2024-03-24, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolazerosuger
Upplever att praktiskt taget alla är negativa till att ha kronofogden efter sig. För egen del är det självvalt och jag är också friare än någonsin tidigare eftersom jag kan skita i allt.

Svarar gärna på frågor om min livsstil eller om det är något du undrar över.

Förstår att det kan kännas bättre delvis att skita i allt och samla på sig nya skulder utan att bry sig. Att det ger en annan frihet än att hålla på med avbetalning och budgetering.

På längre sikt, oroar det inte dig att du inte kan skaffa egendom utan att den tas ifrån dig, att du har betalningsanmärkningar och att du tills slut inte kan få mer lån? Att du inte kommer kunna spara exempelvis till resor eller pension? Att din lön kommer utmätas om du får jobb så du inte kommer få mer pengar än om du går på soc?
Citera
2024-03-24, 00:43
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Hur hjärndöd kan man vara egentligen? Alltså förstår att du är troll som bara vill ha uppmärksamhet eller driva med människor.

Alla jag känner som har kronofogden vill ta sig ut och betala sina skulder. De har hamnat där av dumma val ja. Men att välja att bli skuldsatt för att leva fri?? Omg, hur är du fri om du är skyldig staten pengar? Varje gång du får in nåt på kontot tar de en del om inte allt ifrån dig. Som någon nämde du har ingen lyxig mercedes, för KF hade redan tagit det max efter några månader.

Du nämner att du är fri men hur kan man vara fri om man inte kan resa eller köpa vad man vill?
Så du som är skuldsatt ser dig själv som rik och smart? Alla andra som jobbar och är skuldfria är dumma slavar right? Testa säg så till någon kvinna får du se. Inga kvinnor vill ha en man som är skuldsatt i längden.

"Han är rik för att han får in 10 000+ i bidrag varje månad."😅
Fast där har du inte riktigt rätt. Jag har själv inga skulder öht, inte ens ett bolån trots att jag bor i bostadsrätt och kommer förmodligen aldrig hamna hos kronofogden men jag lever också ett tråkigt liv där jag spenderar väldigt lite.

MEN jag vet folk som lever livet och har miljonskuld hos kronkalle och åker på resor och köper allt möjligt och lever livet. Om det enda man får in på kontot är pengar som kfm inte får ta är det svårt för dem att ta det, vissa får ju pengar svart också. Jag känner en som fått skuldsanering som personen misslyckades med flera gånger=nu är det bara fortsätta låna för den personen, pengarna kommer aldrig kunna betalas tillbaka och lån nekas inte(!). Exakt hur det funkar vet jag inte men nåt är helt skevt i systemet. Typ 8 av 10 hamnar väl i ett helvete ekonomiskt typ som i lyxfällan men på nåt jävla irriterande sätt verkar 2 av 10 leva just "fritt"

Jag sitter med 0kr i skuld och avundas dessa för de lyckats ta sig runt systemet på nåt sätt.
Citera
2024-03-24, 00:51
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Vilken patetisk tramstråd typisk tråd en lördag när ts druckit för mycket alkohol. Tror inte ett skit på det som ts skriver så länge han inte visar det, naturligtvis utan att röja sin identitet.
Men för att hålla sig till trådstarten måste jag ställa en fråga. Så min fråga blir, hur känns det att vara full och ensam en lördagskväll och så patetisk att du måste starta en tråd om ditt liv som bara existerar i fantasin?
Jag tror att en person som använder uttryck som "bor i en fin villa och kör en lyxig Mercedes" inte gör något av det. Vem som helst med gymnasiekunskaper fattar att det inte går att leva ett särkilt gott liv på endastavkastningen på 4.3 MSEK (200-300 kSEK per år före bolagskatt?) vilket är vad TS säger sig ha lånat. Så oavsett hur listigt upplägg med bolag etc. som TS har skapat så tar pengarna slut om ett par år.
Citera
2024-03-24, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Fast där har du inte riktigt rätt. Jag har själv inga skulder öht, inte ens ett bolån trots att jag bor i bostadsrätt och kommer förmodligen aldrig hamna hos kronofogden men jag lever också ett tråkigt liv där jag spenderar väldigt lite.

