2024-03-21, 13:11
Medlem
Jag gråter när när läser detta. Vi ville hjälpa deras föräldrar, nu sviker deras barn oss totalt. Jag har blivit rasist. Hatar numera denna samling av otacksamma B - människor. Måtte karma drabba dem.
Citera
2024-03-21, 13:18
Medlem
BubblesDeVeres avatar
Men hackaren har ju även kontroll över deras telefoner. Hur funkar det då dessa är frikopplade från datorn? Han lägger ju på luren åt tanten vid något tillfälle...
Citera
2024-03-21, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BubblesDeVere
Men hackaren har ju även kontroll över deras telefoner. Hur funkar det då dessa är frikopplade från datorn? Han lägger ju på luren åt tanten vid något tillfälle...
hur vet du att dom är frikopplade när dom sitter vid datorn
Citera
2024-03-21, 13:34
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jag tror jag är kär. Jag älskar dig Hackare Samurai. Att gratis ge bort hela din fritid för att hjälpa okända gamla svenskar som samhället struntar i, att fjärr-lägga på luren när Agda ska ge bort sin samlade livs-förmögenhet 200k utan ett enda tack, det är stort. Och svenskt.

Jag älskar svenskar och deras ärlighet och noggrannhet, intelligens och rättspatos.

Jag hatar zigenska pojkar feta 19-åringar med fläsket som hänger, som stjäl pengar av 80-åringar. Jag ska knulla din mamma bro.

Jag hatar bankerna som har skapat ett system som 70-åringar inte klarar, bara så att bankerna kan lägga ner några kontor till och tjäna ytterligare några miljarder till sina aktieägare.

Jag hatar svenska polisen som tar 8 månader på sig innan tillslag trots världens bästa information.

Jag hatar svenska politiker som diskuterar flyktingar istället för ett säkert Sverige för gamla.

Underbart TV-program. Jag tror jag är kär i Sverige igen. Tack Samurai, du ger mig hopp.
Förtjänas att lyftas igen!

Fokuset och vurmandet för gökungarna är helt sinnessjukt och måtte folket få sin hämnd!
Citera
2024-03-21, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Det där var faktiskt en bra ide.
Kollar man på Youtube så finns det många före detta kåkfarare som har sina egna kanaler. Oftast amerikaner. Då sitter dom där med sina tatueringar, anabolastinna kroppar och skryter om hur häftigt det är att ha suttit i fängelse.
Hur coolt det är att få spöa sexförbrytare och pedofiler.
Dom skall vara så jävla häftiga.

Men i själva verket så är dom ju lika stora assholes dom också.
Ändra hela strukturen på fängelset så att det blir mer militäriskt. Strikt som på ett kompani. Dom skall sköta allting själva.
När cellerna öppnas på morgonen så skall dom fan stå i enskild ställning ute i korridoren. Och all form av gängbildning som brukar förekomma speciellt i amerikanska fängelser skall motverkas direkt.
Alla är likadana. Ingen skall vara häftigare än någon annan. Dom sitter där och skall avtjäna sitt straff. Punkt.
Helt seriöst. Skall dom ha någon chans att komma tillbaka till ett vettigt liv utanför murarna så måste dom lära sig disciplin.

Exakt, win-win. Vill de ha yoga, gym osv så kan de få ha det när de är klara med sina obligatoriska sysslor för dagen såsom tvätt, disk, skörda, odla, matlagning, städ osv . Ärligt talat tror jag att de faktiskt skulle bli lyckligare av detta då det skulle skapa mening. Men jag tycker det borde vara så främst av ekonomiska skäl och att det om något är motiverat att dra in pengar på, istället för på sjukvård och skola.
Citera
2024-03-21, 13:39
Medlem
BubblesDeVeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000

Ja men allt börjar med att de får ett SMS med ett nummer som de ska ringa. Sen tar ju bedragaren det därifrån och guidar dem på datorn tills de själva har kontroll över datorn. Bedragaren pratar kanske via datorn så jag förstår att hackaren skulle kunna lägga på dennes lur men i inslaget får dom det att låta som att han lägger på tantens telefon.
Citera
2024-03-21, 13:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Vad är skillnaden? Det är ju samma degenererade kretiner.

Såsom du skriver gör du det bara lätt för vänstern att påstå att all kritik mot programmet är rasistisk. De är inte romer eller somalier, de har MENA-ursprung och från Balkan. Man behöver inte använda rasistiskt språkbruk heller, det tackar vänstern för så kan de argumentera mot rasism istället för att diskutera problemet…
Citera
2024-03-21, 13:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vimmelkant
I PK-världen finns alltid möjlighet att sätta logik och fakta ur spel. Balkan och andra som rimligen borde ses som vita brukar kunna få fribrev från "vithetsnormen" - vetifan hur det går till men vissa med bakgrund från balkan mfl områden verkar ha tagit snacket om "vithet" till sig och många försöker ge sken av att de själva inte är "vita". En hel del verkar dessutom komma undan med det.

