2024-03-23, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det stämmer inte med 6 månader utan yngsta barnet är snart 2 år.

Äldsta är fött 2020 har ingen månad men det är runt 4 år.

Tyckte någon tidigare skrev att det kan vara fött i september enligt WKs fb.

Troligtvis är det omkring två års skillnad mellan båda barnen.

Eller kan det äldsta barnet vara fött någon gång i juni 2020. Det är svårt att avgöra utifrån en bild.
Citera
2024-03-23, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, tack!

Någon skrev ett inlägg att det yngsta barnet var bara runt 6 månader.

Så hur gammalt är det äldsta barnet då?

Det var jag som skrev att yngsta barnet är 6 månader och jag hade troligtvis fel, eftersom ny info inkommit senaste dagarna som pekat på annan ålder... Eller?

Äldsta barnet föddes 2020.
Citera
2024-03-23, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Troligtvis är det omkring två års skillnad mellan båda barnen.

Eller kan det äldsta barnet vara fött någon gång i juni 2020. Det är svårt att avgöra utifrån en bild.

Det är inte omöjligt iaf. Kanske det spelar mindre roll med exakt månad men som du skriver skiljer det ca 2 år mellan barnen.
Citera
2024-03-23, 20:42
Medlem
Är det någon som vet om modern Bibi S*fur* Kor*shi har blivit förhörd? Hur har hon uppfostrat sina barn? Har hon varit strikt? Var är fadern? Har de haft med sig afghanska kulturella värderingar och har pojkarna haft med sig att de ska ansvara för systrarna? Hur har brodern S*yed Riyj* behandlat sina systrar? Ingen av systrarna i Sverige är gifta på pappret, har de också gift sig traditionellt med de män de är sambos med? Får de bo ensamma utan man? Har bröderna som varit registrerade på systrarnas adresser Moh*m*d. Hamzr* och Moh*m*d Bil*l faktiskt bott där på riktigt i perioder för att kontrollera systrarna? Med talibaner vid makten får ju inte kvinnor arbeta alls. Fick de arbeta? Var det upprörande att W*ijh* arbetade? Var det därför hon fick sluta? Enligt en arbetsgivare var hon långt gången och sista gången hon arbetade var i november 2023 - har ett till barn fötts? Eller abort? Hemma förlossning? Annan far? Rent spekulativt frågeinlägg.
Citera
2024-03-23, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Är det någon som vet om modern Bibi S*fur* Kor*shi har blivit förhörd? Hur har hon uppfostrat sina barn? Har hon varit strikt? Var är fadern? Har de haft med sig afghanska kulturella värderingar och har pojkarna haft med sig att de ska ansvara för systrarna? Hur har brodern S*yed Riyj* behandlat sina systrar? Ingen av systrarna i Sverige är gifta på pappret, har de också gift sig traditionellt med de män de är sambos med? Får de bo ensamma utan man? Har bröderna som varit registrerade på systrarnas adresser Moh*m*d. Hamzr* och Moh*m*d Bil*l faktiskt bott där på riktigt i perioder för att kontrollera systrarna? Med talibaner vid makten får ju inte kvinnor arbeta alls. Fick de arbeta? Var det upprörande att W*ijh* arbetade? Var det därför hon fick sluta? Enligt en arbetsgivare var hon långt gången och sista gången hon arbetade var i november 2023 - har ett till barn fötts? Eller abort? Hemma förlossning? Annan far? Rent spekulativt frågeinlägg.

Frågan är ju hur länge mordet varit planerat. Om brodern lämnade sitt jobb för 2-3 månader sen. Har hon sagt upp sig för att hon hade något planerat redan då?
Citera
2024-03-23, 21:59
Medlem
Citat:
Det syns på soliditeten om man har plockat pengar ur företagen. Det har man inte gjort, men de har gått med förlust. Det går att flyga till Tyskland, men om målet är Latinamerika och man inte flyger charter är den billigaste rutten Madrid/Alicante och sen mellanlanda i Panama innan man åker dit man ska.
WK + syster gick med i styrelserna 2024, om man lånat/plockat pengar ur företagen lär det inte synas i årsredovisningen förens vid 2024s årsredovisning.
Kollade tidigare årsredovisningar för bolagen, högst märkliga bolag...
Citera
2024-03-23, 22:00
Medlem
Citat:
Var är fadern? Enligt en arbetsgivare var hon långt gången och sista gången hon arbetade var i november 2023 - har ett till barn fötts? Eller abort? Hemma förlossning? Annan far? Rent spekulativt frågeinlägg.

Enligt systern G har hon skrivit ett inlägg någonstans på sin Facebook där hon prisar sin far som bor i USA. Om det inte är en annan fadersgestalt hon menar.

Jag tänker att om hon började att arbeta och dolde sin graviditet kan hon ju ha varit väldigt långt gången när hon började arbeta, om det nu var i februari (orkar inte gå tillbaka) Om man är långt gången men har muslimska löst sittande kläder på sig kan man vara i sjätte månaden i februari, få jobbet, men bara jobba en kort tid tills det uppdagades att hon var för gravid, ponera att ungen föds i april-maj, men hon får inte sparken utan kommer tillbaka som timanställd en tid efter förlossningen. Det är ju inte alla som är mammalediga i ett år. Och om hon var relativt nyanställd får hon väl ingen bra mammapenning från FK heller, så hon kanske behövde återvända till jobbet så fort hon stod på benen. Men jag förstår inte hur de kan ha haft råd med lån och bostadsrätt.

FK: "För att få föräldrapenning på sjukpenningnivå måste du ha haft en årsinkomst på minst 85 000 kronor i minst 240 dagar i följd före den beräknade förlossningen. Du behöver inte ha arbetat på samma arbetsplats eller ha haft samma inkomst hela tiden, utan det är antalet dagar med inkomst som är det viktiga.

Om du inte har arbetat minst 240 dagar i följd före den beräknade förlossningen
Om du har arbetat kortare tid än 240 dagar i följd innan barnets föds får du 250 kronor per dag på sjukpenningnivå under de första 180 dagarna som tas ut för barnet. Det motsvarar cirka 7 500 kronor i månaden om du tar ut föräldrapenning 7 dagar i veckan.

Efter att du, den andra föräldern eller ni tillsammans har tagit 180 föräldrapenningdagar får du föräldrapenning som är baserad på din inkomst."
Senast redigerad av Haparandaflickan 2024-03-23 kl. 22:02.
Citera
2024-03-23, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
Enligt systern G har hon skrivit ett inlägg någonstans på sin Facebook där hon prisar sin far som bor i USA. Om det inte är en annan fadersgestalt hon menar.

Jag tänker att om hon började att arbeta och dolde sin graviditet kan hon ju ha varit väldigt långt gången när hon började arbeta, om det nu var i februari (orkar inte gå tillbaka) Om man är långt gången men har muslimska löst sittande kläder på sig kan man vara i sjätte månaden i februari, få jobbet, men bara jobba en kort tid tills det uppdagades att hon var för gravid, ponera att ungen föds i april-maj, men hon får inte sparken utan kommer tillbaka som timanställd en tid efter förlossningen. Det är ju inte alla som är mammalediga i ett år. Och om hon var relativt nyanställd får hon väl ingen bra mammapenning från FK heller, så hon kanske behövde återvända till jobbet så fort hon stod på benen. Men jag förstår inte hur de kan ha haft råd med lån och bostadsrätt.

FK: "För att få föräldrapenning på sjukpenningnivå måste du ha haft en årsinkomst på minst 85 000 kronor i minst 240 dagar i följd före den beräknade förlossningen. Du behöver inte ha arbetat på samma arbetsplats eller ha haft samma inkomst hela tiden, utan det är antalet dagar med inkomst som är det viktiga.

Om du inte har arbetat minst 240 dagar i följd före den beräknade förlossningen
Om du har arbetat kortare tid än 240 dagar i följd innan barnets föds får du 250 kronor per dag på sjukpenningnivå under de första 180 dagarna som tas ut för barnet. Det motsvarar cirka 7 500 kronor i månaden om du tar ut föräldrapenning 7 dagar i veckan.

Efter att du, den andra föräldern eller ni tillsammans har tagit 180 föräldrapenningdagar får du föräldrapenning som är baserad på din inkomst."

Är de fattiga o måste stjäla o kvinnan måste jobba? Och de har köpt en bostadsrätt. Varifrån kommer då pengarna? G*l bor i Australien och det finns släktingar i USA, men jag har inte förstått det som att det är pappan.
Citera
2024-03-23, 22:16
Medlem
Citat:
Är de fattiga o måste stjäla o kvinnan måste jobba? Och de har köpt en bostadsrätt. Varifrån kommer då pengarna? G*l bor i Australien och det finns släktingar i USA, men jag har inte förstått det som att det är pappan.

Om du lusläser hennes Facebook finns det ett sådant inlägg där, där hon tackar sin pappa för .. jida jada. Jag sitter på jobbet så kan inte ta fram det just nu men jag läste det då jag gick igenom alla hennes inlägg. Kan plocka fram det sedan.
Citera
2024-03-23, 22:42
Medlem
Citat:
Om du lusläser hennes Facebook finns det ett sådant inlägg där, där hon tackar sin pappa för .. jida jada. Jag sitter på jobbet så kan inte ta fram det just nu men jag läste det då jag gick igenom alla hennes inlägg. Kan plocka fram det sedan.

S*yedd*uod H*shimi med 4.8 tusen vänner bor i Kabul och är troligen deras farbror eller morbror då det är bild på samma döda pojke på både hans sida och på W*jih*s sida där hon skriver som om det gäller en kusin. Han verkar vara en "aktad" person iallafall.

Ja, i ett inlägg från 2014 skriver hon att hon pratade med sin far i USA.
Citera
2024-03-23, 22:47
Medlem
Ja denna släkting, trodde han var pappan men det var fel ser jag. Det är han som länkas på G facebook, och pappa är fbvän med Farid med. Men inte med svarta änkan?
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008246797735&sk=friends&locale=s v_SE
Eller kan våra flyktingar vara på väg till Kabul nu.

https://delafil.se/413d3e59313360b5/Skärmavbild_2024-03-23_kl._22.40.26.png
Senast redigerad av Haparandaflickan 2024-03-23 kl. 22:49.
Citera
2024-03-23, 22:58
Medlem
Citat:
Ja denna släkting, trodde han var pappan men det var fel ser jag. Det är han som länkas på G facebook, och pappa är fbvän med Farid med. Men inte med svarta änkan?
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008246797735&sk=friends&locale=s v_SE
Eller kan våra flyktingar vara på väg till Kabul nu.

https://delafil.se/413d3e59313360b5/Skärmavbild_2024-03-23_kl._22.40.26.png

Om de väljer Kabul är det ju i så fall för att sätta W*jih* på plats o se till att hon stannar i hemmet med barnen. Direkt om hon gör något kommer hon ju då blir stenad för att hon begått "försök till zina" i Sverige då talibanerna dömer till piskrapp och stening för alla typer av zina och alla typer av försök till zina.
Senast redigerad av Meadowsheart 2024-03-23 kl. 22:59. Anledning: Felskrivning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in