2024-03-26, 23:14
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Förstår inte vad som skulle vara förtal och smutskastning i detta? Hon var som hon var, en levnadsglad tjej men med en intellektuell funktionsnedsättning. Möjligen kan man ha synpunkter på att alls diskutera hennes eller MGM:s karaktär och beteenden, utifrån respekt för deras anhöriga och deras utsatta situation, men just detta hör väl till det mer oproblematiska som kommit fram i tråden.

Har du något enda belägg som visar att det skulle vara fel i sak det som dessa användare hävdar?
Jag förstår inte heller. Maja beskrivs som en glad, sprallig och tyvärr lättledd tjej.
Hennes klädstil tex korta toppar är väl inget ovanligt för en tonåring och det är absolut inte smutskastning. Hennes sminkning är heller inte smutskastning.
Alla tonåringar och även låg och mellanstadieelever experimenterar med smink och alla vill vara vuxnare än dom är.

Du är nog i fel tråd om du inte tål att läsa allt som skrivs om Maja. Det här är flashback och där är allt inte rosat när det BO i många fall. Fel och brister kommer fram i trådarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Lokalformaga
Är det inte märkligt att all info om bos påstådda rymning kommer från von-utfall och Nickenyfiken? Kollar en deras posthistorik så är den snarlik- båda försöker smutskasta bo. Båda har dessutom sambos som jobbar i anslutning med bo och det är ifrån sambosarna all informationen kommer. Samma person bakom båda profilerna?
Varför är rymningen till Norrköping så känslig för dig? Den nämndes även i en anhörigs efterlysning.
Det jobbar väldigt mycket folk på skolan och dom flesta skulle jag tro är gifta eller sambos och det tar du för att det skulle vara samma person.
Självklart är väl posthistoriken snarlik då dom båda känner till BO och dom smutskastar inte henne vad jag kan se. Dom beskriver Maja och det har flera gjort och det är samstämmigt.

Vad vill du ha? Att alla som kände Maja ska beskriva henne på olika sätt. Blir du nöjd då?
Tror du mår bäst av att utgå från tråden för du verkar må rätt dåligt av att läsa den.
Citera
2024-03-26, 23:17
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ok -- så dina uttalanden om BO har syftat till att framställa henne i bra dager?
GM har du sannerligen inte förtalat - utan klätt in i bomull och förståelse.
Nästan så vi alla vill krama om det stackars lilla barnet ...

Vi kan konstatera i alla fall att du inte kan belägga ett enda av dina uttalanden med källa.

Jag ber dig visa citat från mig som styrker det du anklagar mig för. Har neutralt berättat om saker som är viktiga känna till om båda
Citera
2024-03-26, 23:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von-Utfall
Jag har inte förtalat BO utan citerat neutralt vad min sambo säger. Nickenyfiken är den som la in värdering i BOs klädsel
Ingen av er har förtalat BO. Någon har bara hjärnspöken.
Citat:
nu fattar jag ingenting var har jag förtalat hon och var har jag gullat med GM
Citat:
Jag ber dig visa citat från mig som styrker det du anklagar mig för. Har neutralt berättat om saker som är viktiga känna till om båda
Bry dig inte om dom kommentarerna. Någon har missat sin medicin i dag.
Det är precis som vanligt... inget att bry sig om.
Citera
2024-03-26, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag förstår inte heller. Maja beskrivs som en glad, sprallig och tyvärr lättledd tjej.
Hennes klädstil tex korta toppar är väl inget ovanligt för en tonåring och det är absolut inte smutskastning. Hennes sminkning är heller inte smutskastning.
Alla tonåringar och även låg och mellanstadieelever experimenterar med smink och alla vill vara vuxnare än dom är.

Du är nog i fel tråd om du inte tål att läsa allt som skrivs om Maja. Det här är flashback och där är allt inte rosat när det BO i många fall. Fel och brister kommer fram i trådarna.

Varför är rymningen till Norrköping så känslig för dig? Den nämndes även i en anhörigs efterlysning.
Det jobbar väldigt mycket folk på skolan och dom flesta skulle jag tro är gifta eller sambos och det tar du för att det skulle vara samma person.
Självklart är väl posthistoriken snarlik då dom båda känner till BO och dom smutskastar inte henne vad jag kan se. Dom beskriver Maja och det har flera gjort och det är samstämmigt.

