Men han tog övergreppet som en man och lipar inte som tjejer gör, han gjorde det hela till ett skämt dessutom.

'Tog övergreppet som en man' - helt sjukt sagt.

Ett riktigt offer - sexuellt utsatt som 7-8 åring, skulle inte skrattandes återberätta det, som han gör. Dom flesta offer, om inte alla (för den unga åldern), skulle aldrig ens vilja prata om det; dom är fullt upptagna med att ständigt förtränga det minnet. Dogge är verkligen skum i sitt berättande - om han verkligen blev motvilligt, sexuellt utsatt.
Citera
2024-03-28, 19:33
Medlem
Dogge ångra säkert att han berättade detta nu när han sett resultatet som blev. Han har blivit cancelled på 3 ställen hittils och Diggiloo som han såg fram emot är en av det största som valt att avsluta sammanbetet och tror fler kommer ställa in nu när man fått blodadtand och sett hur Diggiloo agerat.
Citera
2024-03-28, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merkhur
Det ser du på tonen och vinkeln Aftonbladet anlägger, som t.ex. med frågan: "Men en ung tjej som har sex med massa pojkar i ett tält i skogen – mår hon verkligen bra tänker du?"

Här ställs offret som vid tidpunkten för brottet var 7-8 år till svars för hur våldtäktskvinnan mådde när hon begick våldtäkt, helt sjukt.

Han är ju en vuxen man som berättar om en tjej som de tjatade på för att få ha sex, de stod i kö, de gick in i tältet och det Dogge gjorde var väl att han juckade emot henne. Antar hennes underliv då.

Hur såg lagarna ut på den tiden?

Hade han berättat att han själv var femton och några tjejer på 7-8 tjatade på honom att få ha sex, de stod i kö och så gick de in och juckade med könet mot hans kön men han gjorde absolut ingenting vad vi vet. Var det våldtäkt då, är det det nu?
Citera
2024-03-28, 19:34
Avslutad
Skönt att han blir cancellerad. Alla som har en dotter kräks av hans berättelse.
Citera
2024-03-28, 19:35
Medlem
Citat:
Nej det är saker som samhället aldrig lyfter fram och fullständigt korrekt.

Kräv att Dogge istället presenterar de här deltagarna och "förövaren" så vi får höra deras sida av saken och vad som skedde.

Jag har bättre koll på verkligheten än vad du har och att kritisera Dogge är att försvara pojkar som utsätts från att betraktas med löje, stolpskott.

Men vi har ingen gärningsbeskrivning på vad femtonåriga tjejen gjorde. Så hur vet vi att hon våldtog någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in