Citat:
Ursprungligen postat av
SablarKonstaplar
Studier visar att du har helt fel.
Sedan vet jag inte vad du påstår med "inte vågar stå upp för min tid som ung" Inte fan höll jag på med sådant som sex och gruppvåldtäkter i lågstadiet och jag har varit otroligt öppen med allt från min uppväxt när det kommer att växa upp med psykiskt dålig förälder till sexuella övergrepp jag utsattes för i tonåren till kortare tid då jag var lite på glid. Har aldrig förskönat ett skit men jag skulle aldrig berätta "roliga historier" om socioekonomiskt utsatta barns svårigheter och problembeteenden. När jag var i nedre tonåren så blev kopplingen tydligt med att utsatta flickor var sexuellt gränslösa. De var offer inte "lätta på foten". Och då kan jag vittna om att de samtidigt var såpass störda pga utsattheten att även deras dåliga beteenden mot andra och däribland mig, var gränslösa. De var fortfarande ändå offer och inte något annat.
Då jag varit ung och hört historier förr så kan vi gissa att Dogge utelämnade saker såsom att tjejen var full eller drogpåverkad när de gruppvåldtog henne.
Tråkigt att höra om det du råkat ut för som ung, men bara för att du gick igen ett sådant helvete betyder inte att alla tjejer och killar med ett gränslöst sexuellt beteende från den tiden gick igenom samma saker som du.
Jag är också uppväxt i förorten på den tiden och rörde mig i liknande kretsar som Dogge, utan att vi har haft med varandra att göra eller hade gemensamma bekanta. Jargongen i dessa grupper av ungdomar verkar du inte ha någon kunskap om. På den tiden hängde vi alla med varandra, oavsett hudfärg tack vare intresset för hip hop-kulturens alla bitar.
Både tjejer och killar var så pass gränsöverskridande på den tiden att vi idag skulle bli halshuggna av PK-maffian på öppen gata. Vet inte hur många galna grejer jag kan berätta om från den tiden som då var ganska normalt för unga i den kretsen. Ska vi inte våga berätta om våra minnen från tiden som unga, bara för att pissnödiga kappvändare som dig tycker att vi ska straffas för det?
Jag lovar att det kommer en tid för er också, där det lilla luftslott ni byggt upp kommer att föras bort med vinden. Att hetsa, hänga ut och straffa människor för hur de levde som unga kommer att slå tillbaks på er i framtiden.