• 4
  • 5
2023-04-07, 12:23
Medlem
Sitter på 1700 poäng give or take. Brukar söka ibland för skoj skull, mest för att se om homeq skulle vara ett alternetiv vid eventuellt framtida bostadsbyte. Söker tillsammans med min fru och har en gemensam inkomst på runt 900tkr per år. Alltså ett svenne-banan-hushåll, inget märkvärdigt.

Upplever att det är mycket möjligt att få erbjudande. Söker enbart relevanta och attraktiva objekt. Det dåliga är att det ofta inte erbjuds visning. Den gången det gjorde det så var det enbart ett tillfälle vid arbetstid, alltså nästan omöjligt att ta sig till.

Område: Göteborg med omnejd.
Citera
2023-04-13, 01:41
Medlem
WitchcultTodays avatar
Super ändå!

Hade köat hos det vanliga bostadsbolaget i flera år. Bodde på en deppig plats i en liten lya.

Registrerade mig på HomeQ, hittade privata hyresvärdar man inte visste om och hade ny, stor, fräsch lägenhet i ett riktigt bra område inom två veckor. Klappat och klart. Där de handplockade hyresgäster och inga köpoäng

Snacka om att man blev lyrisk. Trodde man hade koll på alla privata. Men icke!
Citera
2024-02-28, 19:53
Medlem
Mokshas avatar
Sedan tråden startades har Homeq verkligen vuxit!

Idag presenterades att Wilhelm övergår till Homeq!

Bostadsbolaget Willhem, med över 29 000 hyreslägenheter i Sverige, ansluter sig nu till marknadsplatsen HomeQ för sin bostadsuthyrning. Samtliga lägenheter, förutom nyproduktionen, kommer att hyras ut via HomeQ med start under april månad.

https://www.willhem.se/Om-Willhem/Pr...tadsuthyrning/
Citera
2024-03-21, 14:56
Medlem
Ballzfritzls avatar
Hyrorna i min stad börjar bli lite dyra, nya hyran landade på omkring 14k. Tänker att jag reggar mig på HomeQ efter att ha spanat lite i Mölndal. Inser att jag har 1895 poäng och söker direkt. Med sambo, gemensam inkomst på cirkus 900k i 30-års åldern.

Söker en trea med diskmaskin där hund är tillåten. Är man körd med 1900 poäng?
Citera
2024-03-23, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballzfritzl
Hyrorna i min stad börjar bli lite dyra, nya hyran landade på omkring 14k. Tänker att jag reggar mig på HomeQ efter att ha spanat lite i Mölndal. Inser att jag har 1895 poäng och söker direkt. Med sambo, gemensam inkomst på cirkus 900k i 30-års åldern.

Söker en trea med diskmaskin där hund är tillåten. Är man körd med 1900 poäng?
HomeQ lanserades i Göteborg i början av 2019 så 1900p är bland det högsta man kan ha som göteborgssökande. Finns såklart en del som reggat konton till andra städer tidigare men de lär inte vara med i konkurrensen. Du kan klicka in på ett lägenhetsobjekt och se hur många poäng som krävs för att ligga bland "topp 10 sökande".

1900p räcker för topp 10 till de flesta objekt i centrum när jag kikar lite snabbt. Sen går det även att få lägenheter som inte går strikt på köpoäng via HomeQ så du lär ha goda chanser.
Citera
2024-03-29, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheClitCommander
HomeQ lanserades i Göteborg i början av 2019 så 1900p är bland det högsta man kan ha som göteborgssökande. Finns såklart en del som reggat konton till andra städer tidigare men de lär inte vara med i konkurrensen. Du kan klicka in på ett lägenhetsobjekt och se hur många poäng som krävs för att ligga bland "topp 10 sökande".

1900p räcker för topp 10 till de flesta objekt i centrum när jag kikar lite snabbt. Sen går det även att få lägenheter som inte går strikt på köpoäng via HomeQ så du lär ha goda chanser.

I stämmer, jag har strax över 1900 poäng och är i topp tio på flera lägenheter i Stockholm.
Citera
2024-03-30, 00:20
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballzfritzl
Söker en trea med diskmaskin där hund är tillåten.
Diskmaskin brukar väl mest finnas i nyproducerade eller lyxrenoverade lägenheter om du inte kan ta över från förra hyresgästen ...Vill du få ner hyran så rekommenderar jag något äldre standard och skaffa egen diskmaskin, gick inte på så mycket för min del.
Hund brukar gå bra om ni inte släpper löst på gården eller stör grannar.
Citera
2024-03-31, 16:45
Medlem
Har sökt en lägenhet i Stockholm där det står att "1370 köpoäng ger dig en plats bland de topp 10 sökande".

Jag har 1405 poäng. Hur stor tror ni att min chans är? Förstår inte riktigt hur de räknar.

Har förövrigt en ganska hög inkomst och inga betalningsanmärkningar men det har kanske heller ingen betydelse när de går efter kösystem.
Citera
2024-04-02, 22:31
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumanjii
Har sökt en lägenhet i Stockholm där det står att "1370 köpoäng ger dig en plats bland de topp 10 sökande".

Jag har 1405 poäng. Hur stor tror ni att min chans är? Förstår inte riktigt hur de räknar.

Har förövrigt en ganska hög inkomst och inga betalningsanmärkningar men det har kanske heller ingen betydelse när de går efter kösystem.

Låter som låga poäng i sthlm. Korttidskontrakt?
Citera
2024-04-03, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Låter som låga poäng i sthlm. Korttidskontrakt?

Nope.
Citera
2025-04-10, 02:58
Medlem
Nån som har erfarenhet av HomeQ +?

Från hemsidan:

Citat:
”Vad som ingår i HomeQ+

Se din plats i kön
Tidsexklusiva annonser – ansök före andra
Se hur väl du uppfyller hyresvärdens uthyrningskrav
Chansfilter – sök och se dina bästa chanser
Dubbelt så många aktiva ansökningar
Prioriterad support”

Kostar 349 kr för en månad, väljer man att betala för 3 månader på en gång så kostar det 169 kr per månad (totalt 507kr). Väljer man att betala för 6 månader i förskott så blir det 139kr i månaden (totalt 834kr).

Jag kan ibland känna mig begränsad när jag endast kan söka 5 lediga lägenheter, och jag är nyfiken på chansfilter och hur väl jag uppfyller hyresvärdens krav. Men vet inte om det är värt att betala extra för det.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in