Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Det kan finnas vittnen som sett BO och mgm gå mot fyndplatsen men att Polisen inte berättat om det.
Har du varit vid ICA och återvinningsstationen på parkeringsplatsen nära fyndplatsen?
Om så, bedömer du det som möjligt att gå över ängen där eller är det mer sannolikt att de har gått via Assberg station?
1. Ja det är klart. Och det borde verkligen finnas nån som har sett något så jag tycker att dom borde kunna få reda på hur dom gått, om det varit någon mer mm.
2. Ja.
Om dom har gått över ängen (som är en hage och går ganska brant ner) så måste dom ha klättrat över taggtråd, alternativt vikt undan taggtråden.
Den var vikt åt sidan på ett ställe men antar att det skett när polisen kört in.
Jag tror inte att man går genom den hagen om man inte vill att någon ska se en..
Jag var även nere vid stationen och tror att dom gått den vägen. Då är det raka vägen från busshållplatsen, lite uppåt och sen ner mot spåren å sen har dom nog gått längs med spåren.
När man kommit över vägen från busshållplatsen och ca 100 meter till så är det ganska folktomt så där skulle han t.o.m. kunnat dragit med henne mot hennes vilja utan att nån sett.
Om dom gått vägen över ICAs parkering tänker jag att dom gått direkt till höger efter kurvan som går till parkeringen och sedan ner mot spåret/vattnet efter den lilla skogsdungen.
Där kan man gå ner utan att taggtråd är i vägen. Det är t.o.m. lite upptrampat där.
OBS. Detta är bara mina egna spekulationer utifrån hur det ser ut på plats.