2024-03-26, 23:50
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Precis, håller helt med. Mycket bra info från von-Utfall om Maja.
Och den galna kärringen som gapar om källa, bara glöm henne. Samma idioti som vanligt.
Bara för att hon själv inte har någon som vill bo med henne så ska tydligen alla leva ensamma.

Hur mycket personal kan det finnas på en gymnasieskola av Skenes storlek?
50 st, 100 st om man räknar allt från lärare, städpersonal, bambapersonalen, vaktmästarna osv.
Garanterat är inte alla singlar och lever ensamma.

Största skolan i orten med nästan 1000 elever så man kan ju tänka ut personalresurserna.
www.mark.se/marks-gymnasieskola/om-mg
Citera
2024-03-26, 23:55
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Vad gick dom båda i för klass? Alltså vilket program?

dom gick samma särskolaklass på gymnasiet. klassnamn tänker jag inte fråga om
Citera
2024-03-26, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Av någon anledning har de väl funktionsvariation eller annat som gjorde att de gick i den klass de gjorde... Sen tror jag kanske inte att adhd är det enda... (endast spekulation såklart).

Jag tror det finns mer än adhd bakom.

Som du säger, troligt med adhd + mer, kanske nervsjukdom eller kasst arv av gener
Citera
2024-03-26, 23:59
Medlem
von-Utfalls avatar
incestkommentarerna är troll om nåt i tråden. det är tidigt konstaterat i tråden att M hade FAS förutom IF
Citera
2024-03-26, 23:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von-Utfall
Nu förstår jag varför veteranerna här inte gillar dig. Du kan inte ens hitta nåt att citera från mig som du påstår. Du kan inte erkänna heller att du blandar ihop mig med en annan
Veteraner här brukar gilla att man kan belägga sina påståenden med källa .. så att jag ber om det är knappast skälet till att jag är ogillad.
Rart att du inte stå för din egen åsikt utan var tvungen att ta till "veteranerna här" för att stärka dig..
nu valde du det .. så nu undrar jag var har du källan du lutar dig emot när du hävdar "veteranerna här".

Börja med källa om dina påståenden om Maja och Tim - sen tar du upp källor om "veteranerna".

Ha inte bråttom - jag väntar så att du kan presentera källorna korrekt.
Citera
2024-03-27, 00:04
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
dom gick samma särskolaklass på gymnasiet. klassnamn tänker jag inte fråga om
Bilden som finns på Maja i skolan visar att hon lagar mat. Hon gick kanske Hotell, restaurang och bageri.
Bilden på Tim stod han och sågade. Han gick kanske Fastighet, anläggning och byggnation.

På Marks Gymnasieskola finns det ett nationellt program med tre yrkesinriktningar och ett individuellt utformat program för dig med större behov av stöd. Programmen är fyraåriga – med hela 22 veckors praktik inom yrkesinriktningarna – och hjälper dig vidare till arbetslivet, fortsatta studier eller annan sysselsättning.

YRKESINRIKTADE NATIONELLA PROGRAM

Oj då. Där kom ett troll till.
Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34
Ja, de fick samma årskurs men med olika inriktningar tror jag. För att gå den särlinjen på gymnasieskolan krävs att man har en intellektuell funktionsnedsättning enligt hemsidan. Maja gick nog hotell restaurang eller liknande och den misstänkte bygg, men är inte säker.
Edit: Hade ett minne av att någon nämnde el med Tim. Jag kan inte avgöra om det är Tim på bilden.
Citat:
Ursprungligen postat av ducell
https://i.imgur.com/w2S47xx.jpeg
Verkar som GM går el...är väll han näst längst ut till höger?
Senast redigerad av Timeout 2024-03-27 kl. 00:08.
Citera
2024-03-27, 00:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jag skriver inte att det är förankrade.

Att ingen verkar kunna argumentera emot mer än att säga att det är "förtal" ger ju i alla fall intryck av att ingen annan har bättre insikt. Men är det helt fel bör det ju finnas personer som korrigerar bilden. Så sker inte.

Sedan måste man alltid ha i åtanke att det som skrivs i forumet behöver tas med en nypa salt.

Men framför allt förstår jag inte varför det skulle vara förtal att en 17-årig tjej tycker om att göra sig fin med kläder och smink och tycker det är spännande med killar. Det är väl tvärt om att lyfta henne att beskriva att hon hade sociala förmågor och en positiv självbild och förstod att göra sig fin.
Du tycker inte att det är ett problem att köpa påståenden som inte är förankrade i någonting annat än att någon påstår?

