2024-03-20, 21:49
Medlem
Då var det kväll igen. Filmer och serier i 4K snurrar och snurrar.
Citera
2024-03-21, 09:25
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobboKyl
Då var det kväll igen. Filmer och serier i 4K snurrar och snurrar.

blir du yr av snurrandet?
Citera
2024-03-23, 09:32
Medlem
LazerXs avatar
L*vego har fått spader. Har funkat bra hur länge som helst men nu har det spårat ur med serier.
Plötsligt har jag 5! säsonger av Masters of the air.

Nya avsnitt av serier kan vara några minuter långa bara, hur de nu lyckas kapa av dom.
Vissa avsnitt i en säsong kan ha svensk text, i andra saknas det.

Bytte leverantör till vad jag trodde var nytt för mig men visade sig vara "n-ettan"

Nåja betalar gärna mer bara serier o VOD funkar med svensk text.
Citera
2024-03-23, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
blir du yr av snurrandet?
Mest irriterad
Citera
2024-03-23, 18:40
Medlem
Citat:
Mest irriterad
På att du har dålig utrustning/hårdvara?
Citera
2024-03-23, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
På att du har dålig utrustning/hårdvara?
Yes, nu ska vi diskutera. Måste gå att överbevisa er säljare att ni har kassa servrar.

Jag har alltså en Nvidia Shield Pro med 500/500 lina. Och innan du börjar med det klassiska, inte hastigheten utan din ISP som pajar.

Kör en specifik DNS, VPN och allt möjligt som frångår standard.

Mellan 17-22 då jag antar mestadels tittar, laggar ALLTID 4K material. Varför? Antingen för klena servar hos leverantören eller att man tagit in för många utan att uppgradera sig, vilket är samma sak egentligen.

En 4K film ligger på ca 40-60 mb/s vilket är remux kvalité så inte konstigt ifall det laggar om man redan har överkapacitet.

Men innan jag fortsätter. Dela gärna med dig av alla tips i världen. Jag är idel öra.
Citera
2024-03-23, 21:55
Medlem
Citat:
Yes, nu ska vi diskutera. Måste gå att överbevisa er säljare att ni har kassa servrar.

Jag har alltså en Nvidia Shield Pro med 500/500 lina. Och innan du börjar med det klassiska, inte hastigheten utan din ISP som pajar.

Mellan 17-22 då jag antar mestadels tittar, laggar ALLTID 4K material. Varför? Antingen för klena servar hos leverantören eller att man tagit in för många utan att uppgradera sig, vilket är samma sak egentligen.

En 4K film ligger på ca 40-60 mb/s vilket är remux kvalité så inte konstigt ifall det laggar om man redan har överkapacitet.

Men innan jag fortsätter. Dela gärna med dig av alla tips i världen. Jag är idel öra.

Har inte dessa problem. Jag har Telia 250, formulerboxar med de 2 största nordiska iptv leverantörerna
Citera
2024-03-24, 05:41
Avstängd
Citat:

Dålig leverantör?
Citera
2024-03-24, 05:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sparren8
Har inte dessa problem. Jag har Telia 250, formulerboxar med de 2 största nordiska iptv leverantörerna

Har en shield med de 2 samma leverantörerna utan lagg, telia 250mbit
Citera
2024-03-24, 06:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slay29
Fick för mig att skaffa iptv via https://www.monstertv.se/
Är det någon här som har erfarenhet utav dom? Har nu gått ca 48timmar sedan betalningen genomfördes och har provat maila dom utan att få något svar. Är det bara inse att man blivit lurad och köpa av en annan levrantör eller bör jag vänta?

Systematisk scamming du är inte den första..
Citera
2024-03-24, 06:22
Medlem
Blir blockad av program för att komma till sidan så du har säkert blivit blåst
Citera
2024-03-24, 06:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HMKonungen
Jag är mest intresserad av Formula 1 och har idag N1 för 1500:- tycker det är lite onödigt dyrt då jag i princip bara kollar på F1. Någon som vet om man kan se F1 på de billigare tjänsterna. Är här någon F1 fantast så får ni gärna PMa mig om era erfarenheter.

Det var dyrt för den leverantören..

På tal om annat. Känns som att många blir scammade, liksom oroväckande många?

Antingen överpris eller att vissa inte får nått.
Senast redigerad av flipper123 2024-03-24 kl. 06:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in