MEN jag vet folk som lever livet och har miljonskuld hos kronkalle och åker på resor och köper allt möjligt och lever livet. Om det enda man får in på kontot är pengar som kfm inte får ta är det svårt för dem att ta det, vissa får ju pengar svart också. Jag känner en som fått skuldsanering som personen misslyckades med flera gånger=nu är det bara fortsätta låna för den personen, pengarna kommer aldrig kunna betalas tillbaka och lån nekas inte(!). Exakt hur det funkar vet jag inte men nåt är helt skevt i systemet. Typ 8 av 10 hamnar väl i ett helvete ekonomiskt typ som i lyxfällan men på nåt jävla irriterande sätt verkar 2 av 10 leva just "fritt"

Jag sitter med 0kr i skuld och avundas dessa för de lyckats ta sig runt systemet på nåt sätt.

Isåfall har du stött på dem 2/10 som har de bra med stora skulder. Jag har bara stött på de 8/10 som har ett helvete med skulder. Sen att tjäna pengar svart är ju kriminellt. Men vet att de finns få såna som lever bra en kort tid dock.
Citera
2024-03-24, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

Går inte att bara låna och låna till slut försvinner kreditvärdigheten, då är det stopp många år framöver. Går inte att komma igenom. Kanske går med smslån men inga större banker iaf. Man kan inte ens få ett mobil/bredbandsabonnemang om du väl är fast där.
Citera
2024-03-24, 01:13
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Upplever att praktiskt taget alla är negativa till att ha kronofogden efter sig. För egen del är det självvalt och jag är också friare än någonsin tidigare eftersom jag kan skita i allt.

Jag blev nyfiken på hur du betalar när du handlar eller går ut och äter?

Kan du gå till de ställen där man betalar med appar?

Hur betalar du parkering?

Kan du ha kort och appar ansluta till en mobil? (I ditt eget namn?)

Har du någon bank och BankID?
Citera
2024-03-24, 01:32
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Isåfall har du stött på dem 2/10 som har de bra med stora skulder. Jag har bara stött på de 8/10 som har ett helvete med skulder. Sen att tjäna pengar svart är ju kriminellt. Men vet att de finns få såna som lever bra en kort tid dock.
Nej jag har stött på båda. Men min poäng är att vissa klarar sig på nåt jäkla sätt.

Jag känner även en som var skyldig drygt 2m. Höll sig undan i flera år och all skuld preskriberades. Kolla upp personen någon månad senare och blev förvånad över att se 0kr i skuld, kollade då upp sambon och där låg det redan en halv miljon... Skulle väl inte kalla det för frihet dock, tvärtom eftersom personen gömde sig.

Men bara för att majoriteten hamnar i skit så verkar vissa (typ 1-2 av 10) faktiskt bli just fria. Sen kan ju TS kanske ångra sig totalt om typ 10år. Men känner till folk som levt med stora skulder i decennier som lever bättre än mig som har 0kr i skuld.
Citera
2024-03-24, 02:08
Medlem
Enda anledningen att TS kan känna sig fri är
för att merparten av alla i landet är produktiva.
Skulle tillräckligt många välja samma liv skulle
det bli svält i Sverige. Det är frihet på andras bekostnad
Citera
2024-03-24, 03:11
Medlem
Fuckwindowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohk
Såna som du alltså. Hahaha

Han har rätt. Dom delar inte dom bästa sakerna med folket
Citera
2024-03-24, 03:15
Medlem
Fuckwindowss avatar
Har runt 40k, 3k månaden/ett år
Citera
2024-03-24, 03:17
Citat:

Tanken har aldrig slagit dig att du är en looser? Och att du en vacker dag måste ta tag i dina problem? Tro mig, den dagen kommer, och då lär du inte vara så nöjd med tillvaron, man kan nämligen inte hänga upp sitt liv på andra, och det kommer du bli varse.
Citera
2024-03-24, 03:22
Medlem
sebastian66s avatar
Hej jag tänkte hyra en lägenhet i Stockholm via Airbnb. När jag får reda på adressen folkbokför jag mig där och sen vägrar jag helt enkelt flytta ut. Vad kommer hända?

Detta är din egen tråd nu när du lever som en kung och har skulder. Du har en villa på över 4 mille du glider med en merca på stan. Ändå så ska du folkbokföra dig och barrikera en lägenhet
Det låter som typ av mytoman eller en annan sjukdom.. Hur tänker man ärligt i detta läge. Vem kommer ens på en sån tanke till ingen nytta. Mercedes villa på minst 4 mille.
Jag ska vara ärlig och säga jag skiter fullständigt i hur ditt liv ser ut men det verkar stämma kasst.
Varför vill man bo i en lägenhet när man får bidrag du lever gott. Har du planer på att hyra ut huset för att bo i en lya kompis. Livet är ganska skoj men denna tråden var dagens lyft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in