2024-03-21, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Hanna är ju ganska stillasittande och sitter gärna mycket i soffan. Kan det kanske vara en bidragande faktor till att hon fortfarande har lite problem?

Eller hur. Har skrivit det förut men jag fick grad 3 och promenerade 2-3 timmar varje dag och gjorde knipövningar och är helt återställd. Lat-hanna och hennes sköte/underrede har ju varit parkerade i soffan i ett halvår
Citera
2024-03-21, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Hanna är ju ganska stillasittande och sitter gärna mycket i soffan. Kan det kanske vara en bidragande faktor till att hon fortfarande har lite problem?
Garanterat. En behöver röra sig och göra knipövningar speciellt om man har försvagad muskulatur så det vore inte konstigt om hon drabbats av det
Citera
2024-03-21, 18:10
Medlem
Så märkligt sätt att hantera smärta också, att ta till bedövningssalva innan man kontaktar vården. Har aldrig hört om någon som använt bedövning på det sättet, sex månader efter förlossning för att kunna ha jeans??
Citera
2024-03-21, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grurrar
Vården har inte haft koll på HT på länge så nu dök förlossningsskadan upp igen från ingenstans! Snark... Tror hon kryddar på den här förlossningsskadan rätt mycket dels för att hon inte har ett skit att göra content om längre på sin tråkiga instagram, och också för att hennes bekräftelsebehov från vården inte är tillfredsställt nu när hon inte är i IVF/gravidsnurran längre. Kanske fjäska till sig en liten sjukskrivning så KevinKrabba måste vara FL igen. (Känns som att jag måste förtydliga det här men OBS jag spekulerar såklart bara)

Soooom vi har väntat på detta! 🤣
Absolut används det för content! Tror det va jag o krokodilen som sist Hanna använde det dividerade här om hur länge det skulle dröja till nästa gång!!
Det här kommer vara en följetong!! 🤣

Edit: tror hon skyller på förlossningsskadan för o slippa ligga…. Just saying…
Senast redigerad av 1891-019 2024-03-21 kl. 18:56.
Citera
2024-03-21, 18:54
Medlem
Har alltid undrat varför hon inte integrerar med andra morsor, typ på öppna förskolan eller så? Stackars Larre kommer ju bli helt introvert 😶 Men ändå lite kul att hon gnäller över att ljudet på babyleksakerna är så förbannat högt men ändå inte vågar ha musik på i bilen 🤣
Citera
2024-03-21, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petgrief
Nope jag ser kontot! Eller ja det är ju dolt men inte borta.

Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Kan man ens kalla en grad 2 bristning för förlossningsskada? Alla spricker ju något så att säga att alla har förlossningsskador stämmer ju inte. Men ht måste krydda som vanligt

Minns inte ens vilken grad jag fick men antar 1 iom att jag fick sy 3-4 stygn direkt efter förlossningen, tog alvedon 2 ggr och egentligen bara för att en gullig sköterska kom in med dom när vi låg på BB ett par dagar och solade bort gulsoten. Tog en långsam promenad på nån timme när vi kom hem vilket kändes lite så kanske var i överkant men sen var jag typ återställd.

Gillar eg inte att ifrågasätta andra kvinnors smärta för vi får ändå gå runt och ha olika sorters ont för att vi är just kvinnor, men den här jojo-skadan HT har drabbats av kommer ju oftast lägligt tillbaka när hennes content är extra torrt…
Citera
2024-03-21, 19:30
Medlem
Vill inte se Hanna äta jordgubbar. Ge oss Lasse som smakar jordgubbe!
Citera
2024-03-21, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
Minns inte ens vilken grad jag fick men antar 1 iom att jag fick sy 3-4 stygn direkt efter förlossningen, tog alvedon 2 ggr och egentligen bara för att en gullig sköterska kom in med dom när vi låg på BB ett par dagar och solade bort gulsoten. Tog en långsam promenad på nån timme när vi kom hem vilket kändes lite så kanske var i överkant men sen var jag typ återställd.

Gillar eg inte att ifrågasätta andra kvinnors smärta för vi får ändå gå runt och ha olika sorters ont för att vi är just kvinnor, men den här jojo-skadan HT har drabbats av kommer ju oftast lägligt tillbaka när hennes content är extra torrt…

Och ingen, INGEN inom sjukvården/förlossningssvården använder begreppet "grov".. bara HT som drabbas av "grov havandeskapsförgiftning" och en "grov grad 2 bristning".
Alla har såklart mer eller mindre besvär även från mindre bristningar men att faktiskt kalla det förlossningsskada tror jag man behöver ha bekräftata av en gynekolog efter man läkt osv.

Och bedövningssalva för att kunna använda jeans?! I say no more
Citera
2024-03-21, 19:49
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammanmiia
Och ingen, INGEN inom sjukvården/förlossningssvården använder begreppet "grov".. bara HT som drabbas av "grov havandeskapsförgiftning" och en "grov grad 2 bristning".
Alla har såklart mer eller mindre besvär även från mindre bristningar men att faktiskt kalla det förlossningsskada tror jag man behöver ha bekräftata av en gynekolog efter man läkt osv.

Och bedövningssalva för att kunna använda jeans?! I say no more

Hon säger grov om saker när det egentligen heter grav. Stör mig på det.
Citera
2024-03-21, 19:59
Medlem
Fd verkar inte hålla sig borta ifrån hennes influensakontot iaf. Man ser att hon börjar följa folk och slutar osv så hon är inte så ”inaktiv” som hon ville vara just saying…
Citera
2024-03-21, 20:18
Medlem
FruKrokodils avatar
Nej alltså, att se någon annan vuxen testa vanliga jordgubbar och sen slafsa runt i en tallrik med mjölk är otroligt låg underhållning.

Ser att följarantalet ännu sjunker så strax är hon nere på under 70 k.
Citera
2024-03-21, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Nej alltså, att se någon annan vuxen testa vanliga jordgubbar och sen slafsa runt i en tallrik med mjölk är otroligt låg underhållning.

Ser att följarantalet ännu sjunker så strax är hon nere på under 70 k.

Hon har väl sett andra influencers stå och röra skeden i en lagad gryta för att visa konsistensen. Och hon gör det i en tallrik med mjölk, tror faktiskt att alla vet konsistensen på mjölk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in