Citat:
Ursprungligen postat av
Thecrafter
Jag tror att Marie-Louise är van vid att kunna få män. Jag tror att många har fjäskat och smörat för henne genom åren. Därför blir ett sådant beteende oattraktivt och ointressant för henne. Både Heikki och Lars beter sig på det sättet. De lyfter upp henne som en drottning och sätter henne på pedistal. Båda berättar på olika sätt hur underbar hon är. Det blir ingen utmaning för henne att få dem. Det blir för "klistrigt" och jobbigt. Jag tror att det är därför hon valde bort Heikki och sa till Lars när han började berömma henne.
Marie-Louise verkar inte kunna hitta en balansgång mellan rollen hon har i livet och sina skriande behov.
Helt uppenbart från en finare familj där hon behövt leva upp till en roll. Mycket Östermalm över henne. Hon har säkert blivit uppvaktad av otaliga män genom åren men nekat majoriteten då hon i egenskap av fin flicka inte "fläker ut sig". Men nu är hon snart 70 och vill vara självständig och ta egna beslut, uppenbart knullsugen och vill ha en trygg famn. Men samtidigt kan hon inte bara skala bort att vara en fin dam då det är så inarbetat.
Blir en krock i huvudet. Nu vill hon vara fri och lössläppt men svansar samtidigt runt som den fina Östermalmsflickan som kollar ner på folk och är otroligt picky med kravlista tjock som en bibel.
Hon behöver uppmärksamheten i att folk kommer fram till henne och visar ett intresse. Samtidigt dör hennes eget intresse när någon gör precis det. Troligen därför hon är singel.
Men är nog inte lätt för henne. Får känslan att hon via myrsteg gått utanför sin standard utseendemässigt och via det personliga nederlaget har kraven på hur de ska va som person ökat.