Citat:
Jag förstår inte heller. Maja beskrivs som en glad, sprallig och tyvärr lättledd tjej.Förstår inte vad som skulle vara förtal och smutskastning i detta? Hon var som hon var, en levnadsglad tjej men med en intellektuell funktionsnedsättning. Möjligen kan man ha synpunkter på att alls diskutera hennes eller MGM:s karaktär och beteenden, utifrån respekt för deras anhöriga och deras utsatta situation, men just detta hör väl till det mer oproblematiska som kommit fram i tråden.
Har du något enda belägg som visar att det skulle vara fel i sak det som dessa användare hävdar?
Har du något enda belägg som visar att det skulle vara fel i sak det som dessa användare hävdar?
Hennes klädstil tex korta toppar är väl inget ovanligt för en tonåring och det är absolut inte smutskastning. Hennes sminkning är heller inte smutskastning.
Alla tonåringar och även låg och mellanstadieelever experimenterar med smink och alla vill vara vuxnare än dom är.
Du är nog i fel tråd om du inte tål att läsa allt som skrivs om Maja. Det här är flashback och där är allt inte rosat när det BO i många fall. Fel och brister kommer fram i trådarna.
Citat:
Varför är rymningen till Norrköping så känslig för dig? Den nämndes även i en anhörigs efterlysning.Är det inte märkligt att all info om bos påstådda rymning kommer från von-utfall och Nickenyfiken? Kollar en deras posthistorik så är den snarlik- båda försöker smutskasta bo. Båda har dessutom sambos som jobbar i anslutning med bo och det är ifrån sambosarna all informationen kommer. Samma person bakom båda profilerna?
Det jobbar väldigt mycket folk på skolan och dom flesta skulle jag tro är gifta eller sambos och det tar du för att det skulle vara samma person.
Självklart är väl posthistoriken snarlik då dom båda känner till BO och dom smutskastar inte henne vad jag kan se. Dom beskriver Maja och det har flera gjort och det är samstämmigt.
Vad vill du ha? Att alla som kände Maja ska beskriva henne på olika sätt. Blir du nöjd då?
Tror du mår bäst av att utgå från tråden för du verkar må rätt dåligt av att läsa den.