2024-03-21, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Trovärdigheten är nog lika med noll om det uppstår ett sådant scenario, i det aktuella fallet så har kvinnan dessutom träffat BO flera gånger i hans hem och har i efterhand påstått att hon har blivit våldtagen flera gånger samtidigt som hon har haft ett förhållande och barn med en annan man.

I det aktuella fallet så har det inte heller blivit något resultat av hennes anmälningar och inte heller blev det något besöksförbud. Det säger nog mesta om tyngden och trovärdigheten i hennes påståenden.
Åklagaren skrev ju av fallet med anmälan om kontaktförbud. Vad jag kan utläsa så skulle kontaktförbudet kunnat ha anmälts i samband med våldtäktsanklagelsen. Våldtäkten blev ju inte styrkt och därmed faller också ansökan om kontaktförbud.

4.5 Avslagsbeslut utan utredningsåtgärder

Åklagaren bör omgående då ansökan inkommer ta ställning till om det utifrån uppgifterna i ansökan finns förutsättningar för ett kontaktförbud. Så
snart beslutsunderlaget är tillräckligt bör åklagaren fatta beslut i ärendet. Om
det saknas förutsättningar att meddela ett kontaktförbud bör ansökan avslås
direkt utan att utredningsåtgärder såsom exempelvis förhör med förbudspersonen genomförs. Så kan exempelvis vara fallet då en ansökan om kontaktförbud inkommer parallellt med en anmälan om brott och där omständigheterna kring och digniteten av anmäld brottslighet innebär att det redan från
början står klart att det saknas förutsättningar att bevilja ansökan.
Med en sådan hantering blir handläggningen mer effektiv och resursbesparande för både polis och åklagare.

Här finns mycket mera om just ansökan om kontaktförbud.

https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/rattspromemorior-och-rattslig-vagledning/rav-202301-kontaktforbud.pdf
Citera
2024-03-21, 17:18
Avslutad
Kan det vara så att WK har gjort alla dessa anmälningar mot AA för att bevisa sin oskuld att hon inte haft en frivillig relation med AA. AA ska beskrivas som ond. Här skulle FV kunnat ha krävt av WK att hon skulle förgöra AA. När anmälningarna blev resultatlösa så kanske inte FV var nöjd med det. Därför arrangerades ett möte med WK FV och AA. Här skulle AA förklara sig (ett så kallat förnedringsmöte). Det gjorde han inte och därmed så hamnade han i väskan. Man tog helt enkelt lagen i sina egna händer.
Citera
2024-03-21, 17:27
Medlem
https://www.mitti.se/nyheter/vaskmordet-polisen-fortsatter-sakra-bevis-i-lagenheten-6.3.211656.72e093620d

Jag hade först mina tvivel och tänkte att mordet begåtts utomhus. Men…
Teknikerna fortsätter att säkra bevis i lägenheten 10 dagar efter mordet. Tänker att polisen borde väl släppt bostaden för längesen om inte mordet faktiskt ägt rum just i parets bostadsrätt där i Nacka?
Citera
2024-03-21, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Vad som än händer så kan vi väl konstatera att köparna har blivit dunderscammade? Även om det bara var handpenning som försvann så förvandlade de ju deras nya hem till en brottsplats som gjort dem hemlösa nu i flera dagar om jag tolkar Mitt I-artikeln rätt (dvs att de hittat på nån "annan lösning" typ sova hos släktingar etc). De har ju försatt köparna i en situation där allt är förlust, vare sig de lyckas dra sig ur det hela eller inte så är de indragna i en mordhärva, något som MGM & MGK visste skulle hända men knappast brydde sig om då de hade Copacabana på hjärnan. Tråkigt för köparna, decenniets nitlott...

mickenyqvist har tydligen blivit avstängd men jag undrar vad han menar med att de misstänkta paret på flykt har copacabana på hjärnan? Eller någon som vet vad copacabana är?
Citera
2024-03-21, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Jag tror att jag läst att ingen i paret är svenska medborgare. Så då kan vi nog utesluta Turkiet?
Ingen av dem är svenska medborgare.
Om de har sina egna pass finns det få visa-fria länder och elektroniskt visa borde flaggas men det är inte säkert det fungerar.

Länder de kan komma in i utan visa: Bangladesh, Burundi, Cambodja, Kap Verde, Djibouti, Haiti, Dominica, Guinea-Bissau, Kenya, Madagascar och Macao plus några små önationer bl.a. Cook Islands.

Men de reste väl innan de efterlyst så egentligen en ickefråga. polisen kanske redan vet vart de är pga elektroniskt visa?

Mer intressant är barnen, de verkar inte vara med. Är de med släkt eller är deras liv släkt?
Citera
2024-03-21, 17:42
Medlem
Citat:
mickenyqvist har tydligen blivit avstängd men jag undrar vad han menar med att de misstänkta paret på flykt har copacabana på hjärnan? Eller någon som vet vad copacabana är?
Copacabana: https://www.tripadvisor.se/Attraction_Review-g303506-d312068-Reviews-Copacabana_Beach-Rio_de_Janeiro_State_of_Rio_de_Janeiro.ht ml
Citera
2024-03-21, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Nej det är en kändis med blå ögon som han har på sin Facebook. Media har inte tänkt. Han har bruna ögon och det finns bilder. Kolla i min sammanfattning 3
Haha ja där gjorde media bort sig ordentligt!
Citera
2024-03-21, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Ingen av dem är svenska medborgare.
Om de har sina egna pass finns det få visa-fria länder och elektroniskt visa borde flaggas men det är inte säkert det fungerar.

