Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Fick Polisen den informationen direkt vid anmälan om att Maja var försvunnen, var kan vi få det bekräftat eller bygger du en halmgubbe och argumenterar enbart för argumenterandets skull?
Har inga problem att medge att jag inte har någon officiell källa, så det var inte min mening att vilseleda någon. Ber om ursäkt om det uppfattades så. Jag försöker inte pracka på någon annan mina åsikter och argumentera för argumenterandets skull. Jag är definitivt inte den som är ute efter "bråk". Däremot framför jag mina åsikter, spånar och svarar andra skribenter för att delta i diskussionen, precis som alla andra i tråden, inklusive dig själv.
Uppgifterna kommer från Finurlig34, som i alla fall jag ser som rätt trovärdig. Men det är ju såklart upp till var och en att bedöma (mina fetningar):
Citat:
Ursprungligen postat av
Finurlig34
Vad jag hört så har Maja anmält den här pojken tidigare flera gånger för att ha varit på henne, jag är helt övertygad att det är han som haft ihjäl henne. Synd att han inte hunnit fylla 18 så han kunde fått lite straff iaf. Det lär vara han som lurat iväg henne till detta hemliga ställe, med inte så trevliga baktankar. Tror inte fler är inblandade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Finurlig34
Det framgick inte, bara att han varit på henne och att flera anmälningar gjorts. Min gissning är sexuella trakasserier men det är inget jag vet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Finurlig34
Jo flera i närmaste kretsen tänkte just det - att hon kan ha blivit iväglurad och utsatt för brott - just pga hennes intellektuella funktionsnedsättning. Detta informerades också polisen om redan från början. Det och att hon har svårt att klara sig själv och sällan bryter rutiner. Dessutom visste de att killen som utsatt henne för saker tidigare var en av dem som sist såg henne.