Hon blir inte eftersökt på fyra dagar och du tycker att det är att det är att "lyfta henne" när någon försöker beskriva henne som sexuellt utlevande den som kan ha jagat en "omedveten, stackars GM tills han dödade henne ..
Du ser det som om att man försöker måla upp en positiv bild av henne?
Jag köper inte att du är så dum faktisk. Dig har jag tjafsat med förr och mött i trådar - så korkad som du nu framställer dig tror jag inte du är.
Citera
2024-03-27, 00:21
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du tycker inte att det är ett problem att köpa påståenden som inte är förankrade i någonting annat än att någon påstår?

Hon blir inte eftersökt på fyra dagar och du tycker att det är att det är att "lyfta henne" när någon försöker beskriva henne som sexuellt utlevande den som kan ha jagat en "omedveten, stackars GM tills han dödade henne ..
Du ser det som om att man försöker måla upp en positiv bild av henne?
Jag köper inte att du är så dum faktisk. Dig har jag tjafsat med förr och mött i trådar - så korkad som du nu framställer dig tror jag inte du är.

Att någon kan hänvisa till en anhörig som känner en person är väl ofta så bra källa man kan få här. Och vi har olika personer som säger olika saker om huvudpersonerna i tråden utifrån deras kontakt med dem - eller deras anhörigas kontakt.

Detta har inget att göra med hur länge det dröjde innan hon eftersöktes (vilket är en diskussion jag inte ens går in i). Men att att en 17-årig tjej är sexuellt utlevande är väl inte det minsta konstigt. Och alla som har erfarenhet av ungdomar med intellektuella funktionsnedsättningar vet att de kan ha hormoner och drifter som en normal 17-åring även om de kognitiva förmågorna motsvarar en mycket yngre person. De har också hunnit skaffa livserfarenhet och lärt sig vilken effekt på omgivningen som kläder och smink har. Det är faktum och jag lägger inga värderingar i det.

Jag kanske faktiskt är så korkad om jag tycker det men i så fall är jag nog inte ensam om det.
Citera
2024-03-27, 00:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
incestkommentarerna är troll om nåt i tråden. det är tidigt konstaterat i tråden att M hade FAS förutom IF
Tack för den inputen.

Både du och "Nicke" hämtar uppgifter från en "sambo" .. så jag erkänner härmed att jag kan ha förväxlat er (vilka uppgifter ni lämnat)
Citera
2024-03-27, 00:24
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:
Bilden som finns på Maja i skolan visar att hon lagar mat. Hon gick kanske Hotell, restaurang och bageri.
Bilden på Tim stod han och sågade. Han gick kanske Fastighet, anläggning och byggnation.

På Marks Gymnasieskola finns det ett nationellt program med tre yrkesinriktningar och ett individuellt utformat program för dig med större behov av stöd. Programmen är fyraåriga – med hela 22 veckors praktik inom yrkesinriktningarna – och hjälper dig vidare till arbetslivet, fortsatta studier eller annan sysselsättning.

YRKESINRIKTADE NATIONELLA PROGRAM

Oj då. Där kom ett troll till.

Edit: Hade ett minne av att någon nämnde el med Tim. Jag kan inte avgöra om det är Tim på bilden.

eleverna i särskolaklassen går i samma klass men läser som du säger olika inriktningar. dom har gemensamma träffar på schemat. M och T hade inte känt varann annars
Citera
2024-03-27, 00:24
Medlem
Citat:
Flera efterlysningar är raderade så det blir lite svårt.
Den om Norrköping är raderad och den som kusinen la in verkar också vara borta, hittar den inte.
Det var i den om Norrköping i kommentarerna.
Så kom igen nu. Anklaga mig också för att hitta på... det är du ju bra på.
Några personliga råd från någon som skriver som du gör, undanber jag mig från.

Anledningen till att jag frågar om länken, som du skrev finns, men lägligt inte kan hitta, till den påstådda rymningen är att vissa skriver att det va släkten som skicka ut polisen på en vild jakt över hela Sverige efter bo, när vi konstaterade att det var polisen som gjorde en fel pejling och skickade ut familjen i fel riktning i jakten på bo mot Norrköping. Och då börjar en undra om resten av hela historien om alla rymningar till bland annat Norrköping som skrivits om här är påhittad också.

Jag ville inte ha några råd från dej heller men det struntade du ju i och delade med dej ändå.
Senast redigerad av Lokalformaga 2024-03-27 kl. 00:31.
Citera
2024-03-27, 00:25
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tack för den inputen.

Både du och "Nicke" hämtar uppgifter från en "sambo" .. så jag erkänner härmed att jag kan ha förväxlat er (vilka uppgifter ni lämnat)

varför är du förvånad det är jättemånga markbor som skriver i tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in