Vad vill du ha? Att alla som kände Maja ska beskriva henne på olika sätt. Blir du nöjd då?
Tror du mår bäst av att utgå från tråden för du verkar må rätt dåligt av att läsa den.

Kan du vara snäll och länka efterlysningen från bos anhöriga där de nämner rymningen?

Vill du att jag ska ge dig personliga råd om vad du mår bäst utav att göra?
Citera
2024-03-26, 23:23
Medlem
Venators avatar
Citat:

Jag håller med, det är precis vad du gjort och det är inlägg som är relevanta och bra och som fört tråden framåt.
Citera
2024-03-26, 23:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokalformaga
Kan du vara snäll och länka efterlysningen från bos anhöriga där de nämner rymningen?

Vill du att jag ska ge dig personliga råd om vad du mår bäst utav att göra?
Flera efterlysningar är raderade så det blir lite svårt.
Den om Norrköping är raderad och den som kusinen la in verkar också vara borta, hittar den inte.
Det var i den om Norrköping i kommentarerna.
Så kom igen nu. Anklaga mig också för att hitta på... det är du ju bra på.
Några personliga råd från någon som skriver som du gör, undanber jag mig från.
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det finns två inlägg på systerns facebook. Det är därifrån uppgiften om Norrköping kommer ifrån.

Den första efterlysningen inlagd fredag 15 mars kl 9.02 med denna texten.
någon som sätt nin lillasyster maja mellan borås å varberg sågs seanst 16 i kinna.
Hon har svart jacka, gråa byxor med utsvägbda byxben.
det är hon i mössan som är försvunnen!!
Misstanke att hon är i norrköping/östergötland oxå!
https://www.facebook.com/angelica.karlsson.391/posts/pfbid02jggViiiczdfzuqy7X7ebMiBV5eqSz9a8X8at4RXcQeA 9HB2asB9W96EfRB8dizZJl

Den andra efterlysningen inlagd lördag 16 mars kl 12.27 med Stockholm i texten.
https://www.facebook.com/angelica.karlsson.391/posts/pfbid021iiV9rwWRPsQnBnL6oCzhoiAcTSHUQCNWRHzTDbmxdW Dcg2CHYQ3uEZETYs76hJel

Du fick svaret ovan då närmaste familjen troligen trodde att hon hade rymt då hon hade gjort det tidigare enligt tråden.
Citera
2024-03-26, 23:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag ber dig visa källa på dina påståenden - kan du det?

Nej du har inte varit neutral
Citera
2024-03-26, 23:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag håller med, det är precis vad du gjort och det är inlägg som är relevanta och bra och som fört tråden framåt.
Var i är påståendena förankrade menar du?
Finns det någon annan källa än en påstådd sambo?
Citera
2024-03-26, 23:38
Medlem
Citat:

Vad gick dom båda i för klass? Alltså vilket program?
Citera
2024-03-26, 23:40
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:

Nu förstår jag varför veteranerna här inte gillar dig. Du kan inte ens hitta nåt att citera från mig som du påstår. Du kan inte erkänna heller att du blandar ihop mig med en annan
Citera
2024-03-26, 23:44
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Precis, håller helt med. Mycket bra info från von-Utfall om Maja.
Och den galna kärringen som gapar om källa, bara glöm henne. Samma idioti som vanligt.
Bara för att hon själv inte har någon som vill bo med henne så ska tydligen alla leva ensamma.

Hur mycket personal kan det finnas på en gymnasieskola av Skenes storlek?
50 st, 100 st om man räknar allt från lärare, städpersonal, bambapersonalen, vaktmästarna osv.
Garanterat är inte alla singlar och lever ensamma.
Citera
2024-03-26, 23:45
Medlem
Venators avatar
Citat:

Jag skriver inte att det är förankrade.

Att ingen verkar kunna argumentera emot mer än att säga att det är "förtal" ger ju i alla fall intryck av att ingen annan har bättre insikt. Men är det helt fel bör det ju finnas personer som korrigerar bilden. Så sker inte.

Sedan måste man alltid ha i åtanke att det som skrivs i forumet behöver tas med en nypa salt.

Men framför allt förstår jag inte varför det skulle vara förtal att en 17-årig tjej tycker om att göra sig fin med kläder och smink och tycker det är spännande med killar. Det är väl tvärt om att lyfta henne att beskriva att hon hade sociala förmågor och en positiv självbild och förstod att göra sig fin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in