2024-03-22, 18:00
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Efter en intervju på Youtube får nu artisten hård kritik på Sociala medier.
Kända Profiler rasar mot Dogge efter de sett Intervjun.

Intervjun:
https://www.youtube.com/watch?v=a57xxmbPUi4

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/y6LMrJ/dogge-doggelito-far-kritik-berattar-om-sex-med-en-tjej-i-ett-talt-hon-ville

Vad säger ni?

Har Dogge några hjärnceller överhuvudtaget?

Om de tjatade tills tjejen gav sig,
så skulle det i dagens läge,
räknas som våldtäkt.

Det dummaste är ju att han inget ångrar,
utan har roligt åt det,
till och med skrattar åt detta,
säjer allt.
Självklart borde han ju be tjejen om ursäkt.

Jag tror han har gjort bort sig totalt,
och,har säkert gjort sitt ett bra tag framöver!

Får se om sommarens turn'e ens blir av,
tror andra artister kommer hoppa av.
Citera
2024-03-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
I så fall har Dogge blivit sexuellt utnyttjad som 7-åring. Vilket också gör det hela anmärkningsvärt att ens berätta.
Det finns de som inte uppfattat att de blivit sexuellt utnyttjade förrän någon förklarat det för dem.

Om man är en 5-årig flicka och blir sexuellt skändad, kan hon förstå att hon blivit utsatt för ett grovt brott? Antagligen inte, flickan förstår inte ens att detta är onormalt. En 5-åring har långt ifrån våra rerensramar.

Om nu Dogge var 7 år när det hände så visste han inte ett dugg av vad lagarna var då och ännu mindre vad lagarna är idag, och med mycket strängare socialt stigma det innebär på toppen av det.

Varför skulle inte Dogge kunna berätta att han hade sex som 7-åring med en "mycket äldre flicka" med ett skratt? Han kanske tycker det är roligt. Men lagen skulle inte (eller borde inte) ta hänsyn till vad ett sexualoffer tycker.

Precis som man inte skulle låta en 13-årig flickas åsikter om att hon har en 22-årig pojkvän som hon älskar och haft sex med frivilligt skulle komma emellan ett åtal om våldtäkt (enligt den relativt nya lagstiftingen som jag förstått den).
Citera
2024-03-22, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vilken jävla dåre. Pratar om en gruppvåldtäkt som han med nöje deltog i som barn.

Ge dig, dom knullade en hora som själv ville bli knullad.
Citera
2024-03-22, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
räknas som våldtäkt
.

utan har roligt åt det,
säjer allt.

Nej där har du fel, det är fastställt att tjatsex inte är våldtäkt.
Citera
2024-03-22, 18:13
Medlem
Vidrigt gjort av dessa sjuåringar. Kan sjuåringar ens ha sex? Låter helt sjukt alltihop.
Citera
2024-03-22, 18:14
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Fast ... yttrandefrihet? Märker du inte hur du har påverkats av tokvänstern? Ska vi verkligen hålla på och censurera alla som pratar?
Det där gamla tjatet,alltså, den synen vi hade då på kvinnor är förlegad,thats it
Citera
2024-03-22, 18:19
Medlem
Blir ingen mer Cykel på Köpet där inte. Hoppas han är rökt för all framtid.
Citera
2024-03-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casualsblood
Blir ingen mer Cykel på Köpet där inte. Hoppas han är rökt för all framtid.
Jag började faktiskt gilla Doggelito pga av den reklamen. Låter kanske märkligt, men att han sålde ut sig och skämtade och gjorde sig till en pajas fick mig att faktiskt gilla honom mer.

Kanske för att han slappnade av.

Hursom, rolig reklam i alla fall.
Citera
2024-03-22, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så är det säkert.
Personligen har jag dock i min närmsta krets pojkar som blivit utsatta - så just det biaset hittar du inte hos mig.
Ingen av dem jag känner skulle dock berätta om sin utsatthet som "något ballt man gjorde förr .. hehe"

Det jag reagera på när Dogge sitter och ljuger i hop sin historia är just hans dåliga omdöme med hänsyn till hur barn utsätts och att de flesta barn ser det inte som "en ball grej".

Vi låtsas att det han berättar är sant.

1) Hur upplever de andra barnen incidenten nu i efterhand?
2) Om tjejen tjatades till att vara med killen med gips - hur frivillig var hon då?
3) Hur känner sig killen med gips som först ratas, sedan utsätts för ett övergrepp som framtjatats av hans kamrater - trots att tjejen inte ville ha honom i närheten. Hur upplever han ett övergrepp som framtvingats av hans kamrater?
4) Dogge kallar tjejen "lösaktig" - vad ger det för signaler till barn och unga som har Dogge som idol? Vad säger det om hans kvinnosyn? "Lösaktig" var inte ett ord man använde om tjejer på 80-talet, sexuellt var vi mycket friare i synen på att ligga än man är idag - även om tjejer sällan hade så många många olika ligg (tydligen är 100 och fler inte onormalt) som tydligen är vanligt idag.
Så vad förmedlar han med det uttrycket om kvinnor och om sin syn på kvinnor.

Om hans story är sann så riskerar ju han att riva upp ett rejält trauma hos övriga - i synnerhet för pojken i gips.

Det hans dåliga omdöme jag vänder mig emot - alldeles oavsett om storyn är sann eller inte. Inte hans roll i det hela.

Fast du vet att han gjort sig känd som rappare och musikartist va och inte som en av landets främsta socionomer eller chef över socialstyrelsen?

Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
’När flickan sa nej tjatade han och vännerna tills de fick ett okej.’ - Dogge Doggelito (Aftonbladet)

Vad fan har han mer gjort som inte ens har kommit fram… SÅ jävla äcklig och skadad 😤

Det som är äckligast är alla som kommer från ett välordnat medelklasshem och anlägger och angriper med ett vuxenperspektiv gent emot någon som var sju år och levde i en helt annan värld, i en helt annan tid.
Citera
2024-03-22, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
räknas som våldtäkt.

utan har roligt åt det,
säjer allt.

Fast Dogges publik består väl till väldigt liten del av PK-akademiker? Inbillar jag mig?
Citera
2024-03-22, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leanderine
Tidsandan i början av 1980-talet var inte gynnsam jordmån för offerkofteri. Hade det hänt nu hade det varit en enda sörja av traumatiserade barn med men för livet. Pojkarna var mest troligt stolta och glada över att ha knullat.

Jag tvivlar dock starkt på att en femtonårig tjej verkligen ville ha sex med en bunke lågstadieungar. Kanske var hon förståndshandikappad och trodde att hon skulle få kompisar om hon låg med dem? Det är en sorglig berättelse.

Det fetade. Tror du är något på spåret här. Han säger ju ”alla gillade henne”, ”hon var lätt”. Oerhört sorgligt, ja. Dogge behöver fundera några varv över varför han garvar åt händelsen. Undrar om kvinnan lever idag.

Att utgå från schablonen att alla pojkar var stolta och glada tror jag däremot inte på. Någon/några kanske var det, andra kanske kände obehag, en annan rädsla. Grupptryck är oerhört starkt.
Citera
2024-03-22, 18:30
Medlem
Jag vet inte om jag ska tro på det där, han
var alltså 8 år och hon 15. I den åldern väääldigt stor åldersskillnad.
Antingen en friserad version eller så har det
inte hänt, han ville bara skoja till det.
Han verkar skön och avslappnad på något vis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in