Citat:
Ursprungligen postat av
Shopaholic-19
Har dock aldrig fått napp i GBG när jag sökt efter 3or. Inte varit så super "på" heller.. Men behövde verkligen en lägenhet i Stockholm då sambon skall börja jobba där. Har sökt aktivt i Stockholm kanske 2 månader. If there's a will, there's a way.
Grattis till lägenheten.
Det känns ju åtminstone lite hoppfullt då man läser att NÅGON öht har framgång med HomeQ i Stockholm.
Jag är i ett liknande läge som du vad gäller att jag måste hitta lägenhet snabbt som tusan i huvudstaden och har sökt i ett par månader.
I mitt fall är det att en nära anhörig har blivit allvarligt sjuk och behöver mig i närheten för att klara sin vardag och livhanken.
Vi har också sammanslagit våra personnummer för att värdarna skall räkna på bådas ekonomi och om möjligt öka chanserna.
Men det känns förtvivlat, jag söker och söker och söker som en idiot och har alltid 5/5 intresseanmälningar igång jag med, men meddelandena (om att lägenheten har reserverats till annan sökande i väntan på kontraktsskrivning) haglar in ett efter ett och tär på en.
Jag tycker själv att jag är väldigt "på" då jag söker flera objekt per dag, och mailar värdarna ibland...men kanske man gör på fel sätt?
Särskilt jobbigt är det väl kanske för att man redan har häcken full dagarna i ända.
Bostadsmarknaden i Stockholm är tyvärr ett rent helvete för somliga av oss.
Har du eller någon annan här några tips som faktiskt kan göra skillnad eller kan leda någon vart så PM´a gärna och dela med dig. Mvh