Länder de kan komma in i utan visa: Bangladesh, Burundi, Cambodja, Kap Verde, Djibouti, Haiti, Dominica, Guinea-Bissau, Kenya, Madagascar och Macao plus några små önationer bl.a. Cook Islands.

Men de reste väl innan de efterlyst så egentligen en ickefråga. polisen kanske redan vet vart de är pga elektroniskt visa?

Mer intressant är barnen, de verkar inte vara med. Är de med släkt eller är deras liv släkt?

Jag har svårt att tro att de rest särskilt långt med sina egna pass och visa som ger digitala spår. Jag tror de är smartare än så med tanke på hur de fejkat så mycket annat, räcker att kolla deras fb konton och WK försök att låna kompisens pass och anmäla AA för våldtäkt vid tre tillfällen.
Så jag tror de skaffat nya pass med nya identiteter.
Citera
2024-03-21, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Copacabana: https://www.tripadvisor.se/Attraction_Review-g303506-d312068-Reviews-Copacabana_Beach-Rio_de_Janeiro_State_of_Rio_de_Janeiro.ht ml
Jaha ja där ser man, en plats i världen hade de på hjärnan alltså? Undra vad som är så speciellt med den platsen att de hade fått den på hjärnan i så fall? Stränder är ju stränder överallt tänker jag
Citera
2024-03-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Nej det är en kändis med blå ögon som han har på sin Facebook. Media har inte tänkt. Han har bruna ögon och det finns bilder. Kolla i min sammanfattning 3

Vad är det för kändis isf?
Jag tror det är han men att det ligger ett filter på som bytt ögonfärg.
Citera
2024-03-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ja har de lämnat Sverige med flyg finns det digitala spår givetvis, men jag tror att flygbiljetten för endast en person kan varit för att vilseleda och att de åkt med bil för att de inte ska kunna lokaliseras. De bör ju dessutom plockat ut alla pengar, förhoppningsvis kan de växlat valuta som ger en ledtråd men förmodligen har de inte gjort ens det i Sverige utan först när de skaffat falska pass. Jag tror att de kommer bli svåra att hitta tyvärr.

En sak jag undrat över är varför 19-åringen var på väg till Tyskland? Varför följde han inte med de andra samtidigt? Och troligtvis bör det väl vara 19-åringen som i förhör sagt att AA mördats i bostadsrätten? Men jag har en känsla att det är möjligt att öven 19-åringen vilseleder eftersom han inte släpps som den 5:e misstänkte som ingår i skaran, och det förmodligen för att han skulle kunna rymma eller undanröja bevis på något sätt. Hade MGK och MGM lämnat 19-åringen om de visste att han skulle berätta sanningen under förhör? Jag tror att det är möjligt att 19-åringen kan vara en sån person som kan tänkas utplåna sig själv för att vara familjen till lags, utan att förstå konsekvenserna av det.

Tillägger att det är bara ren spekulation från mig som alltid, och att inget ska tas som fakta det jag skriver.

De har släkt i tyskland
Citera
2024-03-21, 18:22
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborita
Nåt jag undrar över är OM det är så att lägenheten var såld och allt var färdigt så skulle ju mäklaren fått nycklar osv och då borde ju lägenheten var tömd på saker. Hade de redan flyttat ut då? Varför nämner man isf en barnvagn som står kvar utanför dörren i nån av artiklarna? Har de dumpat den där men tömt resten? Har lägenheten redan varit tom vid tillfället när BO kom dit och mördades där? Kanske släktingar redan tagit hand om möbler och annat? Slutade inte den 25-årige brodern sitt jobb ett bra tag innan detta för att hjälpa en släkting med problem? Kanske det har gått flyttlass från Stockholm till Tingsryd och Växjö innan själva mordet.
Frågan är hur mycket paret själva fått ut från själva försäljningen då de bör ha haft ett bostadslån också.

Misstänker också att lägenheten redan var tömd och det som fanns var en egengjord extra reservnyckel, de till lägenheten hörande nycklarna hade nog redan överlämnats till mäklaren.
Glöm inte att WJs flygbiljett redan innan var bokad och hennes avresa skulle ske den 8e.
Ganska givet varför de 2 småbröderna befann sig i Stockholm flytt, bär och skjutshjälp.
Den 25årige brodern slutade väl sitt jobb och gick på dagen, exakt i samma veva FV flyttade till annan adress och lägenheten lämnades till en mäklare för försäljning?
W fick sin del av handpenningen efter att mäklararvodet dragits av och banken ska ha resten.
FV flyttade tillbaka sin adress direkt han fick veta att lägenheten sålts, men fick ändå inte någon del av handpenningen och fick höra att W lämnat över den till en väninna som placerat pengarna.
Så ja, är det en svart änka eller en muslimsk kvinna som försökte fly, men både älskaren och kvinnan straffades enligt sharialagarna om otrohet.
Det luktar hedersmord om det här och för att kvinnan ska undkomma sin egen död, tvingas hon att hugga och skända sin döde älskares kropp efter att hennes man/fader/broder dräpt honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in