2024-03-22, 19:08
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrhjulingen
En mycket bra poäng! Om det inte fanns nån planering, utan att något gick snett på platsen, så fanns ju ingen anledning för de att smyga på vägen dit.
Absolut kan det vara så. Men tänk på att det är ungdomar som är 17-år och som då enligt vissa i tråden kanske är på en 13-årings nivå. Tar man snabbaste vägen eller tar man den fräckaste vägen till ett ställe? Allt är väldigt oberäkneligt. Man kan inte riktigt utesluta någonting..
Citera
2024-03-22, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Finns det någon info kring huruvida pojken också har en intellektuell funktionsnedsättning?

De går ju på samma anpassade skola (men olika program?) För att gå i den anpassade skolan behöver man ha en intellektuell funktionsnedsättning.
Citera
2024-03-22, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Finns det någon info kring huruvida pojken också har en intellektuell funktionsnedsättning?

(FB) Försvunna Maja hittad död i Kinna 2024-03-18 - en person anhållen misstänkt för mord.
Citera
2024-03-22, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Varför är ni så många som tror att de försökt gå någonstans utan att bli sedda?
Enl. uppgifter här eller om det var i media så var det Maja som skulle visa Tim något ”hemligt” ställe.
De kanske gått tillsammans bland många andra. Ingen reagerar på ett par som går bland andra människor.
Det är per se inget avvikande och uppmärksammas inte.

Hade de smugit och sprungit och gömt sig bakom hörn för att rusa fram mellan olika gömslen så hade garanterat fler uppmärksammat dem.

Håller med. Jag har hafr barn på skolan tidigare och runt dessa tider vid slut och start av skoldag är det hur många som helst som går till och från stationen och busshållplatser. Finns inget som skulle upplevas som märkligt å de två har sällskap, vissa genar även över rälsen för att komma ut på industrisidan, själv gjort det flera ggr. Så inget ögonbrynshöjande.
Citera
2024-03-22, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Absolut kan det vara så. Men tänk på att det är ungdomar som är 17-år och som då enligt vissa i tråden kanske är på en 13-årings nivå. Tar man snabbaste vägen eller tar man den fräckaste vägen till ett ställe? Allt är väldigt oberäkneligt. Man kan inte riktigt utesluta någonting..

Nej, de kan ha tagit vilken väg som helst. Det spekulerades om att de skulle gått bakom återvinningsstationen och ner över åkern för att inte synas, så min poäng var bara att påpeka att de kanske inte just då/än hade någon anledning att hålla sig undan folks ögon och att vägvalet därför kanske inte var på grund av att inte synas.
Citera
2024-03-22, 19:24
Medlem
Tuors avatar
Citat:
(FB) Försvunna Maja hittad död i Kinna 2024-03-18 - en person anhållen misstänkt för mord.

Ah, Greven levererar som vanligt
Citera
2024-03-22, 19:29
Medlem
jagejagets avatar
Är det någon som vet vem de andra två är som polisen plockat in? Har något nytt kommit fram om brottet?
Citera
2024-03-22, 19:30
Medlem
Citat:
Var ser du det?? Om det inte länkats till något nytt dagboksblad ikväll? Kollat igenom dagboksbladet från 22/3 som länkades på e.m. idag + dagboksbladet från Solna Tingsrätt - ingenstans finns pappans namn. Däremot står MGM:s fulla namn utskrivet och han har pappans tilltalsnamn som mellannamn. Kan du ha blandat ihop det eller läser du någon annanstans?

FÖRLÅT!! Är gammal, fet och utbränd. Tilltalsnamnet står i versaler vilket min hjärna sorterade som förkortning. ...Så pappans namn står där klart och tydligt dock inte honom man syftar på 😂
Stackars grabb.

Tror även jag att det är familjen. Att de inte gått ut med ålder skulle kunna vara ett tecken på det.
Citera
2024-03-22, 19:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jagejaget
Är det någon som vet vem de andra två är som polisen plockat in? Har något nytt kommit fram om brottet?

Lät som TRE andra - två lär vara mamzen/papzen o det är ju feel på heelaa familjen
kan det vara syskon (också)?
Citera
2024-03-22, 19:39
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Grevens sammanfattningar
Uppdaterad: 22 mars
FAQ FAQ - vanligaste frågorna om fallet
Del 1 Brottsoffret Maja. MGM Tim. Hur de kände varandra.
Del 2 Bilder/sociala medier

Del 3 Försvinnandet. Tåg, busshållplatser
Del 4 Polisarbete. Sökningar. Fyndplats. Majas mobil
Del 5 Flashbacks användare om fyndplatsen/koordinater

Del 6 Tingsrätten/häktning/domstolsprotokoll

Vi har en klar bild av tidpunkten när Maja försvann och när föräldrarnas polisanmälan gjordes.
Men hur ser tidsaxeln ut för MGM?
Han sågs lämna skolan och med bl.a Maja gå mot hållplatsen, var sågs han nästa gång den dagen.
O framför allt när och med vilket färdsätt tog han sig därifrån, vid vilken tidpunkt kom han hem?
Citera
2024-03-22, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskenivattn3t
Tro mig, jag vet! Att polisen inte gjorde någonting är skandal, men som ni redan märkt är dessa sverigevänner omöjliga att ändra åsikt på. En polis hade kunnat skjuta någon i huvudet och de hade ändå hittat på ursäkter till varför denna person inte begått något misstag. Mark är en lugn kommun, så det fanns garanterat möjlighet att skicka ut poliser på ett sökuppdrag efter Maja - men de valde att skjuta upp det. Med facit i hand hade det säkert inte spelat någon roll även om de skickat ut folk direkt då tjejen redan var död, men detta var ingenting vi visste så hon hade lika gärna kunnat ligga där avtuppad

Du menar som när Erik med Downs syndrom anmäldes försvunnen? 😑
Citera
2024-03-22, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ComeOnSense
FÖRLÅT!! Är gammal, fet och utbränd. Tilltalsnamnet står i versaler vilket min hjärna sorterade som förkortning. ...Så pappans namn står där klart och tydligt dock inte honom man syftar på 😂
Stackars grabb.

Tror även jag att det är familjen. Att de inte gått ut med ålder skulle kunna vara ett tecken på det.

Ingen fara, vet hur det kan vara!

Tror att kanske både åldern och att det är just hela familjen som är anhållna kan ha betydelse. De vill väl kanske ha mer på fötterna innan de släpper något mer konkret, annars kan det ju bli riktigt svettigt där i trakten för familjen om de hängs ut och sen släpps för att det visat sig att de är oskyldiga. För jag tror inte att folk skulle vara nådiga... Som det är nu kan det ju faktiskt lika gärna vara 3 kompisar till MGM eller vem som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in