2024-03-15, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja
Tackar för svar 👍
Citera
2024-03-15, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Vad snackar du om? Nej, jag menar att en 22-åring från Växsjö som fixar jobb i Stockholm kommer erbjudas lägenheter redan första veckorna på nya jobbet. Saken är den att de som verkligen är i behov av bostad pratar om det, till skillnad mot ungdomar som växer upp i Stockholm. Är du kvinna och 22 är det än lättare och då erbjuds inte bara lägenheter, utan riktigt trevliga adresser osv.

Men detta är OT så skippa rasse-snacket om att någon som flyttat 11 gånger har ett privilegium med fritt boende. Det är snarare tvärt om, man är desperat och tar emot extremt dyra korttidskontrakt osv.
Ja, men jag skriver ju att det hade jag ingen aning om denna "andrahandsmarknad" och att det är synd om de unga som bor i Stockholm och inte kan flytta hemifrån.
Läs och ta det lugnt
Citera
2024-03-15, 20:21
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ja, men jag skriver ju att det hade jag ingen aning om och att det är synd om de unga som bor i Stockholm som inte får samma chans.
Läs och ta det lugnt

jag är lugn, men du formulerade dig väldigt märkligt. "Menar du om du hotar att du är hemlös måste de ordna en lägenhet".

Skit samma, bostadsmarknaden är sönderreglerad i Stockholm. Folk som inte längre behöver sin lägenhet behåller den, då den har ett värde som inte går att realisera. Gör du dig istället av med den och behöver en senare så är du fucked. 20 år för en ny. Därför hyrs de ut i andrahand istället. Så varje arbetsplats har någon som har eller känner någon som har lägenheter redo. Men, vi går vidare i tråden istället.
Citera
2024-03-15, 20:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
De nämner inte barn i sin annons utan att de inte har DJUR. Den annonsen lade hon ut 2020, vet inte när kidsen är födda.

Av barnvagnen att döma som man ser i trapphuset utanför deras dörr, kan barnen inte vara äldre än två år. Förmodligen yngre. Kan vara tvillingar?
Citera
2024-03-15, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballaurskur
Det tyder väl ändå på att polisen och åklagaren har en ganska tydlig bild av vad som har hänt om de redan nu gör olika bedömningar kring de inblandades delaktighet och brottsrubriceringar? 19-åringen är ju dessutom ”endast” misstänkt för mord och inte gravfridsbrott.

Jag upplevt att man i många andra fall gör samma rubricering på de inblandade och att det sedan under förundersökningens gång kan rubriceras om när man har mer information, men här verkar de ju redan nu ha gjort ett ställningstagande.

Om man utgår från nuvarande rubricering så verkar ju de två senaste MGM (25-åringen och den sista som vi vad jag förstår inte vet ålder på än) vara misstänka för mest inblandning då de är misstänkta för både mord och GROVT gravfridsbrott.

Ja polis och åklagare verkar iaf ha en preliminär bild av händelseförloppet och de nu häktades roller. Det har nog utvecklats allt eftersom de kollat upp med de 2 i häktets historier och diverse mobiluppkopplingar.

Tittar man på rubriceringarna som hittills framkommit är:

25-åringen häktad för mord och grovt gravfridsbrott

Paret mord och gravfridsbrott

19-åringen för mord

Den ”ålderslöse” mannen misstänks för grovt gravfridsbrott (inte mord)

Dessa rubriceringar kan komma att förändras allt eftersom olika bevis nu framkommer i förundersökningsarbetet.

Sen kan vi vara glada för att kroppen hittades ganska snabbt. Det betyder att det är stor chans att hitta biologiska bevis på den som annars ofta är nedbrutna ex blod, saliv, hårstrå, hud, DNA, finger-/& fotavtryck etc.
Citera
2024-03-15, 20:23
Medlem
Citat:
Ja, men jag skriver ju att det hade jag ingen aning om denna "andrahandsmarknad" och att det är synd om de unga som bor i Stockholm och inte kan flytta hemifrån.
Läs och ta det lugnt
Ungdomar i Stockholm kan ju flytta hemifrån på samma sätt "fisksätra eller var som helst" och "öppen för förslag" men till skillnad från de som kommer från andra orter i Sverige vet Stockholms ungdomarna att "i Fisksätra har de enorma problem med vägglöss och det klassas som no go zon - där vill jag inte bo" och får därför inte alls lika lätt lägenhet.
Citera
2024-03-15, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
jag är lugn, men du formulerade dig väldigt märkligt. "Menar du om du hotar att du är hemlös måste de ordna en lägenhet".

Skit samma, bostadsmarknaden är sönderreglerad i Stockholm. Folk som inte längre behöver sin lägenhet behåller den, då den har ett värde som inte går att realisera. Gör du dig istället av med den och behöver en senare så är du fucked. 20 år för en ny. Därför hyrs de ut i andrahand istället. Så varje arbetsplats har någon som har eller känner någon som har lägenheter redo. Men, vi går vidare i tråden istället.
Ja, ursäkta jag skrev lite rörigt..
Som sagt vi är överrens om det du skriver om bostadssituationen i Stockholm. Den är SJUK och behöver akut omläggning- Fungerar inte riktigt så här i syd där jag bor. (kanske därför så mkt Stockholmare här
Okej nog om detta
Citera
2024-03-15, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Och det grövre brottet konsumerar det mindre grova…
Ja tyvärr tjänar man på att göra flera brott samtidigt då man enbart får straffpåföljd på det grövsta sk Asperationsprincipen.
Citera
2024-03-15, 20:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Någonting är ju udda med allt och även om det är en grupp släktingar och anmälningar till polisen är jag inte övertygad om detta med hedersmotiv.

Det är märkligt med denna 23 åriga flicka med sin 24 åriga pojke som har småbarn och bor i Nacka att hon åker hem till någon från ett helt annat land som är 37 år gammal och bor på en helt annan plats än de någonsin bott och som bott här jättelänge och jobbar på Dagab och verkar skötsam på alla sätt. Det kan ju, som du skriver, handla om något helt annat. Vem vet om någon av dem praktiserat eller jobbat på Dagab och begått något fel? Jag stänger inga dörrar.

Nån twist är det.
De olika bolags engagemangen kan man ta sig en funderare över.
Citera
2024-03-15, 20:38
Medlem
Citat:
Det är inte bekräftat att detta är hans Facebook. Jag har kört ett gäng möjliga kombinationer av bilnumret och inte fått napp på en vit Merca. Inte säkert den finns i Sverige.

Såg bara han hade 2 bilar reggade på sig inte mer. Du kan kanske pm Kunskapensfader om ev regnummer när han postat klart inlägg?
Citera
2024-03-15, 20:41
Medlem
Citat:
Någonting är ju udda med allt och även om det är en grupp släktingar och anmälningar till polisen är jag inte övertygad om detta med hedersmotiv.

Det är märkligt med denna 23 åriga flicka med sin 24 åriga pojke som har småbarn och bor i Nacka att hon åker hem till någon från ett helt annat land som är 37 år gammal och bor på en helt annan plats än de någonsin bott och som bott här jättelänge och jobbar på Dagab och verkar skötsam på alla sätt. Det kan ju, som du skriver, handla om något helt annat. Vem vet om någon av dem praktiserat eller jobbat på Dagab och begått något fel? Jag stänger inga dörrar.
ja helt klart finns här något annat dunkelt
än en passionshistoria med den sansade 37åringe brottsoffret.

Den påstådda våldtäkten känns helt fel, men anmälan hon gjorde mot brottsoffret
har gjorts av någon anledning-hon krävde besöksförbud.
för att få brottsoffret ur vägen.
Han i sin tur har förhörts och lämnat en förklaring som inte har föranlett besöksförbud
för egentligen är det väl brottsoffret som borde krävt ett sådant förbud, då det bevisligen varit tjejen som ränt hem till honom.
Hursomhelst- exfrun är den som säkert vet mera o kan lämna info om orsaken bakom denna våldtäkts-anklagelse.
Citera
2024-03-15, 20:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja tyvärr tjänar man på att göra flera brott samtidigt då man enbart får straffpåföljd på det grövsta sk Asperationsprincipen.

I just detta fall spelar det mindre roll. Om de blir fällda…

Lite skillnad hade det kunnat bli om gravfridsbrottet gällt ett annat offer än det de mördat. Och alltså en annan målsägande.

Och sen när livstid ligger i potten så jämnar allt ändå ut sig i bortre ändan av spektrat… Ingen kommer glömma bort vilka gärningar som personen ifråga verkligen begått…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in