2024-03-20, 17:08
Medlem
Finurlig34s avatar
Vad jag hört så har Maja anmält den här pojken tidigare flera gånger för att ha varit på henne, jag är helt övertygad att det är han som haft ihjäl henne. Synd att han inte hunnit fylla 18 så han kunde fått lite straff iaf. Det lär vara han som lurat iväg henne till detta hemliga ställe, med inte så trevliga baktankar. Tror inte fler är inblandade.
Citera
2024-03-20, 17:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34
Vad jag hört så har Maja anmält den här pojken tidigare flera gånger för att ha varit på henne, jag är helt övertygad att det är han som haft ihjäl henne. Synd att han inte hunnit fylla 18 så han kunde fått lite straff iaf. Det lär vara han som lurat iväg henne till detta hemliga ställe, med inte så trevliga baktankar. Tror inte fler är inblandade.

Kan det vara så enkelt att Polisen fått höra samma sak genom förhör med till exempel skolpersonal och att man då fick upp ögonen för mgm?
Citera
2024-03-20, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34

"Varit på" ? Som mobbing eller sexuellt?
Citera
2024-03-20, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drebel
Jämför du barn med NPF med hundvalpar från en aggressiv tik?
Jag vet inte vad den liknelsen har med något att göra.
Kan bara konstatera att du skulle ha varit en blöt fläck på lakanet.
Majoriteten av alla jag känner som har diagnoser är jävligt snälla och empatiska. Har du upplevt annat så handlar det nog snarare om din attityd och inställning. Då är det dig det är fel på och inte dem.

Jag har hört, och tror på det, att nästan alla med adhd har risk till, eller har begått nån form av brott, så snäll å empatisk är inte alltid i vissa situationer så, skall vi säga betydande. Och man känner lite, att din ton är lite aggressiv vännen
Citera
2024-03-20, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerraPersson
Rasistiskt motiv rankar jag tyvärr som 90%, relationsdrama 7%, mobbning 3%. Har hört att skolan de går på är drabbat.

Hur gick det med lärar-ryktet? Läraren som hade nån info, inte kan väl läraren följt med ut i bushen??

Ytterst tveksam till din teori…
Och vad skulle skolan vara drabbad av menar du? Rasism? Klart det finns där som på alla andra platser, men är det några i den obygden som har främlingsfientliga åsikter så är det white trashkidsens vårdnadshavare…
Citera
2024-03-20, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerraPersson
Jag har hört, och tror på det, att nästan alla med adhd har risk till, eller har begått nån form av brott, så snäll å empatisk är inte alltid i vissa situationer så, skall vi säga betydande. Och man känner lite, att din ton är lite aggressiv vännen

Nästan alla med ADHD? Du har nåt allvarligt fel i huvudet och förmodligen fel på hörseln om du hört liknande dumheter
Citera
2024-03-20, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Herregud så vissa kysser polisröv när dom uppenbarligen inte tagit något på allvar utan helt åsidosatt att hon går på en särskola av en anledning. Avgå alla som har hanterat fallet och att dom fann en misstänkt var nog snarare tur än bra polisarbete

Tänker förutsätta att du bara trollar, men måste ändå fråga: tror du på allvar att polisen har någon som helst skyldighet att förse media/anhöriga/flashback med info om varje steg de tar i sökandet efter flickan? Är det inte bättre att de ägnar sig åt att leta efter henne och ta reda på vad som hänt än ge dig ett minutreferat så att ditt troll-sinne blir lugnt?
Citera
2024-03-20, 17:18
Medlem
Skandalöst att det tog 4 dygn innan polisen började söka aktivt. Sågs sist med en 17-årig pojke och båda har funktionsnedsättning, det förstår ju vem som helst att han har något med saken att göra men det var tydligen för svårt för kling & klang i västra götaland att klura ut.

Polisinsatsen är nu anmäld och kommer bli föremål för utredning:

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sokinsatsen-efter-maja-drojde-fyra-dagar-/
Citera
2024-03-20, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Nästan alla med ADHD? Du har nåt allvarligt fel i huvudet och förmodligen fel på hörseln om du hört liknande dumheter

Ja, jag kan ha fel vännen men här nedan hittade jag artikeln, inget ont kamrat, ta de coolt;

https://www.kriminalvarden.se/globalassets/publikationer/forskningsrapporter/adhd_slutrapport.pdf
Citera
2024-03-20, 17:25
Medlem
Fibonaccitals avatar
Väldigt prat om ahdh och andra intellektuella funktionshinder.

Jag tänker lite på Liselott i Timrå som också hade några några intellektuella tillkortakommanden.

Det gick ju inte så bra för henne. Hon var lätt att manipulera och hon trodde gott om alla.

Ok hon hade som vanligt en personlighet med diverse nackdelar, man såklart är man aldrig sitt funktionshinder/diagnos.
Finns andra utan funktionshinder som är lättledda, naiva.

(FB) Liselotte i Timrå försvann (2022-10-08), hittad avliden, man misstänkt för mord.

(FB) Liselotte i Timrå försvann (2022-10-08), hittad avliden, man misstänkt för mord.

Jag tror att Maja hamnar i denna kategorin tyvärr.

Det kostade henne livet.
Citera
2024-03-20, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det är samma buss till Berghem och Fotskäl för Majas adress är Guthult, Fotskäl och då är hon närmast hem om hon kliver av i Björketorp.
Se själv på kartlänken.
https://www.hitta.se/kartan!~57.45987,12.58596,10z/tr!i=bJKXF1L7/search!i=2000501351!q=Guthult%2C%20Fotsk%C3%A4l!t= single!st=plc!ai=2000501351!aic=57.43678:12.44554? search=Guthult%2C%20Fotsk%C3%A4l&st=single&sst=plc &sids=2000501351&srb=0

Sätila tror jag är en trådsanning.

Edit: Jag har troligen fel. Det går buss till Fotskäl som stannar vid Guthult. Då blir det inte samma buss som Tim.

Nej. Det är buss 440 som går till Berghem och buss 442 som går till Fotskäl. Det går ingen buss till Guthult. Eventuellt bara en s.k matarbuss från Fotskälsskolan som någon skrev.

Fritids i Sätila är väl obekräftad info från systern. Dock skulle det stämma om Maja skulle ta en buss runt 14.30 då buss 430 går 14.29 mot Sätila från Kunskapens hus. Buss 442 till Fotskäl går inte den tiden.
Citera
2024-03-20, 17:27
Medlem
Det spekuleras hejvilt om motiv och logiska (och extremt ologiska) anledningar till det som hände, men vi kanske ska försöka ta med oss att när det gäller just de här ungdomarna så behöver det inte finnas nåt spår av den logik eller den sortens motiv som man vanligtvis kan gå efter när det gäller mordutredningar?

Ingen av oss vet ju hur någon av deras störningar tog sig uttryck eller hur deras personlighet är/var.
Sen kanske vi också kan sluta OT-tjabba om olika diagnoser hit och dit, det enda som hör hit är att man inte går i den sortens skola/klass pga ”bara” ADHD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in