Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-24, 13:02
  #529
Medlem
FedupFlorences avatar
#5 Så, Atle har varit gigolo i sin ungdom och då tycker jag mig förstå lite mer. Åsa har haft en damig approach med en attraktionskraft som tittare kanske inte förstått. Men nu tycker jag att hon kom igenom rutan. Atle är (som oss andra) fortfarande 20, 30, 50 och 70 år i sinnet och k***n verkar funka, så här ser jag honom överförtjust över den enda damen i sällskapet. Han är orädd och det är precis vad kvinnor vill ha. Från tv-soffan hade Niklas hade kunnat matcha Åsa.
Citera
2024-03-24, 14:59
  #530
Medlem
Orkar inte gå tillbaka, men har Atle och Marie-Louise visat något intresse för varandra? Vissa personligheter verkar känna igen, och undvika varandra. M-L påminner möjligen om de välbärgade, och säkert välbevarade, franska kvinnorna i hans ungdom. Tacka f-n för att han vill ha en dam nu, men spelar de i samma liga?
Citera
2024-03-24, 15:27
  #531
Medlem
Jag är lite förvånad över att de flesta män fokuserar på Marie-Louise och Åsa. Visst är de trevliga och snygga kvinnor, men det finns det fler av. Inte så smart att alla spårar in på samma damer.
Citera
2024-03-24, 16:03
  #532
Medlem
lunarluddes avatar
Jag får känslan att Lotta Ramel bara är där för tv tid, kan såklart ha fel men det är min känsla. Lite synd, för många äldre som är ensamma och hon tagit en plats i programmet.
Citera
2024-03-24, 16:07
  #533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Jag är lite förvånad över att de flesta män fokuserar på Marie-Louise och Åsa. Visst är de trevliga och snygga kvinnor, men det finns det fler av. Inte så smart att alla spårar in på samma damer.
Produktionen fokuserar där den ser potential till drama.
Båda har karisma, ML är mer än villig att exponera sig och samtidigt framstå som svåråtkomlig. Å har ett behagligt lugn och en röst som man gärna lyssnar till även när hon kläcker ur sig banaliteter.
Med det sagt, jag tycker också att det finns andra kvinnor som jag, om jag vore man, skulle vara intresserad av. Några har knappt synts till alls.
Citera
2024-03-24, 16:54
  #534
Medlem
picapicans avatar
Så osmakligt av göteborgaren att näcka sig och gå och bada när alla är samlade. Atle som manlig hora, inte särskilt attraktivt, även om det var länge sedan. Marie-Louise leker med alla gubbars känslor...
Citera
2024-03-24, 17:53
  #535
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Jag är lite förvånad över att de flesta män fokuserar på Marie-Louise och Åsa. Visst är de trevliga och snygga kvinnor, men det finns det fler av. Inte så smart att alla spårar in på samma damer.

Det här är det som är mest intressant. Produktionen fokuserar på individer som glänser vid första anblicken och dem som verkar få det att surra omkring sig, och produktionen har gjort övriga till statister.

Det finns en snygg kvinna med långt ljust hår som inte alls verkar bli uppvaktad. Hon hänger med Lotta, som har det där sällsynta utseendet med att vara naturligt smal; smal siluett, smala höfter och midja, hög panna och mycket hår. Det har gått hem i alla tider men inte här. Hon kuttrar inte utan verkar mer vara den andra fågeln och män vill ha kvinnor som kuttrar, som Atle säger.
Citera
2024-03-24, 18:14
  #536
Medlem
FedupFlorences avatar
Kerstin har helt rätt med åldersfixeringen i samhället men hennes drag blev inte helt bra här. Hon kommer säkert träffa en yngre man, men hennes oärlighet förklarar väl då varför det är två generationer i programmet. Män vill oftast inte ha en 10-20 år äldre kvinna, och det vill nog ingen i pensionsåldern. Kerstin är förtjusande och jag hoppas hon blir uppvaktad och inte ger avkall på sitt självbestämmande.
Citera
2024-03-24, 18:31
  #537
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Kerstin har helt rätt med åldersfixeringen i samhället men hennes drag blev inte helt bra här. Hon kommer säkert träffa en yngre man, men hennes oärlighet förklarar väl då varför det är två generationer i programmet. Män vill oftast inte ha en 10-20 år äldre kvinna, och det vill nog ingen i pensionsåldern. Kerstin är förtjusande och jag hoppas hon blir uppvaktad och inte ger avkall på sitt självbestämmande.

Många män dras till äldre kvinnor, nästan vanligare numera, än att dras till yngre. Kerstin är dock en gammal, skrynklig, ostabil tanta som ingen i 60-årsåldern vill ha.

Hur kunde hon ljuga om sin ålder? Kollas inte detta upp i castingen?
Citera
2024-03-24, 18:38
  #538
Medlem
intedinkilles avatar
M-L säger till vissa gubbar att inte vara för på och till andra att män måste vara framåt och ta för sig. Svårt att veta hur hon vill bli uppvaktad…

eller så är det så enkelt att gubbarna som hon säger är för på är hon ointresserad av och dom hon säger att visa framfötterna vill hon ha uppvaktning av?
Citera
2024-03-24, 18:49
  #539
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intedinkille
M-L säger till vissa gubbar att inte vara för på och till andra att män måste vara framåt och ta för sig. Svårt att veta hur hon vill bli uppvaktad…

eller så är det så enkelt att gubbarna som hon säger är för på är hon ointresserad av och dom hon säger att visa framfötterna vill hon ha uppvaktning av?
Jag tror att Marie-Louise är van vid att kunna få män. Jag tror att många har fjäskat och smörat för henne genom åren. Därför blir ett sådant beteende oattraktivt och ointressant för henne. Både Heikki och Lars beter sig på det sättet. De lyfter upp henne som en drottning och sätter henne på pedistal. Båda berättar på olika sätt hur underbar hon är. Det blir ingen utmaning för henne att få dem. Det blir för "klistrigt" och jobbigt. Jag tror att det är därför hon valde bort Heikki och sa till Lars när han började berömma henne.
Citera
2024-03-24, 19:03
  #540
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Jag tror att Marie-Louise är van vid att kunna få män. Jag tror att många har fjäskat och smörat för henne genom åren. Därför blir ett sådant beteende oattraktivt och ointressant för henne. Både Heikki och Lars beter sig på det sättet. De lyfter upp henne som en drottning och sätter henne på pedistal. Båda berättar på olika sätt hur underbar hon är. Det blir ingen utmaning för henne att få dem. Det blir för "klistrigt" och jobbigt. Jag tror att det är därför hon valde bort Heikki och sa till Lars när han började berömma henne.

Just precis. Och därför går hon till Bosse och rekar varför han ligger lågt. M-L har aldrig funnit vad hon vill ha och förtjusas av. Och hon förvirrar flera andra. Men det är dem som inte är öppna för hennes larv som är mest intressanta, förmodligen har dem identifierat henne direkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback