2024-03-24, 06:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av donjansson
Okej, men om jag säger så här:
Googlar jag på ”IPTV” är de sju översta träffarna länkar till leverantörer. Är nån av de vettiga?

Aktar mig för hemsidor men det finns många på discord. Får ej tipsa om nån dock.
Citera
2024-03-24, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Har en shield med de 2 samma leverantörerna utan lagg, telia 250mbit
Funderar på om det då är mina routrar. Kör mesh med 2 st Asus RT68U. Ändå från 2013.

Dock trådat. Men kanske påverkar ändå?
Citera
2024-03-24, 07:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BobboKyl
Funderar på om det då är mina routrar. Kör mesh med 2 st Asus RT68U. Ändå från 2013.

Dock trådat. Men kanske påverkar ändå?
Du kör inte n1 och bredband2? Problem på den fronten atm
Citera
2024-03-24, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Du kör inte n1 och bredband2? Problem på den fronten atm
Jo. Men som sagt fungerar ibland. Enbart strul med 4K då. Allt annat fungerar.

Men detta var ett problem med Telia också jag hade förut.
Citera
2024-03-24, 09:47
Medlem
Citat:
Yes, nu ska vi diskutera. Måste gå att överbevisa er säljare att ni har kassa servrar.

Jag har alltså en Nvidia Shield Pro med 500/500 lina. Och innan du börjar med det klassiska, inte hastigheten utan din ISP som pajar.

Kör en specifik DNS, VPN och allt möjligt som frångår standard.

Mellan 17-22 då jag antar mestadels tittar, laggar ALLTID 4K material. Varför? Antingen för klena servar hos leverantören eller att man tagit in för många utan att uppgradera sig, vilket är samma sak egentligen.

En 4K film ligger på ca 40-60 mb/s vilket är remux kvalité så inte konstigt ifall det laggar om man redan har överkapacitet.

Men innan jag fortsätter. Dela gärna med dig av alla tips i världen. Jag är idel öra.
För det första är jag inte säljare utan vanlig iptv användare och troligen mindre teknisk bevandrad än du är.
För det andra så ger jag mig inte in i diskussionen varför du får lagg på 4k material.
Tycker att du fått ganska många input nu på morgonen och känner att jag inte tillför något om jag börjar spekulera jag oxå.
Citera
2024-03-24, 09:53
Medlem
Finns det fler sätt än BTC att betala anonymt?
Citera
2024-03-24, 10:06
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Då var det kväll igen. Filmer och serier i 4K snurrar och snurrar.
Hade samma igår men på sportkanalerna samtidigt i typ en halvtimme. Mitt i SHL matcherna. Förmodligen att leverantörerna har för kassa servrar eller uppkoppling då alla kollar samtidigt. Något jag däremot tycker är underligt är att det spelar ingen roll om det är FHD, HD eller SD kanalen. Alla laggar.

Då ska jag säga att jag också kör med 500/500 med en ny gbitrouter och fiberkabel. Bra mätresultat på tptest.

Är förmodligen inte lätt för dom att hitta bra servrar, gissar de blir avstängda där de köper ifrån hela tiden.
Senast redigerad av slashx 2024-03-24 kl. 10:18.
Citera
2024-03-24, 10:46
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashx
Hade samma igår men på sportkanalerna samtidigt i typ en halvtimme. Mitt i SHL matcherna. Förmodligen att leverantörerna har för kassa servrar eller uppkoppling då alla kollar samtidigt. Något jag däremot tycker är underligt är att det spelar ingen roll om det är FHD, HD eller SD kanalen. Alla laggar.

Då ska jag säga att jag också kör med 500/500 med en ny gbitrouter och fiberkabel. Bra mätresultat på tptest.

Är förmodligen inte lätt för dom att hitta bra servrar, gissar de blir avstängda där de köper ifrån hela tiden.

Rullade på utan problem här. Såg sport hela kvällen inklusive SHL.
Citera
2024-03-24, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
För det första är jag inte säljare utan vanlig iptv användare och troligen mindre teknisk bevandrad än du är.
För det andra så ger jag mig inte in i diskussionen varför du får lagg på 4k material.
Tycker att du fått ganska många input nu på morgonen och känner att jag inte tillför något om jag börjar spekulera jag oxå.
Du har helt rätt. Tack för din input! 👍
Citera
2024-03-24, 11:38
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Rullade på utan problem här. Såg sport hela kvällen inklusive SHL.
Konstigt. Tittade på Växjö-Luleå och andra perioden började problemen. Kör med ettan som leverantör. Blir inte klok på varför vissa upplever problem och andra inte? Dålig routing? Har bekanta som också får problem vissa matcher, medans andra inte upplever lika mycket. Tror polaren kör på en leverantör med något "kung" i namn.

Nu kör jag med formuler box också, ska sägas.
Senast redigerad av slashx 2024-03-24 kl. 11:44.
Citera
2024-03-24, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slashx
Konstigt. Tittade på Växjö-Luleå och andra perioden började problemen. Kör med ettan som leverantör. Blir inte klok på varför vissa upplever problem och andra inte? Dålig routing? Har bekanta som också får problem vissa matcher, medans andra inte upplever lika mycket. Tror polaren kör på en leverantör med något "kung" i namn.

Nu kör jag med formuler box också, ska sägas.
Fattar inte heller varför det skiljer sig så mycket.
Citera
2024-03-24, 16:25
Medlem
Hur scammad har man egentligen blivit kan man ju tänka sig.

Fick tips av en kollega att köra på Monster, funkade perfekt för honom på hans mobil när vi var på jobbet och glodde på en SHL match.

Köpte skiten, 499kr för 3 månader, någorlunda lätt att följa instruktioner med betalning osv.

Men, när jag väl loggat in på både Mobil och Dator för att testa (en åt gången), så funkar inte majoriteten av de streams jag vill kolla på, samtliga kommer ej förbi buffringen.

Har följt deras instruktioner på hemsidan om hur man ska göra det med sin router osv, men ingenting som funkar.
Någon som har någon lösning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in