2024-03-24, 11:30
Citat:
Ursprungligen postat av Mehelium
Tycker det var konstigt att du väljer mellan jobb och fogden. Det ena utesluter ju inte det andra

Du missförstod nog vad det handlade om.

Om jag för 8 år sedan kunnat få 4 miljoner cash utan att hamnat hos fogden hade jag självklart tagit det.
Citera
2024-03-24, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolazerosuger
Du missförstod nog vad det handlade om.

Om jag för 8 år sedan kunnat få 4 miljoner cash utan att hamnat hos fogden hade jag självklart tagit det.

Om du inte var hos fogden då, hade du velat jobba då?
Citera
2024-03-24, 11:35
Citat:
Om du inte var hos fogden då, hade du velat jobba då?

Nej verkligen inte. Det man benämner som vanligt hederligt lönearbete är bara för idioter. Finns inte en suck i helvetet att jag hade velat jobba, värre än gulag.
Citera
2024-03-24, 11:36
Medlem
Citat:
Nej verkligen inte. Det man benämner som vanligt hederligt lönearbete är bara för idioter. Finns inte en suck i helvetet att jag hade velat jobba, värre än gulag.

Vad gör du om dagarna?
Citera
2024-03-24, 11:38
Citat:
Vad gör du om dagarna?

Som jag svarade åt #34

Lever som vem som helst (exkl ett arbete) En typisk dag kanske ser ut så här.

04:30 - Går upp.
05:00 - Tränar.
07:00 - Kollar mail, sociala medier etc.
10:00 - Lunch.
11:00 - Mediterar, tränar.
12:00 - Gör ärenden, städar, promenerar.
15:00 - Middag.
16:00 - Aktiviteter med kompisar, gör ärenden, osv
21:00 - Går och sover.
Citera
2024-03-24, 11:45
Medlem
JoeDoughs avatar
Har du förklarat hur du får in pengar på dina utländska konton, utan att arbeta? Missade det i så fall.
Citera
2024-03-24, 11:47
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Har du förklarat hur du får in pengar på dina utländska konton, utan att arbeta? Missade det i så fall.

Hur menar du? Jag gjorde helt vanliga överföringar, fick aldrig några frågor. Idag gör jag endast uttag, ingen insättning.

På mitt svenska-konto får jag in ett bidrag varje månad.
Citera
2024-03-24, 11:48
Medlem
Det är väl inget att undra över, att du låter andra, vänner och bekanta betala dina dkulder, genom olika påslag hos de firmor du har skulder hos.
Handlaren eller firman höjer bara sina priser till kunderna, själv lever han gott.
Citera
2024-03-24, 11:50
Citat:
Ursprungligen postat av goranha
Det är väl inget att undra över, att du låter andra, vänner och bekanta betala dina dkulder, genom olika påslag hos de firmor du har skulder hos.
Handlaren eller firman höjer bara sina priser till kunderna, själv lever han gott.

Nej det fungerar inte så, finns något som heter konkurrens. Pelle kan inte höja sitt pris så mycket mer än Kalle eftersom Pelle då inte hade sålt någonting.
Citera
2024-03-24, 11:56
Medlem
Citat:
Varför är det så viktigt för dig att gå runt och skriva sådant? Kom in i matchen och diskutera framför att föra en dialog som inte ger något.

Vad är du arg på och varför? Förstår du hur samhället fungerar? Förstår du vad jag gjort och vad jag gör?

Jag förstår att ts lever på bidrag och är en belastning för samhället. Antagligen gör du det också. Ditt stöd och tanke sätt för hans levene gör också dig till en belastning(white trash?) ni slutar vara en belastning den dagen ni dör. ( snart hoppas vi alla)
Men ni har väl avlat en massa loser barn som tar vid.
Citera
2024-03-24, 11:56
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Hur menar du? Jag gjorde helt vanliga överföringar, fick aldrig några frågor. Idag gör jag endast uttag, ingen insättning.

På mitt svenska-konto får jag in ett bidrag varje månad.
Ok, vad är det för månatliga bidrag du får som ersättning för att inte göra något alls?
Citera
2024-03-24, 12:03
Citat:
Min bil ägs av ett företag där jag leasar den. Förklara hur egendomen kan tas av kronkalle?

Ja, jo men det ska bevisas innan och det händer inte

Jag betalade människorna som äger AB:t svart, kontant. Jag är alltså inte skriven på företaget och har ingenting med företaget att göra. Hur dom har bokfört har jag ingen aning om. Aktiebolag.

Tror du missförstår vad som gäller här. Dessa människor som har företagen är människor jag känner och med på upplägget. Bilen köptes kontant från bilfirma.

Exakt samma upplägg blir svårt men i stora drag fungerar samma sak.

Jobba några år och bygg en fin vit inkomst.
Leta upp alla som vill låna dig pengar.
För ut pengarna och bort från fogdens arm.
Se till att pengarna för-räntar sig, och lev gott.

Nej det har jag inte. Ingenting står på mitt namn. Åker utomlands regelbundet och kör bil ja. Om du förstår och tänker längre så är det självklart människor jag känner som står bakom upplägget.

Så du menar att du har någon annan som äger 100% av ditt AB för att förmånsbeskattas för hus och bil. Sedan inkomstskatt på din lön + sin egen för den personen ska ju också leva. Allt detta för att GE dig pengarna och inte få något tillbaka? Du hör ju själv hur det låter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in