2024-03-25, 13:38
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Nakensvempa har ju noll koll på hur man interagerar med omgivningen.
Han är en extremt ensam person, alldeles för uppblåst av sin egen förträfflighet, där allt baseras på hur fysiskt vältränad han är.
Han har en snygg kropp för sin ålder, men han är extremt osäker socialt sett med andra.
Är övertygad om att han inte har en endaste nära vän, och han har ingen utstrålning överhuvudtaget ihop med att han är anmärkningsvärt ointressant som person baserat på sin ålder.
De flesta som är till åren komna brukar alltid ha något intressant att prata om (då de blivit visa av erfarenhet).
Nakensvempa skulle jag inte ta i med tång om jag var i närheten av honom. Finns ett skäl till att folk skyr honom.
Att han badade naken tycker jag dock inte var så märkvärdigt, men jag tror att alla ryggade för att de skyr honom på annat sätt? Då blev detta en ursäkt, att ta avstånd ifrån honom?

Konstigt att man kan vara så pubertal i Sven-Eriks ålder. Han är så jätteosäker, och så ska han kompensera det genom att spela tuff, med mankini, näcka, svassa med sin vältränade kropp osv.
Så märkligt med äldre som inte blivit mer trygga i sin personlighet då de är så till åren komna.

Sven-Erik verkar tvärtom trygg i sig själv. Jag gillar honom verkligen. Han hade förtjänat betydligt mer uppmärksamhet- positiv sådan - från damerna. Snygg och rolig karl.
Citera
2024-03-25, 14:20
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Men jag vet inte, ML verkar ju ha levt ensam många år, har jag för mig att hon sa i första programmet. Hon verkar INTE ha en överklassbakgrund, hörde någon säga att hennes pappa varit montör och att hon växte upp i förort. Därav borde hon känna sig närmare Heikki än hon vill erkänna. Tror snarare att hon har någon slags ångest över att inte ha gjort den klassresa som hon vill att det ska verka som och då duger inte arbetarklasskillar. Hon är inte särskilt snygg, i alla fall inte jämfört med flera damer på hotellet som Yvonne t ex, har ett ganska blekt utseende både färgmässigt och utstrålningen.

Ruth och Bengan! Ja, det hoppas vi håller.
Tror att den viktrika vill ha honom, hoppas han håller för det.
Lars är absolut inte redo, men varför försöka sig på M L?
Jag hoppas även lite på Niklas och sydamerikanskan.
Heikki sa att hennes far var läkare väl?
Oavsett, hon är hemsk.
Citera
2024-03-25, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jösses vilket moraliserande.
Hon är mer frigjord och ungdomlig än många verkar vara här. Härligt med folk som vågar. Gränslös, nej. Frigjord och glad, ja.

Jaha, du tycker att det är frigjort att klanka ner på sin make ett antal gånger på TV och säga nedsättande saker om honom när han inte kan försvara sig? Jävligt onödigt om du frågar mig och inte alls frigjort, bara omoget.

Ok hon vill visa att man inte behöver vara tråkig och fyrkantig bara för att man är åldersrik. Hon missar att man behöver ha respekt för andra människor. Bara det att hon, efter ett par dagars bekantskap, dissar Claus för att han är för fyrkantig. Det är ju öppensinnat?
Citera
2024-03-25, 14:55
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Jaha, du tycker att det är frigjort att klanka ner på sin make ett antal gånger på TV och säga nedsättande saker om honom när han inte kan försvara sig? Jävligt onödigt om du frågar mig och inte alls frigjort, bara omoget.

Ok hon vill visa att man inte behöver vara tråkig och fyrkantig bara för att man är åldersrik. Hon missar att man behöver ha respekt för andra människor. Bara det att hon, efter ett par dagars bekantskap, dissar Claus för att han är för fyrkantig. Det är ju öppensinnat?

Nej det var synd att hon dissade Claus men hon tycker väl att han är för fyrkantig. Vad hon sa om maken tycker jag inte var så förskräckligt.
Citera
2024-03-25, 15:22
Medlem
Det är Kerstins version.
Har den sent förvärvade friheten fått henne på väg i en senil hypomani, eller har hon betett sig även under äktenskapet, vilket maken försökt balansera?
Något med verklighetsuppfattningen är det.
Rar och rolig är hon iaf.
F ö gnälls det över gubbmagarna, skrynkliga bröst är inte heller vackra.
Citera
2024-03-25, 16:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsmatten
Jag tycker Nakenmannen är ett friskt inslag i programmen 😂 Han är helgalen men ändå störtskön.
Tyvärr verkar han bege sig hemåt i nästa avsnitt. Han fick kanske urinvägsinfektion? Eller flugor på trumpeten 😎
Piccolon sjönk i mina ögon… Tror inte Åsa blev så imponerad av hans ungdomliga extraknäck 💸💸

Tycker inte det verkar bli några par i programmet. Jo ett. Allt cirkulerar runt några personer. Så var inte förra säsongen vad jag minns. Tror det här gänget är lite olika varandra allihop.

Verkar konstigt om man gör en sådan tydlig spoiler. Det brukar handla om någonting annat sedan.

Som cliffhangern i BSF när Linda inför sista avsnittet frågade Micke om Mariette var där och Micke svarade "nej, det är hon inte" och det i nästa avsnitt visade sig att "hon är på gården".

Tror mycket väl att det handlar om något liknande här. Frågan är vart han lämnar annars?

Å andra sidan får han gärna försvinna. Han borde skickats ut redan för förargelseväckande beteende eller sexuellt ofredande.

"Blottning kan dömas för förargelseväckande beteende om handlingen riktar sig mot flera personer samtidigt (offentlighetsrekvisitet). I annat fall är det sexuellt ofredande."
Citera
2024-03-25, 16:39
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Verkar konstigt om man gör en sådan tydlig spoiler. Det brukar handla om någonting annat sedan.

Som cliffhangern i BSF när Linda inför sista avsnittet frågade Micke om Mariette var där och Micke svarade "nej, det är hon inte" och det i nästa avsnitt visade sig att "hon är på gården".

Tror mycket väl att det handlar om något liknande här. Frågan är vart han lämnar annars?

Å andra sidan får han gärna försvinna. Han borde skickats ut redan för förargelseväckande beteende eller sexuellt ofredande.

"Blottning kan dömas för förargelseväckande beteende om handlingen riktar sig mot flera personer samtidigt (offentlighetsrekvisitet). I annat fall är det sexuellt ofredande."

Jag tycker inte det var så farligt att han slängde sig i vattnet i bara mässingen.
I den åldern som dom är, har man sett många som näckat i sin dar.
Inte så pryda som nu.
På 70-talet skulle alla streaka.

Nä, att de tar avstånd beror ju på att de alla tycker att Svempa är beräknande med det han gör. Med rätta kanske. Han pratar ju bara om sitt utseende.
Något han försöker kompensera med då han inte har koll på det sociala.

Tänk om Kerstin slängt sig naken i. Det hade alla bara tyckt var frigjort och härligt.
Eftersom Klaus berömde Svempa efter att han slängt sig i vattnet, kan det mycket väl varit Klaus som berättat att han badat naken med Kerstin, och så blev Svempa inspirerad av att näcka.

Är det inte lite otillåtet överlag att snygga näckar?
Nudister ska vara fula om det ska ses som avslappnande och frigjort?
Nej, för mig får Svempa nästan en klapp på axeln för att han nakenbadade bland dom, iom att så många tog avstånd ifrån hans tilltag. Så blev hans tilltag lite kontroversiellt.
Citera
2024-03-25, 17:34
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Sven-Erik verkar tvärtom trygg i sig själv. Jag gillar honom verkligen. Han hade förtjänat betydligt mer uppmärksamhet- positiv sådan - från damerna. Snygg och rolig karl.
Han är ju fruktansvärt självupptagen och skrytsam. Inget normala kvinnor gillar.
Citera
2024-03-25, 17:39
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Nej jag hatar dom röda läpparna ("Red Lips" som Tomas Ledin tjata om) det är helt enkelt kraniets form (jag äger en skiktröntgen ja) som vi/jag gillar

Undra hur mycket GHB SVT hade bjudit pensionärerna för att dom
skulle orka dansa på stranden hela natten?

Bosse som ställer sig till doms över Svempa saknar själv social taktkänsla när han bakifrånklängde på Marie Louise axel & blinkade henne i ögonen under sitt 5 minuter långa tal iförd denna gröna neonskylt till glasögon, han borde nog ha tillagt "epilepsy warning", för det där blinkandet kan ju ha bidragit till att hon tyckte att han borde "spar på den energin" till glasen istället för till bågarna, där borde tokfan ha tagit av sig glajjorna & hon hade kunnat få en puss på handen iaf.

Det kan vara så ja att Svempa säger "Ska de va på det her viset så kan ja lika gerna lemna" efter att ha just öppnat ett klamydiabrev från Keyoo skickat från Kjerstin

Det heter väl flugor i trumpeten, det är dessutom en roligare bild, hur någon i orkestern blåser i instrumentet och ut kommer inget ljud föränn 4 vimmelkantiga flugor långsamt svävar ut, flugor i trumpeten verkar inte vara ett engelskt uttryck, för jag både bild och ordgooglade det och det finns inga träffar på flies in the trumpet

Åsa är precis som alla kvinnor & räknar body count, man vill inte ha en slampig man som gått laget runt, helst ska han vara oskuld!
Det är väl betydligt värre att han har horat! Inte att likställa med att ha haft många partners.
Citera
2024-03-25, 17:49
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Så problemet var att det inte var en legitimerad nudiststrand eller clothes optional
Citera
2024-03-25, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Heikki sa att hennes far var läkare väl?
Oavsett, hon är hemsk.

Heikki har jobbat som montör. Marie-Louise kommer från en läkarfamilj.
Citera
2024-03-25, 18:00
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Tror att prio ett för henne är att få glänsa, inte att hitta en seriös relation, även om det vore en bonus.
Hon har hängt upp sig på att (hennes tidigare) män bara valt henne för hennes utseende, men hon är ju uppenbarligen själv delaktig i det. Nu ska hon försöka ställa krav på att hon är värd mer och bättre och försöker visa något djup med sin nyvunna självinsikt. Går sådär, då hon återigen är fel ute. Hon kan ju inte styra hur människor ska agera och behandla henne.

...
Ruth och Bengan är superfina ihop. Kommer gå bra, hoppas och tror jag.
Den Viktrika och Britten är nog inte lika seriösa, men kommer få en fin och kul sommar-romans. Om än inte evig kärlek.

Håller med. De flesta som är 69 har tagit sig förbi sådant, även om de ser bra ut, men kanske handlar det om produktionen? Jag är inte så säker på att man får se hur de egentligen är.

Ser på en bild på Ruth i Aftonbladet, och den är bra. Hon är inbjudande, avslappnad, kompisaktig och spännande.

Hon funkar nog bra i Fallout, skjuter muties, har berättelser, och är bra på youknow, gissar jag. Gubben har jag ingen koll på. Det blir så som man.

Men, om hon är 72 och han 69, kan de ju lätt ha tio bra år tillsammans, eller mer. Ja, det hade varit fint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in