Citat:
Ursprungligen postat av
JolineAndrew
Jag måste få kommentera lite här.
Det är ganska uppenbart att du är en av de som fått lämna skolan.
Att jobba som lärare innebär att man ska vara ödmjuk inför barns, föräldrars och andra kollegors upplevelser. Du har ju tappat det helt genom att försvara dig med näbbar och klor.
Vi fattar att det är jobbigt för dig också.
Men om det finns en misstanke om att barn far illa så måste det utredas. Och vore jag förälder skulle jag vara glad om den personal som antas ha begått tjänstefel omplaceras eller får tjänstledigt under tiden.
Jag har inte fått lämna skolan, har ingen koppling så, men har blivit insatt i och med stt jag själv är förälder till ett barn med IF. Jag har läst hela utredningen, tagit del av bilderna och gjort egen research. Men redan från dag 1 var det lätt att lägga ihop 1+ 1. Jag står helhjärtat på personalens och barnens sida. Att det här har tagit den tragiska väg den gjort, är kanske inte bara VB:s fel, utan mest den förälder som är en hög politiker i kommunen och talar i egen sak. Hon har varit labil och uppträtt okontrollerat inför personalen. Det är mycket hennes ord som driver utredningen. Heder åt journalisten JJ på GD. Han är en riktig journalist. Modig och prisbelönt. Men man måste ha en modig ansvarig utgivare också. Har han det? Vi får hoppas, men det är inte något jag håller för troligt.