2024-03-21, 17:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Scb uppgifter är alltid lägre, jämför du med avtalen så ser du att det inte stämmer!

Nej det stämmer inte, som du kan läsa på deras sida för lönesök så inkluderar de alla tillägg, OB mm, dvs den genomsnittliga totallönen för yrkesgruppen ifråga.
Citera
2024-03-22, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeSuckz
Där jag jobbar är det nyproduktion och svenska hantverkare på plats så dessa löner på 50k är vanligt.

Ska du jobba privat är det en annan femma
Det är inte konstigt att allt har blivit dyrt nuförtiden. Om en målare har över 310- i timlön...
Citera
2024-03-22, 08:59
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filantropen888
En jag jobbar med nu snittar 20 tusen svart i månaden plus inkomsten från sin anställning.
Man kan som ung lärling bo hemma hos sina föräldrar billigt och samtidigt lära sig yrket och börja ta egna jobb vid sidan om. Som med allt annat så handlar det om hur man lägger upp sitt liv, de flesta som tjänar pengar bränner det ändå och då spelar det ingen roll hur stora inkomster man har men är man lite smart och investerar som ung så kan man snabbt bygga upp flera passiva inkomster. På så sätt är målaryrket och liknande bra för man börjar fort tjäna pengar istället för att gå långa utbildningar föra att sedan klättra karriärmässigt.

Alltså problemet med hantverkarjobb är ju att det INTE är passiva utan du behöver vara på plats svart eller vitt fysiskt. När jag tänker på passiva inkomster så ser jag youtube, affiliates, dropship där du kan sitta i soffan och max trycka på en knapp.

Hursomhelst förstår jag din övriga poäng med svart/vitt och lägga undan som ung.
Citera
2024-03-22, 17:39
Medlem
Det är väl bara att gratulera om målare är dagens överklass. vad som förvånar mig är att det icke är få i dagens samhälle som väljer detta yrke. Utbildningen är ringa och lönen är hög.
Varför föredrar folk arbetslöshet eller yrken med lägre lön......?....
Citera
2024-03-22, 23:25
Vincent Van Goghs tavlor är ju de dyraste konstföremålen som går att köpa idag... Så visst finns det kosing att dra in.
Citera
2024-03-23, 00:11
Medlem
killawifes avatar
Allt är ju relativt. Men jag skulle nog säga som så att med tanke på vad arbetet består av och att man som regel är helt slut i kroppen efter 50 så tjänar man rätt dåligt.

Om jag hade hoppat på målaryrket igen så hade jag nog högst troligen kunnat räkna med en månadslön på ca 35.000:- vilket är 3000:- mer än mitt förra jobb i kundservice. Värt? ABSOLUT INTE!!!
Citera
2024-03-23, 18:18
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Det är inte konstigt att allt har blivit dyrt nuförtiden. Om en målare har över 310- i timlön...

Om du tror att det är timlönerna som är problemet är du helt tappad.

Vad bankerna har gjort har förstört för alla. En riktig jävla depression behövs där banker och alla åker med ner.

Alla jävla räntebesked räddar situationen och sen ska allt öka i pris mer o mer. Kolla ska du se
Citera
2025-04-05, 21:32
Medlem
38 i månaden fast lön. varannan eller var tredje månad ett extra kneg på 5-20.000 pratar för min egen del
Citera
2025-04-05, 21:58
Medlem
Jag känner en målare och misstänker att han har mentala problem.
Citera
2025-04-05, 23:33
Medlem
När jag slutade som timanställd snickare för 4 år sedan hade vi 215kr i timmen... Målarna tjänade oftast mer eftersom de oftast hade accord,, mest tjänade rörläggarna. målarna ca 240kr Tim. röris säkert 260kr Tim. 4 år sedan. i gbg.
Citera
2025-04-06, 13:02
Medlem
karlsoons avatar
En 35 000 får du iaf ut som målare. Det är en helt okej lön.
Citera
2025-04-09, 12:52
Medlem
Jag jobbade på storbygge som snickare, och där tjänade de fullärda 245 kr timmen, inte ackord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in