Citat:
Ursprungligen postat av
Barents
Ingen skyldig delar med sig av en våldtäkt, så själva delningen är snarast bevis för att det som skedde är korrekt beskrivet. Ingen berättar frivilligt en historia om ett brott, men ändrar på detaljerna så att han verkar oskyldig.
Oavsett, det finns många inblandade i denna berättelse och sannolikt kommer andra personers version av vad som hände fram under veckan. FB kan väl agera detektiver.
Jag tänker på slutet av boken Min barndom av Jan Myrdal. han avslutar med antagligen hans livs starkaste minne. Han sitter som liten kille på en höskulle och en äldre (om jag minns rätt) tjej kommer fram. "Nu ska vi mjölka kon" och gissa vad hon gjorde med lille Jans lille Jan.
Tada. Även unga tjejer är intresserade av sex. En chock för alla feminister.
Jag är själv uppväxt i "orten".
Sånt här ses inte som våldtäkt i orten.
Våldtäkt för dem är nån snubbe som gömmer sig i nån buske under natten och hoppar på nån förbipasserande kvinna.
Det här är mest en kul historia som man delar med sig av. Skitsamma om flickan hade missbruksproblem, "daddy issues", förståndshandikapp, sårbarhet för grupptryck osv. Från Dogges perspektiv var det en liten slampa som lätt kunde övertygas till att knullas av hela gänget.
När Dogge sitter där i soffan och delar med sig verkar han dock glömma att Youtube-publiken inte bara är Ahmed, 16 år, i Botkyrka, som kommer tycka att Dogge är kul och häftig för att som barn ha gangbangat en flicka.
Det är även Stina, 34 år, som ser genusproblematiken i det hela, och Åsa, 51 år, som ser 8 unga män och en ensam liten flicka.
Det är först efteråt som Dogge inser hur jävla korkat och omdömeslöst det var att berätta den historien med den tonen. Och då börjar efterhandskonstruktionen. Hon var 15, han var 7, hon insisterade osv. Snart kommer han väl ta på sig offerkoftan med och berätta om hur det här faktiskt har traumatiserat honom och ligger bakom många av hans snedsteg.
Du tror att fler inblandade kommer ge sina versioner?
Det tror inte jag. Jag tror inte att ens 50% av historien är sann.
Ja, unga flickor är också intresserade av sex. De som går hela vägen har utsatts för övergrepp tidigare, därav deras beteende. Andra är bara nyfikna på könsorgan.
Som 8 åring tog jag och en jämnårig flicka av oss kläderna och riktade våra könsorgan mot varandra skrattandes. Det är dock en bit ifrån Dogges gängknull.