Haha, samtidigt finns det serbiska fascister och jag har träffat många med ursprung i Balkan som är rasister och inte vill ha utomeuropeisk invandring, betonar att de är européer och de vill heller inte att deras barn ska gå i skolan med araber…
Citera
2024-03-21, 14:01
Avstängd
farmenSebastians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Hur har hacket gått till?
!

Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Det finns massor av metoder.. jag tror inte han vill avslöja hur han gjort.

Exempelvis kan man scanna IP adresser efter öppna portar. En enskild IP eller en range. Därefter kan du testa att injicera skadlig kod (trojan) och ta över datorn. Därifrån kan du ta dig vidare inom nätverket till andra datorer eller telefoner.

Men det finns massor av metoder, som sagt. Vissa över nätet. Andra via social engineering. Andra via fysisk tillgång.

Därtill finns 0-click zero day exploits om man har tur och sitter på en sådan. Då är det omedelbar tillgång utan att offret ens behöver trycka på något eller ladda ned något.

Citat:
Ursprungligen postat av Indweller108
Finns det nån tråd där de diskuterar hur hackaren tog sig in i deras interna nätverk? För att ta sig in i deras nätverk måste han först på något sätt ha fått tag på externa IP-adressen till deras router

Du gissar mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av BubblesDeVere

Citat:
Ursprungligen postat av chunky000

1. Hackaren kanske själv blev "phishad" eller hjälpte en anhörig som fick SMS.
För att på så vis "låta" bedragarna fjärrstyra en dator och lyckats sen angripa dom tillbaka.

2. Mer sannolikt är att Hackaren själv, har en hel del klienter och system under sin access. Och av en slump såg att ett av dessa är kriminella

3. Mindre sannolikt, i fallande skala är att hackaren tex fått en laptop stulen.
Dessa babbar verkar ju vara sådant kräk som själva, eller indirekt sysslar med häleri. De kommer över en laptop , eldar på webcamen och använder den själva.

Utan att inse den kan fjärrstyras.

4. Han lär ha en sk R.A.T på minst en windowsklient.
Detta ansluter ut, tillbaka till han som en sk backdoor och tillåter access på målklienten.

5. Han bör ha en slags förenklad dashboard, för att lista och gruppera sina angripna datorer. Där man kan hantera en stor mängd system, sortera på deras wan-ip. Etc.

6. Därefter har han troligen fått upp intresset av dessa herrar, och manuellt (aktivt) valt att ansluta och göra sk lateral movement.
Angripa fler hostar.
Spara deras aktivitet, surfvanor, konton, mejl, lösenord mm.

Div MITM för att även plantera mera bakdörrar på routern. Mer tveksamt på en android? Sålänge dom själva inte laddar sina mobiler via datorn , mindre noggranna med bluetooth tillbehör/headset så hackaren dessutom kunnat öppna ADB- och fått access till mobilen.

7. Antingen är det ju headset, eller en softphone dom använt?

Kanske inte nödvändigtvis behövt hacka en enskild smartphone om dom ändå använder windows@link to phone. Eller desktopbaserad telefonprogramvara.

Verkar ju så. Då kan man ringa och hantera samtal på ett mer komplext sätt. IP telefoni. Ringa in/ut med olika spoofade nummer. Koppla till kollegorna. Etc
Citera
2024-03-21, 14:04
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Förtjänas att lyftas igen!

Fokuset och vurmandet för gökungarna är helt sinnessjukt och måtte folket få sin hämnd!
Inte bara mot de kriminella blattarna, utan även mot deras möjliggörare, för att använda ett modernt uttryck. Dvs hela mediasfären ( public service inkluderat ), journalisterna, reklambranschen, politikerna ( alla vet vilka ) och kändisarna ( alla vet vilka ).
Citera
2024-03-21, 14:08
Medlem
Inte ett ord om att Offentlighetsprincipen lagt all grund för att liknande kan pågå.
Citera
2024-03-21, 14:17
Medlem
Fartarallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jag tror jag är kär. Jag älskar dig Hackare Samurai. Att gratis ge bort hela din fritid för att hjälpa okända gamla svenskar som samhället struntar i, att fjärr-lägga på luren när Agda ska ge bort sin samlade livs-förmögenhet 200k utan ett enda tack, det är stort. Och svenskt.

Jag älskar svenskar och deras ärlighet och noggrannhet, intelligens och rättspatos.

Jag hatar zigenska pojkar feta 19-åringar med fläsket som hänger, som stjäl pengar av 80-åringar. Jag ska knulla din mamma bro.

Jag hatar bankerna som har skapat ett system som 70-åringar inte klarar, bara så att bankerna kan lägga ner några kontor till och tjäna ytterligare några miljarder till sina aktieägare.

Jag hatar svenska polisen som tar 8 månader på sig innan tillslag trots världens bästa information.

Jag hatar svenska politiker som diskuterar flyktingar istället för ett säkert Sverige för gamla.

Underbart TV-program. Jag tror jag är kär i Sverige igen. Tack Samurai, du ger mig hopp.

Den tjocke ser ju ut att vara 30. Skumt folkslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in