Citat:
Ursprungligen postat av
ToZon
Med tanke på exfruns anmälan och kroppen hittas i närtid så blir deras försprång litet, nästan försumbart mot vad det kunde blivit om anmälan ej kommit in och kroppen inte hade hittats så fort, då hade de kunnat haft veckor/månader i försprång. Sen att fly med småbarn är nog inte det lättaste om inte barnen tagits omhand av annan person åt dem t.v. men du lämnar alltid digitala spår, framförallt om du flyger även i annat namn/pass. Polisen scannar givetvis vartenda flyg (övervakningskamror etc) de kan tänkas tagit i Sverige eller annat land, det tar dock väldigt lång tid och kräver hjälp internationellt. Jag tror de kommer kunna lokalisera dem men det ger inte vid hand ett gripande direkt. Man har ju spårat en del personer till bl.a. Turkiet men ej fått dem utlämnade för att ställas inför rätta i Sverige. Jag tror faktiskt polisen har en teori vart de är/rest etc och på vilket sätt och säkert jobbar för högtryck med innre spaning efter paret/barnen.
Ja har de lämnat Sverige med flyg finns det digitala spår givetvis, men jag tror att flygbiljetten för endast en person kan varit för att vilseleda och att de åkt med bil för att de inte ska kunna lokaliseras. De bör ju dessutom plockat ut alla pengar, förhoppningsvis kan de växlat valuta som ger en ledtråd men förmodligen har de inte gjort ens det i Sverige utan först när de skaffat falska pass. Jag tror att de kommer bli svåra att hitta tyvärr.
En sak jag undrat över är varför 19-åringen var på väg till Tyskland? Varför följde han inte med de andra samtidigt? Och troligtvis bör det väl vara 19-åringen som i förhör sagt att AA mördats i bostadsrätten? Men jag har en känsla att det är möjligt att öven 19-åringen vilseleder eftersom han inte släpps som den 5:e misstänkte som ingår i skaran, och det förmodligen för att han skulle kunna rymma eller undanröja bevis på något sätt. Hade MGK och MGM lämnat 19-åringen om de visste att han skulle berätta sanningen under förhör? Jag tror att det är möjligt att 19-åringen kan vara en sån person som kan tänkas utplåna sig själv för att vara familjen till lags, utan att förstå konsekvenserna av det.
Tillägger att det är bara ren spekulation från mig som alltid, och att inget ska tas som fakta det jag skriver.