2024-03-20, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Felsägningen kan ju ha bestått av att det är AA som är pappa till det yngre barnet. Kanske inte officiellt och det är därför AB inte kan publicera vissa omständigheter.

Jag håller med, varför skulle BO annars gå hem till någon som polisanmält honom för våldtäkt? Måste ju vara för att få träffa barnet, jag kan inte se mycket annat men det är tunt med information.
Citera
2024-03-20, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Det blir enormt mycket spekulationer o en hel del skitsnack så det är lätt att tappa bort sig i trådar som dessa så jag försöker bara skilja lite på vad vi faktiskt vet o vad som är trådsanningar o gissningar
Vill man bara ha fakta så får man hålla sig till pressen, vi är ju här för att just spåna och spekulera eller hur, förutom de som bara väntar på att någon inblandad ska dyka upp förstås 😉👍
Citera
2024-03-20, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
Men om barnen är med behöver ju även de falska pass. Man kan inte bara åka runt med unga kids då många länder kräver att de som åker med personer som inte är föräldrarna behöva ha med sig ytterligare en (officiell) handling som ger dem rätt att resa och som undertecknats av föräldrarna, den andra föräldern eller vårdnadshavaren/vårdnadshavarna. Så det blir ju svårt att leka familj med barn om man inte har pass även för barnen om de är med. Lite olika i olika länder och vart man ska för även barnens ev pass är ju spårbara även om föräldrarna har falska resehandlingar. Känns konstigt att få fatt i pass till hela gänget.

Det är exakt som du skriver, man kan inte resa omkring med småbarn hursomhelst, många länder kollar oftast nogsamt om det är barn med och pappren, pass etc som kan väcka minsta misstanke, detta är för att stoppa "childtrafficing" och jag tror det finns med i någon form av FN resolution eller vad det nu kan kallas och sannolikt ratificerat av många länder i FN barnkonvention där bl.a. just detta regleras. Det är vad jag hittat 196 länder som signat, dock inte USA men där kommer man inte in utan visum. men det är höljt ännu i dunkel om barnen är med kvinnan o mannen eller reser/flyr paret separat, vem vet, ja polisen tror jag vet. Dessutom skall flygbolagen ha passnummer och namn på resande som iaf lämnar EU. Vissa flygbolag kräver också en kopia av passen när beställning görs och betalas.
Citera
2024-03-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flandern
Jag håller med, varför skulle BO annars gå hem till någon som polisanmält honom för våldtäkt? Måste ju vara för att få träffa barnet, jag kan inte se mycket annat men det är tunt med information.

Precis. Efterlyst kommer kanske dementera uppgiften men de har nog haft en viss info om barnen.
Citera
2024-03-20, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Precis det stod att hon var långt gången när hon började och arbetade fram till hon skulle föda, det blir en aning motsägelsefullt och svårtolkat. Men kan vara som du säger om åldern på barnet och att W bara var mammaledig en väldigt kort period och arbetade en period fram till hon slutade i november. Det är ju ofta media missförstått saker.

Så det är fullt möjligt en felsägning från efterlyst eftrsom ingen annan media rapporterat om detta. Men å andra sidan kan ju efterlyst råkat informera om något de inte fick knysta om, än.

Ja precis, man får hoppas barnen är i tryggt förvar hos nån släkting eller något ivf och inte på flykt med ”Bonnie & Clyde”.
Citera
2024-03-20, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Felsägningen kan ju ha bestått av att det är AA som är pappa till det yngre barnet. Kanske inte officiellt och det är därför AB inte kan publicera vissa omständigheter.

Allt är förvisso möjligt men jag har svårt att tro att AA är pappan till barnet precis lika svårt som jag har att tro att han har våldtagit eller misshandlat. Allt är obegripligt
Citera
2024-03-20, 23:43
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det är exakt som du skriver, man kan inte resa omkring med småbarn hursomhelst, många länder kollar oftast nogsamt om det är barn med och pappren, pass etc som kan väcka minsta misstanke, detta är för att stoppa "childtrafficing" och jag tror det finns med i någon form av FN resolution eller vad det nu kan kallas och sannolikt ratificerat av många länder i FN barnkonvention där bl.a. just detta regleras. Det är vad jag hittat 196 länder som signat, dock inte USA men där kommer man inte in utan visum. men det är höljt ännu i dunkel om barnen är med kvinnan o mannen eller reser/flyr paret separat, vem vet, ja polisen tror jag vet. Dessutom skall flygbolagen ha passnummer och namn på resande som iaf lämnar EU. Vissa flygbolag kräver också en kopia av passen när beställning görs och betalas.

Jag höjde Brasilien förut idag och jag gör det igen, de skryter till och med om att de gjort det enklare än de flesta länder för afghanska flyktingar att komma in i landet och att det finns möjlighet att få jobb. Har inget bevis för Brasilienspåret men om det finns ett land som är enkelt att komma in i så tror jag hela skaran är all-in på det.
Citera
2024-03-20, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
En till annorlunda analys. Intressant.

Haha vad är så annorlunda med den? Jag spånar bara efter att läst vad medierna har skrivit. Är väl rätt intressant att veta hur gamla barnen är, och av barnvagnen på bild i trappen att döma (tvillingvagn) så är den äldsta troligen runt 3-4år nu (att döma av fb bilder sen tidigare) och som jag skrev trodde jag på runt 8-10mån på den yngsta om man ska dra lite slutsatser från medierna idag av tidigare chef till WK.

Ang mitt första inlägg där jag skrev att BO+WK haft en kärleksrelation hörde jag om den i ab’s podd. Dessutom skrev tidigare nämnd anv av mig att ”Ja jag är nästan 100% säker på att WK fått AHA att tro hon skall lämna FV för honom”.
Citera
2024-03-20, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneeye-q
Jag tror det måste varit en felsägning eller feltolkning i efterlyst att de två bröderna har ett barn var med WK. Eftersom hon varit tillsammans med FV en längre tid måste hon varit otrogen mot sin man med hans lillebror..
sen stod det hon anställdes i februari och då dolde sin mage snyggt trots att hon var långt gången. För mig är man lång gången när man kanske är i mån 4-6, dvs hon borde fött nångång under sommarmånaderna. Så yngsta barnet borde vara runt 8-10mån nu.

Jag hade en gång en anställd kille som hade barn med 2 systrar, vi brukade skoja och kalla det syskonkärlek. Det är ju inte helt omöjligt att 2 bröder har barn med samma kvinna men nog rätt ovanligt.
Citera
2024-03-20, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrespratt
Jag hade en gång en anställd kille som hade barn med 2 systrar, vi brukade skoja och kalla det syskonkärlek. Det är ju inte helt omöjligt att 2 bröder har barn med samma kvinna men nog rätt ovanligt.

Nä det är klart att det är möjligt, jag har själv inte sett efterlyst och dem är de enda medie som nämnt detta. Men som en annan användare sa så kanske dem råkade berätta nått de inte borde gjort nu.
Citera
2024-03-20, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Vill man bara ha fakta så får man hålla sig till pressen, vi är ju här för att just spåna och spekulera eller hur, förutom de som bara väntar på att någon inblandad ska dyka upp förstås 😉👍

"Skilja lite på" inte "bara ha fakta"
Citera
2024-03-21, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Jag tror inte barnen lever.

Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto