2024-03-22, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror du har rätt.

Inte systern, såg henne idag ensam med annat sällskap. Brukar se henne med mamman.
Citera
2024-03-22, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagejaget
Är det någon som vet vem de andra två är som polisen plockat in? Har något nytt kommit fram om brottet?

Det är 3 personer som har frihetsberövats idag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/76XOq8/ytterligare-en-person-misstankt-efter-majas-dod
Citera
2024-03-22, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Sorry om jag rycker in och lägger några ord.

Jag slänger kartong och annat på denna återvinningsstation varje månad. Att ta sig från skolan till återvinningen en torsdag kl 14:30 utan att bli sedd är svårt, men inte omöjligt.

Men är man väl vid återvinningen är det bara några få steg bort från att kliva bakom ett plank och man är "osynlig" (ett plank/träväggar som murar in containrarna likt ett = [. Förutsatt att ingen annan slänger skräp exakt då givetvis.

Bakom/runt parkeringen är ett staket/stängsel som man enkelt klättrar över på 1 sekund.

Sedan är det en äng/kohage som sluttar neråt mot järnvägen. Eftersom det sluttar neråt och man har skymd sikt av det [-formade planket kan man gå/jogga ganska ostört ner till järnvägen är min uppfattning. Markytan liknar en typisk kohage så visst, det kan vara blött och halt men det är inga större svårigheter att ta sig ner till järnvägen. Att gå från återvinningen till järnvägen tar ca 30 sekunder om jag ska gissa.

När du väl har korsat järnvägen är sikten skynd. Det är en höjdskillnad på säkert 2 meter från järnvägen till diket strax bakom. När du har korsat järnvägen där är det ca 50 meter till ån.

Jag är fortfarande osäker på vilken väg jag tror dem gick. Via MM´s parkering eller via Assbergs perrong!
Håller med dig men det slog mig när jag såg bilder i tidningar när polisbilar stod på ICAs parkering, att det är typ gunnebostängsel/villa stängsel utmed den sidan. Så en kort person som Maja kanske ändå hade svårt att klättra över? Krypa under går ju inte. Men bakom Ica mot kohagen där är elstängsel med tråd som är lättare att krypa under eller mellan.
Citera
2024-03-22, 19:53
Medlem
Citat:
Absolut kan det vara så. Men tänk på att det är ungdomar som är 17-år och som då enligt vissa i tråden kanske är på en 13-årings nivå. Tar man snabbaste vägen eller tar man den fräckaste vägen till ett ställe? Allt är väldigt oberäkneligt. Man kan inte riktigt utesluta någonting..

Tänker hur jag var när jag var 10-13 år. Var på en massa ställen där jag inte skulle vara,
källare i nybyggt stort höghus, ett bergrum/tunnel under ett värmeverk där jag klättrade på utsidan av en skorsten.
Skulle ha gått till Assbergs station, över spåret, nedlagda spåret bakom artwood och sen ned mot ån och tågbron. Att sitta under tågbron vid ån.
Citera
2024-03-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Vi har en klar bild av tidpunkten när Maja försvann och när föräldrarnas polisanmälan gjordes.
Men hur ser tidsaxeln ut för MGM?
Han sågs lämna skolan och med bl.a Maja gå mot hållplatsen, var sågs han nästa gång den dagen.
O framför allt när och med vilket färdsätt tog han sig därifrån, vid vilken tidpunkt kom han hem?

Ja, det glömmer man nästan av, men det vore ju också intressant att veta. Och gick han till skolan dagen efter?? Hur har han betett sig under helgen? Umgåtts med polare och försökt leva som vanligt?
Citera
2024-03-22, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backad
Inte systern, såg henne idag ensam med annat sällskap. Brukar se henne med mamman.

Hmm skumt 🤔 fast var det tidigare idag du såg henne? Dom kanske blev inplockade efter det
Citera
2024-03-22, 19:59
Medlem
WhereIsRussias avatar
tänk om T å M bråka så mycket så dom börja slåss å han knocka hon å hon landa på huvet mot sten eller nåt så döende pga det. T ringer farsan som kör dit å kollar om hon lever, hon e halvdöd så han skjuter eller tar sten å den som egentligen dödar, kastar bevis å sen kör dom bara hem?

varför yeeta dom inte dom hade 3 dar försprång att lämna landet liksom
Senast redigerad av WhereIsRussia 2024-03-22 kl. 20:14.
Citera
2024-03-22, 19:59
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolliplutt
Skulle tippa på att föräldrarna är dom de tagit för vapenbrott och nu föräldrar +syster för grovt skyddande 🫣
Tror också att det är precis så det ligger till och lägger till att killen är skyldig, sen gissas det vilt och det är bra, sen tror jag att de flesta tröttnar på diagnoser och nedsättande ord om människor med funktionshinder NPF och allt annat som det blandas ihop med och in i varandra.
Det hör väl mer hemma i någon annan tråd om man vill djupdyka i det ämnet.
Synd att förstöra en tråd på det sättet när man gärna vill läsa och ta del av väsentliga saker, vi vet att killen har någon typ av funktionsnedsättning med tanke på att han går på en särskola, det gör man inte om man inte är berättigad till det.
Citera
2024-03-22, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolliplutt
Hmm skumt 🤔 fast var det tidigare idag du såg henne? Dom kanske blev inplockade efter det

Ca 16 och med tanke på sällskapet (någon skrev till mig om nyheterna samma veva) så misstänkte jag föräldrarna direkt eftersom systern inte var med mamman.
Citera
Medlem
S.Jorgens avatar
Undra vad motivet är när en så pass ung tar livet av en jämnårig?
Ett slagsmål mellan två beväpnade pojkar som urartar är en sak.
När det är pojke mot tjej brukar det väl vara svartsjuka eller nån sorts våldtäktsförsök?
Har MGM gjort henne på smällen? Fått reda på det och därmed försökt ”undanröja” det?

Har läst tråden sporadiskt och den växer för varje timme. Omöjligt att hänga med i allt som skrivs.
Sorry om motiv redan avklarats!
Citera
Medlem
Citat:
Sorry om jag rycker in och lägger några ord.

Jag slänger kartong och annat på denna återvinningsstation varje månad. Att ta sig från skolan till återvinningen en torsdag kl 14:30 utan att bli sedd är svårt, men inte omöjligt.

Men är man väl vid återvinningen är det bara några få steg bort från att kliva bakom ett plank och man är "osynlig" (ett plank/träväggar som murar in containrarna likt ett = [. Förutsatt att ingen annan slänger skräp exakt då givetvis.

Bakom/runt parkeringen är ett staket/stängsel som man enkelt klättrar över på 1 sekund.

Sedan är det en äng/kohage som sluttar neråt mot järnvägen. Eftersom det sluttar neråt och man har skymd sikt av det [-formade planket kan man gå/jogga ganska ostört ner till järnvägen är min uppfattning. Markytan liknar en typisk kohage så visst, det kan vara blött och halt men det är inga större svårigheter att ta sig ner till järnvägen. Att gå från återvinningen till järnvägen tar ca 30 sekunder om jag ska gissa.

När du väl har korsat järnvägen är sikten skynd. Det är en höjdskillnad på säkert 2 meter från järnvägen till diket strax bakom. När du har korsat järnvägen där är det ca 50 meter till ån.

Jag är fortfarande osäker på vilken väg jag tror dem gick. Via MM´s parkering eller via Assbergs perrong!
Ska erkänna att när du skriver "marken i en typisk kohage" i kombination med sluttande och blött är min hjäna helt blank. Kohage för mig är Bregott-aktigt gräsbevuxet, solbelyst plant a la golfbana möjligen. Misstänker att det inte stämmer så bra?
Citera
2024-03-22, 20:07
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Håller med dig men det slog mig när jag såg bilder i tidningar när polisbilar stod på ICAs parkering, att det är typ gunnebostängsel/villa stängsel utmed den sidan. Så en kort person som Maja kanske ändå hade svårt att klättra över? Krypa under går ju inte. Men bakom Ica mot kohagen där är elstängsel med tråd som är lättare att krypa under eller mellan.
Jag observerade också typ gunnebostängsel. Men tog dem denna rutten och M och MGM inte var osams på parkeringen så räcker det ju att MGM gör ett fotstegsgrepp med sina händer och hon är över på 2 sekunder. Dessutom var detta staket något snedställt på sina ställen så jag ser inga hinder för dem så sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in