Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Ja det är automatisk selektering i många nivåer. De kan välja ut alla in en viss kommun i ett visst åldersintetvall som har ett visst förnamn (blir lätt att komma ihåg under dagen) som har ett känt telefonnummer. De som svarar och inte snabbt lägger på luren jobbar de vidare med.
Hittills har jag alltid ihärdigt spam-anmält email med konstiga emailadresser och med tiden blivit befriad från den mesta skräppost. Men nu när jag förstår upplägget bättre kanske jag vågar mig på att spela lite senil nästa gång jag uppmanas att ta kontakt i något bluffmail.
De har alltså frångått detta med att ringa upp och snabbt lägga på (för att få den uppringda att ringa åter) för att övergå till att skicka mass-sms med innehållet att mottagaren blivit utsatt för någon sorts bedrägeri.
Citat:
Ursprungligen postat av
pingvinen
Nej, tvärtom. Uppehåll som så länge som möjligt genom att spela villig men korkad. Varje minut du håller kräket upptagen så räddar du ett annat offer..
Nej, den lilla tiden du uppehåller tar de igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hurt-Åke
Skämtar du? Det handlar givetvis om MYCKET lägre andel. Kanske en per tusen på sin höjd.
De skickar ut stora mängder SMS. Endast de mest godtrogna ringer och endast de mest godtrogna av dessa låter sig luras.
Vi får aldrig höra den stora mängd samtal som inte leder någonvart och vi får aldrig se alla de drivor av människor som som bara skrattar åt bluff-SMS:en.
Precis, men det hjälper ju inte den som blivit lurad.